Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extrémismu
Křížová, Kristýna ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
KŘÍŽOVÁ, Kristýna, Dopad přeměny tištěných novin v internetové mutace na informování o extremismu, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha, 2010, diplomová práce, vedoucí diplomové práce PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. (FSV UK) ------------------------------------------------------------------------------------------ Klíčová slova: elektronická média, printová média, extremismus, publikum ------------------------------------------------------------------------------------------ Teoretická část práce se zabývá možnými důsledky přeměny tištěných médií v elektronická na informování o extremismu. Zvolen je kulturální přístup, který poukazuje na to, čím je konečná podoba zpráv a jejich interpretace kulturně podmíněna. Práce vychází z novodobějšího triadického modelu komunikační situace Winifrieda Schulze, který zohledňuje vzájemný vztah mezi třemi hlavními činiteli celého aktu - hlavními aktéry (představiteli extremistických stran), žurnalisty (masovými médii - internetovými servery), publikem, (recipienty - čtenáři). Pohled na možný zájem těchto tří stran na informování o extremismu je nahlížen na základě teorií kritiků soudobých médií. Interpretace odhaluje problematičnost přeměny printových deníků na elektronické zpravodajské servery a jejich vzájemnou specifičnost. Zásadním faktorem pro...
Proč lidé sledují televizní zpravodajství? Faktory, které ovlivňují sledovanost hlavní zpravodajské relace na ČT1 a TV Nova
Šponerová, Klára ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Soukupová, Blanka (oponent)
Bakalářská práce "Proč lidé sledují televizní zpravodajství?" pojednává o faktorech, které ovlivňují sledovanost hlavních zpravodajských relací dvou vybraných českých televizních stanic, ČT1 a TV Nova. V teoretické části jmenuje východiska, související s faktory, které mají vliv na procento sledovanosti hlavní zpravodajské relace vybraných televizních stanic, praktická část poté analyzuje polostrukturované rozhovory, zaměřené na ověření jmenovaných faktorů na divácích vybraných stanic. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem bychom mohli přistupovat ke zkoumání televizní sledovanosti.
Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice
Vitková, Zdeňka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Vývoj metodiky měření televizní sledovanosti v Československu a České republice" popisuje metodiku měření televizní sledovanosti s důrazem na rekapitulaci celého procesu získávání výsledků. Autor se v textu zabývá nejprve teoriemi vztahujícími se k výzkumu publika a k výzkumům sociálního užití televize. Následuje stěžejní část práce, která již pojednává o samotném vývoji měření sledovanosti od metody denního kontinuálního výzkumu k elektronickému měření sledovanosti pomocí TV metrů (peoplemetrů) a dalším nově vyvinutým metodám. Denní kontinuální výzkum je rozčleněn na období před rokem 1970, výzkum v letech 1970 - 76 a období po roce 1976. U elektronického měření sledovanosti se autor více soustřeďuje na metodologii výzkumu a vývoj nových technologií. V závěru jsou stručně popsány způsoby měření v dalších vybraných zemích.
Vývoj televizního média a jeho publika
Pěničková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Diplomová práce bude věnována tématu tradičních i nových médií, která se v současné době stávají dominantou mediálního světa a také neoddělitelnou součástí každodenního života. Cílem textu bude představit televizi jako médium, které se neustále vyvíjí, stejně tak jako názor na něj a jeho publikum. Na základě tohoto předpokladu budeme zkoumat televizi z pohledu několika předních mediálních teoretiků. Existuje totiž několik v zásadě rozdílných náhledů na toto médium i jeho publikum. Především starší autoři, jako například Pierre Bourdieu, Neil Postman, Jeremy Orlebar či Guy Debord, si vnímali televizi a mediální prostředí jako manipulativní a televizní publikum, tedy její diváky, jako masové a pasivní. Oproti tomu stojí autoři současnosti, kteří nová média, mezi něž patří také digitalizovaná televize, charakterizují jako síťová a bez centrální redakce, a jejich uživatele shledávají jako aktivní. Řeč je kupříkladu o Pierrovi Lévym, Donu Tapscottovi nebo Axelu Brunsovi. Mezi oběma protipóly se ještě pohybují Stuart Hall a John Fiske, kteří diváky své doby, tj. stále ještě analogové televize vnímají jako částečně aktivní publikum. Zvláštní pozornost bude věnována především problematice postupného vývoje televize jako média a jejího publika. Televize je totiž považována za jedno z tradičních (starých)...
Marketingova strategie Kulturniho domu Rubin v Brne
Varmužová, Romana ; Urbánek,, Jiří (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Hlavním cílem diplomové práce je popis a komplexní zhodnocení fungování Kulturního domu Rubín v Brně Žabovřesky v kontextu čtvrti a města a vytvoření doporučení pro jeho další rozvoj. Práce se zabývá marketingem kultury, popisuje fungování Kulturního domu, jeho program a nabídku služeb, návštěvníky a klienty a definuje jeho postavení v rámci města. Obsahuje také charakteristiku hlavních konkurentů v kulturním kontextu a stanovuje hypotézy pro praktické šetření. Dotazníková část se sestává z kvantitativní ho šetření formou dotazníku mezi cílovou skupinou. Závěr práce obsahuje shrnutí poznatků z teoretické části a praktického výzkumu a jejich zapracování do celkové marketingové strategie Kulturního domu Rubín.
Zázemí identity
Kleinerová, Zuzana ; Kleinerová, Klára (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce Zázemí identity / Za zemí identit je sérií akcí ve kterých usiluji o nalezení harmonie mezi kouzlem umění a života. Rozhodla jsem se iniciovat situace, „performance“ zprostředkovávající autentické, silné prožitky. V sebereflexivním pojetí inklinuji k performanci spjaté s životem. Vycházím ze své performanční praxe, ve které se síla a autenticita projevila především ve výměně energií mezi divákem a performerem. Začala jsem si stanovovat ideální podmínky performance za kterých by mohlo k této výměně a autentickému prožitku dojít. Podmínky pro vztah vzájemného prožívání situace „performera“ a „diváka“. V listopadu roku 2015 vznikl plán na sérii „autentických performancí“. Společné utváření „performančního“ počinu jsem ukotvila v konceptu identity, která je nekonečně formována ve vztazích a je nikdy nekončícím procesem vyjednávání. S obrazy vysněných setkání se ve jménu autentičnosti vystavuji anonymitě veřejného prostoru a čekám na moment svojí identifikace. Tím je moment, kdy si mě osoba, „divák“, který již mojí součástí je v rámci určité sociální role, všimne. Zasahuji do jeho každodennosti a svým způsobem ji získávám pro svou akci. To každodennost mnou zvoleného „diváka“ akci dotváří. Je zasazena do kontextu jeho života a stává se kompletní. V průběhu realizace se mi naskytla příležitost vystavovat v Palais de Tokyo. S vědomím významu takové příležitosti pro rozvoj vlastní umělecké kariéry jsem ji přijala jako výzvu postavit se čelem k podmínkám instituce, které jsou v naprostém rozporu s těmi, které jsem si dříve sama stanovila. V roli diváka jsem ve jménu věrnosti svým dosavadním zásadám v galerii chtěla být neviditelná a svou přítomnost se snažila utajit před skupinou, se kterou jsem měla možnost vystavovat. Východiskem poslední částí je nutnost. Poslední částí je obhajoba. A cíl: mít titul. V Brně, v prostoru Malé Ameriky mám 19. 5. zprostředkovat autentické prožitky z uplynulých situací, kterých je k dnešnímu dni (20. 4.) třiatřicet...
Vývoj vizuální koncepce audiovizuálního díla
Lukomskaia, Valeriia ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Tato práce pojednává o procesu vytvoření vizuální koncepce od literární předlohy až po hotové audiovizuální dílo. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu audiovizuální dílo, rozboru možnosti využití vizuálních výrazových prostředků a účinků, které by tyto prostředky měly na vnímaní diváka. Praktická část na příkladu studentského filmu Lovec demonstruje, jak získané teoretické poznatky mohou být aplikovány v praxi. Tato práce může sloužit jako příručka pro začínající režiséry a kameramany. Bude zajímavá i pro milovníky filmu, kteří chtějí nahlédnout na audiovizuální tvorbu ze specifičtějšího pohledu.
Rozvoj kreativity při tvorbě vystoupení orientálního tance s ohledem na požadavky současného publika
VÁŇOVÁ, Dominika
Práce se zabývá uplatněním a rozvojem kreativity tanečnice orientálního tance při tvorbě vystoupení pro dnešního diváka. Tato práce má čistě teoretický charakter a je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o kreativitě, historickém vývoji jejího pojetí, osobnostními rysy ovlivňujícími kreativitu jedince a překážkách tvořivosti. V druhé kapitole hovoříme o orientálním tanci, jeho historii, současném využití a pozitivním vlivu na zdraví a psychiku ženy. Další kapitola se týká současného publika, jeho požadavků na živé taneční vystoupení. Dále zmiňuje vnější vlivy, které tyto požadavky formují. V poslední kapitole jsou uvedeny základní stavební kameny, tvořící taneční vystoupení, jako celek. Rovněž zde zmiňuji momenty rozvíjející kreativitu tanečnice při tvorbě a realizaci vystoupení.
Logistické procesy při přípravě a realizaci natáčení TV pořadu v České televizi
Borovcová, Julie ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Bareš, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou logistických aktivit při procesu tvorby TV pořadu v České televizi. Cílem práce je objevit a popsat klíčové logistické aktivity a nalézt silné a slabé stránky tohoto procesu. Druhotným cílem je formulovat případná doporučení na zlepšení. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část byla zpracována na základě shrnutí informací z odborné literatury a dále tvoří úvod do problematiky České televize. Konkrétní postup při realizaci televizních pořadů vznikl na základě rozhovorů a osobních schůzek se zaměstnancem České televize, konkrétně s vedoucím produkce. Závěrečné komentáře byly tvořeny pomocí srovnání teoretických poznatků a zjištěných informací.
Elitní a masová kultura v oblasti kinematografie
Vondráková, Tereza ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Čížek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá teoretickými i praktickými rozdíly mezi elitní a masovou kulturou v oblasti kinematografie. První část práce se nejprve zabývá teoretickou podstatou dělení kultury na vysokou a nízkou, jsou zde i popsány historické momenty, které vedly k tomuto dělení v oblasti kinematografie. V empirické části se již práce soustředí pouze na české kinematografické prostředí, jsou zde vymezeny rozdíly a uvedeny příklady kinosálů spojovaných s elitní a masovou kinematografií. Konkrétně je práce zaměřena na diváckou strukturu, program, prostředí a ceny vstupenek těchto kin. Součástí práce je i vlastní dotazníkové šetření na toto téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.