Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Důstojnost člověka jako základ sociální a pedagogické práce s romskými klienty v NZDM
VÁŇOVÁ, Dominika
Diplomová práce se věnuje sociální a pedagogické práci s romskými adolescenty v NZDM (Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež) s důrazem a na důstojnost a lidská práva. Jedná se o teoretickou práci, která popisuje Romy na území České republiky a to především v současnosti. Vymezuje a charakterizuje období adolescence a představuje v čem je adolescence u Romů odlišná, než u jejich vrstevníků z majoritní společnosti. Představuje NZDM jako jednu z mladších sociálních služeb v České republice, zaměřuje se na vysvětlení principu nízkoprahovosti, definování cílů, cílové skupiny a nabízených služeb a zaměřuje na individuální plánování, na kterém je práce s klienty v tomto typu zařízení postavena. Dále definuje lidskou důstojnost a lidská práva a jejich zakotvení v národních i mezinárodních právních dokumentech. Na závěr jsou uvedena etická dilemata, se kterými se pracovníci NZDM v praxi setkávají a popsány zp?soby, jak je moţné k nim přistupovat, aby byla zachována a podpořena lidská d?stojnost a práva klient?. Cílem diplomové práce je ukázat, ţe přístup pracovník? NZDM zaloţený na respektování d?stojnosti a práv kaţdého člověka vede u klient? k pozitivnímu ovlivňování jejich osobnosti a morálky, k formování jejich hodnot.
Rozvoj kreativity při tvorbě vystoupení orientálního tance s ohledem na požadavky současného publika
VÁŇOVÁ, Dominika
Práce se zabývá uplatněním a rozvojem kreativity tanečnice orientálního tance při tvorbě vystoupení pro dnešního diváka. Tato práce má čistě teoretický charakter a je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o kreativitě, historickém vývoji jejího pojetí, osobnostními rysy ovlivňujícími kreativitu jedince a překážkách tvořivosti. V druhé kapitole hovoříme o orientálním tanci, jeho historii, současném využití a pozitivním vlivu na zdraví a psychiku ženy. Další kapitola se týká současného publika, jeho požadavků na živé taneční vystoupení. Dále zmiňuje vnější vlivy, které tyto požadavky formují. V poslední kapitole jsou uvedeny základní stavební kameny, tvořící taneční vystoupení, jako celek. Rovněž zde zmiňuji momenty rozvíjející kreativitu tanečnice při tvorbě a realizaci vystoupení.

Viz též: podobná jména autorů
3 Váňová, Dana
1 Váňová, Denisa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.