Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,041 záznamů.  začátekpředchozí854 - 863dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy ve využití informačních technologií při výuce na prvním stupni ZŠ. Analýza současného stavu na Praze 1
Galata, Peter ; Horník, Vlastimil (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zavádění informačních a komunikačních technologií (ICT) do základních škol v ČR, zvláště pak na jejich prvním stupni. Stručně nastiňuje historický vývoj vzdělávacích pomůcek v ČR od 19. století až do začátku 21. století, kdy začal rozvoj informačních technologií výrazně ovlivňovat způsob vzdělávání. Vylíčena jsou specifika informační společnosti a vliv ICT v dnešní době. Z pohledu implementace a výuky ICT ve školách rozebírá práce i strategie v oblasti vzdělávání na evropské úrovni i v rámci ČR. Popsány jsou tři základní aspekty procesu zavádění ICT do škol (potřebný hardware, software a vzdělání učitelů) včetně rizik a problémů doprovázejících tento proces. Na příkladu ZŠ Lupáčova v Praze je zobrazen úspěšný proces zavádění ICT do prostředí základní školy a jejího vzdělávacího procesu, zahrnuta je i analýza současného stavu v této oblasti na základních školách na Praze 1.
Systém výchovného poradenství na základních školách
Vondráčková, Denisa ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem práce je teoretický rozbor systému výchovného poradenství na základních školách a analýza současného systému výchovného poradenství na základních školách v Ústí nad Labem. Teoretická část pojednává o systému školských poradenských služeb a z jeho struktury vyplývajícím systému výchovného poradenství na základních školách. Teoretické poznatky jsou následně převedeny na praktický rozbor nastavení systému výchovného poradenství v Ústí nad Labem, který je doplněn o šetření v participujících institucích a empirickou sondu, prováděnou s použitím dotazníků, mezi výchovnými poradci na základních školách ve městě.
Badminton na ZŠ
Ramba, Miroslav ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
NÁZEV: Badminton na ZŠ AUTOR: Miroslav Ramba KATEDRA (ÚSTAV): Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ivan Přibyl ABSTRAKT: V bakalářské práci zkoumám pomocí ankety, jak moc jsou v současné době rozšířené znalosti o badmintonu jako sportovní disciplíně zcela odlišné od tzv. rekreačního badmintonu u vody. Dále se budu zabývat zavedením nových pravidel v roce 2006 a jejich vlivem na zatraktivnění této hry. Uvedu zde stručně historii a základní pojmy vztahující se k badmintonu, včetně tělesné a tréninkové přípravy, se zaměřením na cílovou věkovou skupinu 6 až 15 let. Provádím analýzu sledovaných utkání dětí různého věku a výkonnosti a analýzu růstu obratnosti při zacházení s raketou u dětí věnujících se pravidelnému tréninku sledovaného po dobu 6 měsíců. Získané údaje použiji spolu s údaji o technickém a logistickém zajištění základních podmínek pro hru v badminton a k určení, za jakých podmínek lze realizovat badminton na základní škole. Získaná data z realizovaných anket a z analýzy sledovaných utkání vyhodnotím a data získaná sledováním růstu obratnosti převedu pro názornost do grafické podoby. KLÍČOVÁ SLOVA: badminton, základní škola, změna pravidel, trénink mládeže a dětí, tělesná příprava.
Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky
Stejskalová, Marta ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Hladký, Jaromír (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mateřských škol a školských poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky AUTOR: Marta Stejskalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Spolupráce mateřských škol a poradenských zařízení v oblasti odkladu povinné školní docházky je velmi důležitá. Rozhodnutí rodičů, zda svému dítěti povinnou školní docházku odloží či nikoliv, by se nikdy nemělo stát formální záležitostí, jelikož neuváženým přístupem mohou rodiče způsobit svému dítěti značné obtíže v budoucím vzdělávání i následném životě. Bakalářská práce je tvořena ze čtyř kapitol a je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z teoretických východisek a obecné charakteristiky předškolního vzdělávání, poradenských zařízení, ze zkušeností ředitelek MŠ v oblasti odkladu povinné školní docházky. Opírá se o právní vymezení předškolního vzdělávání a poradenských zařízení. Cílem praktické části bakalářské práce bylo v rámci kvantitativního výzkumného šetření posoudit problematiku spolupráce mezi mateřskou školou, odborným školským poradenským pracovištěm, rodiči a největší problémy z tohoto vyplývající pro ředitelky mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: mateřská škola, školská poradenská zařízení, právní předpisy, diagnostika školní zralosti, odklad...
Atletika na základní škole
Trávníček, Martin ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
NÁZEV PRÁCE Atletika na základní škole. CÍLE PRÁCE Cílem diplomové práce je srovnání čtyřleté úrovně výkonnosti ve zvolených atletických disciplínách chlapců druhého stupně dvou základních škol, z nichž v jedné jsou třídy s rozšířenou sportovní výchovou. Dále chceme posoudit vztah mezi mimoškolní sportovní aktivitou žáků a jejich výkonností ve vybraných atletických disciplínách. METODA Diplomová práce je zpracována ve formě observační studie a v rámci výzkumu je využita metoda sběru dat - panelové šetření. Při výzkumu je pracováno s daty týkající se těchto atletických disciplín: běh na 60 m, skok do dálky, vrh koulí, skok do výšky. Dále je použita metoda - anketní otázka na téma mimoškolní sportovní činnost. VÝSLEDKY Z porovnání nasbíraných dat vyplývá vyšší výkonnostní růst ve vybraných atletických disciplinách u žáků základní školy s rozšířenou sportovní výchovou. Z dotazníku jsme zjistili, že mimoškolní sportovní činnosti se věnují dvě třetiny sledovaných jedinců a jejich výkonnostní růst ve vybraných atletických disciplínách má plynulejší charakter než u žáků nevěnujících se mimoškolní sportovní činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Atletika, výkonnost, základní škola, rozšířená sportovní výchova
Aktivní učení jako prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Bezoušková, Eva ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se současnými trendy ve výuce čtení. Teoretická část se zaměřuje na aktivní učení, jak ovlivňuje klima třídy, jaké požadavky klade na učitele, jaký má přínos pro žáka. Dále vymezuje pojmy čtení s porozuměním a čtenářská gramotnost, popisuje některé z aktivizačních metod a prostředků, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti. Praktická část se zabývá průzkumem podmínek vytvářených učiteli v souvislosti s rozvojem čtenářské gramotnosti žáků 1. stupně ZŠ a popisuje modelové hodiny zaměřené na rozvoj čtenářské gramotnosti za využití aktivizačních metod.
Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol
Truhlářová, Iveta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem ,,Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol". První roky školní docházky jsou velmi důležité pro budoucí psychický vývoj dětí. Na 1. stupni základní školy si žáci budují základní návyky na učení a osvojují si lidské a mravní hodnoty. Z těchto důvodu je důležité, aby úroveň studia na základní škole odpovídala vysokým standardům a napomohla tak k vytvoření pevných základů pro budoucí studijní i pracovní život mladého člověka. V teoretické části práce budou shrnuty dosavadní poznatky z oblasti základního vzdělávání, v části praktické bude provedena komparace školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Získané poznatky budou využity při hodnocení cílů, oblastí a forem vzdělávání v ČR.
Výuka anglického jazyka u žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni ZŠ
Simandlová, Jitka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy, zejména pak na výuku anglického jazyka u těchto dětí. Dále se budu věnovat zejména hledání a ověřování výukových metod, které budou využitelné při výuce anglického jazyka u těchto žáků.
Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - téma "Louka"
Kalinová, Blanka ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název: Projektová výuka výtvarné výchovy na prvním stupni základní školy - "Louka" Autor: Blanka Kalinová Katedra: Katedra výtvarné výchovy Vedoucí práce: Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Abstrakt: Autorka se ve své práci zabývá projektovou výukou výtvarné výchovy. Stanoví si dva hlavní edukační cíle. Na zvolené téma "louka" vypracovává projekt, který se jí daří z velké části realizovat. Námět je ve své šíři dost bohatý, poskytuje mnoho podnětů k výtvarné práci a dobře prostupuje ostatními předměty. Autorka vytváří projekt na základě požadavků školního vzdělávacího programu pro žáky druhé třídy. Tomu odpovídá její volba použitých výtvarných technik jako je kresba, malba, frotáž, koláž, muchláž, vytváření plastik a objektů. Celý projekt strukturuje do osmi částí. Každá obsahuje jiný výtvarný problém. Popis realizace jednotlivých činností doplňuje obrazovou dokumentací a uvádí reflexi žáků i vlastní. V závěru přirovnává rozvoj osobnosti dětí ve své třídě k růstu rostlin na louce. Klíčová slova: Projekt - louka - výtvarná práce - základní škola - prožitkové učení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,041 záznamů.   začátekpředchozí854 - 863dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.