|
Měření teplotních polí v elektrických strojích
Dostálek, Martin ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Diagnostika teploty je jednou z nejdůležitějších oborů. Setkáváme se s ní v běžném životě, ale velmi důležitá je pro všechna odvětví průmyslu. Jedná se o měření zjišťující okamžitý stav měřeného objektu. Kontaktní měření rozdílnými teplotními senzory a bezdotykovým měřením pomocí termokamery. Důležitou částí je měření oteplení asynchronního motoru. Část práce se zabývá ztrátami v motoru. Tyto ztráty se přeměňují na teplo, které zatěžuje jednotlivé části stroje. Správné určení teplotního pole významně pomůže při návrhu ventilačního systému daného přístroje. Prakticky získané údaje jsou porovnány s údaji teoretickými. Provedeme digitalizaci součástí motoru a zrealizujeme tepelnou simulací ve vhodném simulačním programu. Navrhneme modifikaci chlazení stroje a výsledné údaje ze simulace porovnáme.
|
|
Program pro výpočet ventilace a oteplení synchronních strojů
Kolář, Pavel ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám problematikou ventilace synchronního generátoru s hladkým rotorem. Pri návrhu ventilace se rídíme aplikací základních fyzikálních zákonu v oboru hydromechaniky a termomechaniky, a proto jim jsou venovány úvodní kapitoly. Následuje popis ventilacních sítí a pro jednu z nich je sestavena a rešena tepelná sít, složená z tepelných odporu a zdroju. V záveru práce je zmínen výpocetní program, který jsem vyvinul v programovacím prostredí Visual Basic 2008 Express Edition. Tento program umožnuje po zadání základních rozmeru stroje a rozdelení ztrát provést výpocet ventilace a oteplení jednotlivých cástí stroje.
|
|
Ověření vlastností ventilátorů
Trnka, Jakub ; Kracík, Petr (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o ventilátorech a ventilátorových charakteristikách. Obsahuje rozdělení ventilátorů, popis základních typů a seznamuje s ventilátorovými charakteristikami. Část práce obsahuje popis měření ventilátorové charakteristiky a její zpracování.
|
|
Hluk a vibrace u vzduchotechnických zařízení
Libřický, Stanislav ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou zdrojů hluku ve vzduchotechnice a možnostech jejich technického snižování. Text obsahuje stručný výčet zdrojů hluku. Důkladněji popisuje pouze hlavních z nich, kterými jsou ventilátory, vlastní aerodynamický hluk potrubní sítě a chladiče. Další součástí práce je popis metod snižování vybraných zdrojů hluku v technice prostředí. Závěr práce obsahuje výběr a popis relevantních zákonů a norem k dané problematice.
|
| |
| |
|
Analýza aerodynamického hluku počítačů
Zouhar, Lukáš ; Dušek, Daniel (oponent) ; Pellant, Karel (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá diskusí na téma snižování hluku počítačů se zaměřením na aerodynamický hluk chladících ventilátorů. Možností snižování hluku počítačů optimalizačními opatřeními u ventilátorů, používáním pryžových podložek a zvukoizolačních vrstev či konstrukčními změnami vlastních ventilátorů a jejich uložením. Zaměříme se také na vliv otáček ventilátorů a tvaru lopatek na vyzařovaný aerodynamický hluk.
|
|
Marketingová strategie profesionálního sportovního klubu
Bíma, Miroslav ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Kuchár, Róbert (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sportovní marketing profesionálního hokejového klubu, který působí v české nejvyšší soutěži. Konkrétně jde o klub Piráti Chomutov. Cíle práce jsou ukázat stav marketingu v profesionálním hokejovém klubu a popsat jej, rozbor procesu změny klubové identity a přechodu klubu do nové arény, analýza marketingového prostředí a vlastní návrhy a doporučení, které by mohl klub v budoucnu využít. Teoretická část vychází z poznatků o dané problematice a popisuje specifika sportovního marketingu a managementu, marketingové prostředí, marketingový mix klubu a současné trendy v marketingu. Praktická část je zaměřena na proces změny klubové identity, popis organizační struktury a struktury rozpočtu, analýzu marketingového prostředí a marketingového mixu s důrazem na komunikaci. Na konci této části jsou uvedeny vlastní návrhy, nápady a doporučení. Přínosem práce je odhalení problematiky a trendů, které se týkají oblasti sportu, a nastudování a analyzování daného tématu u jednoho z rychle se rozvíjejících hokejových klubů v České republice. Vše je doplněno vlastními návrhy a doporučeními.
|
|
Analýza práce s fanoušky SK DYNAMO České Budějovice
Hrubý, Petr ; Kotáb, Jiří (vedoucí práce) ; Kuchár, Róbert (oponent)
Cílem diplomové práce je najít a zanalyzovat faktory, které ovlivňují návštěvnost domácích fotbalových zápasů SK Dynamo České Budějovice. Důraz je kladen právě na práci s fanoušky. Teoretická část se vztahuje k řešenému tématu, kdy se zabývá determinanty poptávky po sportu, teorií sportovního produktu i samotného fanouška. V praktické části je blíže představen klub SK Dynamo České Budějovice, zpracován rozbor jednotlivých faktorů ovlivňující poptávku po zápasech klubu a určení jejich významnosti. Následuje kapitola o práci s fanouškem, kde jsou nejprve charakterizovány prvky sportovního produktu a následně marketingové prvky klubu. Kapitoly praktické části jsou podpořeny výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi fanoušky SK Dynamo České Budějovice. Diskuse a závěr shrnují analyzované výsledky, hodnotí práci s fanoušky a v neposlední řadě jsou zde popsány možné kroky pro zlepšení návštěvnosti a práce s fanoušky klubu.
|
|
Analýza práce s fanoušky HC Pardubice
Ľuptovský, Vít ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Kotáb, Jiří (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat a analyzovat faktory ovlivňující návštěvnost sportovních utkání HC Pardubice s důrazem na práci s fanouškem jako jednoho z předpokládaných faktorů návštěvnosti. V teoretické části se práce věnuje teoriím, které se dané problematiky týkají. Konkrétně poptávce po sportu a jejím determinantům, teorii sportovního produktu a definování sportovního fanouška. V praktické části je nejprve charakterizován klub. Následující kapitola analyzuje faktory, které ovlivňují návštěvnost tohoto klubu, s cílem určit význam jednotlivých faktorů. Další kapitola analyzuje práci s fanouškem, kdy je pozornost věnována sportovnímu produktu klubu, jeho ceně, podpoře prodeje a dalším prvkům marketingu klubu. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny o výsledky dotazníkového šetření mezi fanoušky HC Pardubice, které se k dané problematice vztahují. Na závěr je provedeno shrnutí poznatků, zhodnocení práce s fanouškem klubu a jsou popsány možné kroky pro rozvoj a zkvalitnění oblasti práce s fanouškem klubu.
|