Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích
Franková, Monika ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích" pojednává o problematice agrese a násilí ve školním prostředí. V teoretické části se zabývá agresí a násilím v obecné rovině a poté se konkrétně zaměřuje na školní agresi a násilí mezi žáky a studenty (šikanu a kyberšikanu) a další možné formy tzv. školního násilí. Hlavním výzkumným problémem předkládané práce jsou dvě formy školního násilí, a to agrese a násilí ze strany studentů vůči pedagogům a agrese a násilí rodičů vůči pedagogům. Pozornost je zde věnována různým druhům verbální i fyzické agrese uplatňované vůči pedagogům. V souvislosti s agresí a násilím vůči pedagogům se tato práce věnuje také tzv. kyber-obtěžování a závažnému násilí na školách neboli tzv. střelbě na školách. V empirické části práce je podrobně zkoumána agrese a násilí ze strany studentů (a také ze strany rodičů) na gymnáziích vůči jejich pedagogům. Zde je analyzováno, zda pedagogové považují problematiku agrese a násilí vůči své osobě za aktuální, zda a s jakými formami agrese a násilí ze strany studentů nebo jejich rodičů se setkali, zda a jakým formám kyber-obtěžování byli vystaveni a jaký mají názor na prozatím zahraniční fenomén střelby na školách.
Analýza fenoméni internetových videoklipů jako příčiny kyberšikany
Janáček, Tomáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Práce se vztahuje ke stále častějším případům útokům na mladé lidi, kteří účinkují ve vlastních videoklipech, které se stávají prostřednictvím sociálních sítí fenoménem. Mladí lidé se prezentují skrze různé audiovizuální obsahy, které jsou posléze cílem agresivních útoků i masivního sdílení. Tato práce hledá příčiny takového jednání recipientů. V první části se věnuji popisu kontextu, ve kterém videa vznikají, jaký mají dopad a odezvu. Poukazuji na reakci médií i běžných uživatelů internetu. V analytické části využívám různých nástrojů, skrze které se snažím proniknout hlouběji do struktury videí a odhalit v čem selhávají, kde se nachází příčina fascinace i motivace k agresivním výpadům. Sleduji přitom především symptomatický rámec těchto videí a hledám, jakým způsobem se vztahuje ke společnosti a ideologii. Analyzuji videa především z hlediska neformalistické analýzy, sémiologie, mytologie, kulturálních studií, feministických teorií a psychoanalýzy. Prostřednictvím těchto metod odhaluji latentní rozměry, které tyto videoklipy mohou obsahovat. Studie se zaměřuje pouze na videoklipy, ve kterých účinkují mladé dívky. Jedním z cílů této práce je odhalit právě možný vliv genderu a, jakým způsobem je motivována recepce sexualitou.
Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany
Piškulová, Jiřina ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany AUTOR: Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá definicí kybernetické šikany, jejího vztahu k šikaně "klasické, školní". Upozorňuje na jejich odlišnosti a vyzdvihuje jejich podobnosti, které se pak dají využít při práci s ní. Práce uvádí několik poddruhů kyberšikany s praktickými příklady. Nahlíží na typické rysy agresora a oběti, opět v kontrastu s tradiční šikanou. Dává návody na prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu z hlediska samotného uživatele, rodičů a školy. Popisuje proces odhalení a následného vyšetřování kyberšikany, opět se zvlášť věnuje krokům školy, rodičů a uživatele. Komentuje kyberšikanu namířenou proti učitelům, definuje postoj a odhaduje postoje učitelů ke kyberšikaně. V závěru práce dokazuje některá tvrzení malým kvalitativním výzkumem ze dvou českých škol. KLÍČOVÁ SLOVA: kyberšikana, kyberprostor, oběť, agresor, postoje, učitel
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Preventivní opatření v problematice šikany, zvláště kyberšikany
Bílková, Lucie ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce " PREVENTIVNÍ OPATŘENÍ V OBLASTI ŠIKANY, ZVLÁŠTĚ KYBERŠIKANY " pojednává o problematice šikany a kyberšikany v dnešní době. Myslím si, že je to celosvětový problém, který se objevuje nejen v rodinách, školách, ale i v zaměstnání, armádě … Ve své práci vysvětluji, co pojem šikana a kyberšikany je, jaké jsou příčiny, rysy, znaky, stádia, kdo je oběť, kdo je agresor. Dále také, jaké jsou druhy šikany a kyberšikany, kde se s problémem můžeme setkat a také, jaké je možné řešení problému. Ve své práci představuji také odborníky, kteří se tímto problémem zabývají už dlouhá léta. Vyzdvihuji, jaké jsou jejich názory na tento problém, představuji i několik skutečných obětí a reakce odborníků. Součástí práce je nejen výzkum, pomocí dotazníků, které mají objasnit, jaká je situace na jedné pražské Základní škole, ale také jakási příručka, co dělat v případě výskytu problému, kde hledat pomoc, na koho se obrátit. A samozřejmě jsou v práci obsaženy i přílohy jako jsou novinové, internetové články, letáčky, rozhovory… Celá práce má vystihnout, jak velký problém šikana a zvláště v dnešním moderním světě rozšířená kyberšikana, představují.
Kyberšikana
Piškulová, Jiřina ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V práci se zabývám specifictejším druhem šikanování, šikanou kybernetickou. Popisuji její specifika, tedy kdy a kde šikana probíhá, kdo je agresorem a obetí, kdo všechno šikane prihlíží, pravdepodobné príciny a dále dusledky, jaké muže tento druh šikany mít na deti a mládež. Shrnuji dosavadní poznatky, jak se kyberšikane bránit a jak ji rešit, když je odhalena.
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.
Kyberšikana
Korbel, Michal ; Komosný, Dan (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením dotazníku, jehož úlohou je omezit hrozby v kyberprostoru z větší části zaměření na kyberšikanu a zároveň by měl působit preventivně na vybrané věkové kategorie od rodičů, žáků základních škol až po studenti středních škol. Dotazník je určení Policii České republiky a to nejen obvodním oddělení, ale i všem policistům, kriminalistům za obírající se v prevenci, analýzou a zjišťování kyberšikany.
The prevention of cyberbullying
Škunda, Patrik ; Dzurenda, Petr (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
The main objective of the bachelor thesis is to create a mobile application for Android devices, which has a playful way to instruct the user about the potential dangers of the Internet and thus the prevention of cyberbullying. The first chapter is about the issue of cyberbullying, describes the characteristics, methods, tools and impacts. The next chapter describes how to protect internet user to avoid becoming a victim of cyber-bullying and advices on how to behave when the user is already a victim of cyberbullying. The third chapter is devoted to application design and implementation details. The fourth chapter describes and graphically shows the results of testing applications.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.