Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problémy násilí ve školním vzdělávacím prostředí
Landecki, Erik ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce s názvem "Problémy násilí ve školním vzdělávacím prostředí" je rozdělená na části - Úvod, Teoretickou část, Empirickou část a Závěr. Teoretická část je rozčleněná do pěti podkapitol - Vymezení a definice pojmů, Dělení agresí, Projevy násilného jednání dětí, Projevy agresivity dospívajících, Řešení agresivity. V Empirické části práce ověřujeme stanovené hypotézy a cíle. Zjišťujeme, s jakým typem agrese se ve svém zaměstnání učitelé setkávají vůči vlastní osobě, zda se setkávají s agresí více u chlapců, či dívek, zjišťujeme také charakteristiku agresora - jaký má dle učitelů školní prospěch, z jakých rodin většinou agresor pochází. Sledujeme souvislost akčních her a akčních filmů a možnou souvislost s výskytem agrese. Během výzkumu zjišťujeme i jak často učitelé ve školách řeší problémy spojené s agresí žáků, ve kterých vyučovacích předmětech se nejvíce dle zkušenosti učitelů projevuje násilí a nekázeň. Pedagogové uvádějí zkušenosti s kyberšikanou ve svém zaměstnání, jak často se s ní setkávají, jak konkrétně reagují, když na ni narazí v souvislosti s vlastní osobou, jak často problém kyberšikany ve svém zaměstnání řeší. Zjišťujeme také, zda se pedagogové účastní odborného vzdělávání, které souvisí s danou problematikou, zároveň zjišťujeme, zda školy spolupracují s odborníkem, který se zabývá...
Chování dětí mladšího školního věku na internetu (sociálních sítích) a jejich motivace ke sdělování osobních údajů v tomto prostředí
Zadražilová, Tereza ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Knopová, Martina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje především na chování mladších školních dětí na internetu a motivace, které je zde mohou vést k rizikovému chování, jako je například poskytování osobních údajů. Teoretická část definuje základní pojmy. Zpočátku se zaměřuje na psychologický profil mladších školních dětí a jejich zkušenosti s novými technologiemi, dále popisuje hlavní nebezpečí plynoucí z rizikového chování dětí na internetu s důrazem na kyberšikanu a kybergrooming. Na závěr teoretické části jsou stručně představeny základní výzkumy týkající se chování dětí na internetu, které v posledních letech proběhly v České republice. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu formou focus groups mezi dětmi mladšího školního věku. Zpočátku je popsán výzkumný záměr a metodologie, následuje nejvýznamnější část diplomové práce, tedy prezentace výsledků výzkumu a jeho vyhodnocení, které zahrnuje i doporučení pro vzdělávání v tomto oboru a případné další výzkumy. Závěr práce patří především zhodnocení výzkumu i celé práce z pohledu autorky a předestření dalšího možného vývoje v této oblasti. Klíčová slova Děti, internet, mladší školní věk, rizika, osobní údaje, kyberšikana, kybergrooming;
Psychologické aspekty kyberšikany
Šmolka, Michal ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce "Psychologické aspekty kyberšikany" se zabývá šikanou, moderními komunikačními prostředky a kyberšikanou. Přibližuje hlavní psychologické poznatky o šikaně, zkoumá fenomény komunikace pomocí moderních technologií a předkládá základní informace o stále relativně novém jevu, kterému se říká kyberšikana. Na teoretickou část navazuje část empirická, která je složena z kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Záměrem kvalitativního výzkumu bylo postihnout fenomény spojené se šikanou a kyberšikanou. Kvantitativní výzkum pak podává informaci o výskytu šikany a kyberšikany v České republice a mapuje pocity, které prožívají oběti šikany a kyberšikany. Významnou částí práce je analýza závislosti těchto pocitů na různých faktorech.
Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích
Franková, Monika ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Agrese a násilí vůči pedagogům pohledem pedagogů na gymnáziích" pojednává o problematice agrese a násilí ve školním prostředí. V teoretické části se zabývá agresí a násilím v obecné rovině a poté se konkrétně zaměřuje na školní agresi a násilí mezi žáky a studenty (šikanu a kyberšikanu) a další možné formy tzv. školního násilí. Hlavním výzkumným problémem předkládané práce jsou dvě formy školního násilí, a to agrese a násilí ze strany studentů vůči pedagogům a agrese a násilí rodičů vůči pedagogům. Pozornost je zde věnována různým druhům verbální i fyzické agrese uplatňované vůči pedagogům. V souvislosti s agresí a násilím vůči pedagogům se tato práce věnuje také tzv. kyber-obtěžování a závažnému násilí na školách neboli tzv. střelbě na školách. V empirické části práce je podrobně zkoumána agrese a násilí ze strany studentů (a také ze strany rodičů) na gymnáziích vůči jejich pedagogům. Zde je analyzováno, zda pedagogové považují problematiku agrese a násilí vůči své osobě za aktuální, zda a s jakými formami agrese a násilí ze strany studentů nebo jejich rodičů se setkali, zda a jakým formám kyber-obtěžování byli vystaveni a jaký mají názor na prozatím zahraniční fenomén střelby na školách.
Analýza fenoméni internetových videoklipů jako příčiny kyberšikany
Janáček, Tomáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Práce se vztahuje ke stále častějším případům útokům na mladé lidi, kteří účinkují ve vlastních videoklipech, které se stávají prostřednictvím sociálních sítí fenoménem. Mladí lidé se prezentují skrze různé audiovizuální obsahy, které jsou posléze cílem agresivních útoků i masivního sdílení. Tato práce hledá příčiny takového jednání recipientů. V první části se věnuji popisu kontextu, ve kterém videa vznikají, jaký mají dopad a odezvu. Poukazuji na reakci médií i běžných uživatelů internetu. V analytické části využívám různých nástrojů, skrze které se snažím proniknout hlouběji do struktury videí a odhalit v čem selhávají, kde se nachází příčina fascinace i motivace k agresivním výpadům. Sleduji přitom především symptomatický rámec těchto videí a hledám, jakým způsobem se vztahuje ke společnosti a ideologii. Analyzuji videa především z hlediska neformalistické analýzy, sémiologie, mytologie, kulturálních studií, feministických teorií a psychoanalýzy. Prostřednictvím těchto metod odhaluji latentní rozměry, které tyto videoklipy mohou obsahovat. Studie se zaměřuje pouze na videoklipy, ve kterých účinkují mladé dívky. Jedním z cílů této práce je odhalit právě možný vliv genderu a, jakým způsobem je motivována recepce sexualitou.
Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany
Piškulová, Jiřina ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Postoje učitelů k fenoménu kyberšikany AUTOR: Jiřina Piškulová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá definicí kybernetické šikany, jejího vztahu k šikaně "klasické, školní". Upozorňuje na jejich odlišnosti a vyzdvihuje jejich podobnosti, které se pak dají využít při práci s ní. Práce uvádí několik poddruhů kyberšikany s praktickými příklady. Nahlíží na typické rysy agresora a oběti, opět v kontrastu s tradiční šikanou. Dává návody na prevenci proti tomuto sociálně patologickému jevu z hlediska samotného uživatele, rodičů a školy. Popisuje proces odhalení a následného vyšetřování kyberšikany, opět se zvlášť věnuje krokům školy, rodičů a uživatele. Komentuje kyberšikanu namířenou proti učitelům, definuje postoj a odhaduje postoje učitelů ke kyberšikaně. V závěru práce dokazuje některá tvrzení malým kvalitativním výzkumem ze dvou českých škol. KLÍČOVÁ SLOVA: kyberšikana, kyberprostor, oběť, agresor, postoje, učitel
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Preventivní opatření v problematice šikany, zvláště kyberšikany
Bílková, Lucie ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce " PREVENTIVNÍ OPATŘENÍ V OBLASTI ŠIKANY, ZVLÁŠTĚ KYBERŠIKANY " pojednává o problematice šikany a kyberšikany v dnešní době. Myslím si, že je to celosvětový problém, který se objevuje nejen v rodinách, školách, ale i v zaměstnání, armádě … Ve své práci vysvětluji, co pojem šikana a kyberšikany je, jaké jsou příčiny, rysy, znaky, stádia, kdo je oběť, kdo je agresor. Dále také, jaké jsou druhy šikany a kyberšikany, kde se s problémem můžeme setkat a také, jaké je možné řešení problému. Ve své práci představuji také odborníky, kteří se tímto problémem zabývají už dlouhá léta. Vyzdvihuji, jaké jsou jejich názory na tento problém, představuji i několik skutečných obětí a reakce odborníků. Součástí práce je nejen výzkum, pomocí dotazníků, které mají objasnit, jaká je situace na jedné pražské Základní škole, ale také jakási příručka, co dělat v případě výskytu problému, kde hledat pomoc, na koho se obrátit. A samozřejmě jsou v práci obsaženy i přílohy jako jsou novinové, internetové články, letáčky, rozhovory… Celá práce má vystihnout, jak velký problém šikana a zvláště v dnešním moderním světě rozšířená kyberšikana, představují.
Kyberšikana
Piškulová, Jiřina ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
V práci se zabývám specifictejším druhem šikanování, šikanou kybernetickou. Popisuji její specifika, tedy kdy a kde šikana probíhá, kdo je agresorem a obetí, kdo všechno šikane prihlíží, pravdepodobné príciny a dále dusledky, jaké muže tento druh šikany mít na deti a mládež. Shrnuji dosavadní poznatky, jak se kyberšikane bránit a jak ji rešit, když je odhalena.
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.