National Repository of Grey Literature 85 records found  beginprevious76 - 85  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Compare Pay per Click system implemented in the example of an advertising campaign.
Krejčí, Jiří ; Gála, Libor (advisor) ; Cerman, Michal (referee)
The aim of this thesis is to present advertising on the internet with the main focus on the following questions: what are the most important forms and what are the current and future trends in the advertising business industry. The main objective of this thesis is to compare different systems of Pay per click on the Czech internet in terms of their performance. Testing PPC system, an ad campaign for the company Kremo was created. This ad campaign was run on three major web sites which are available in the Czech internet market. These are Google, Seznam, and Centrum. Based on the results, the author evaluates which of those servers is the best for the campaign.
Internet Marketing - the effectiveness of PPC advertising campaigns
Neugebauer, Josef ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee)
The aim of bachelor thesis was to settle the theoretical concept of online advertising formats, among others, to distinguish different types of online advertising, and specifically to document the bases of PPC advertising. Then compare and define the current PPC systems. In the practical part of bachelor thesis describe how to create a simple PPC advertising campaigns, as well as commenting on the results achieved during the reporting period and evaluate the effectiveness of campaigns.
Improving the competitiveness of e-shop using internet advertising
Vaněček, Jakub ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Kvapil, Petr (referee)
The subject of thesis is examining the impact of internet advertising and web site usability on the competitiveness of internet commerce. The aim of this work is the successful application of theoretical knowledge to practical examples of e-shop Lahůdkářství Jan Paukert. This application should show an increase in attendance and achievement of higher sales. The work is divided into two parts: theoretical and practical. The first part is focused on theoretical knowledge in the field of usability and web ads, the second deals with their application to the internet shop.
The use of Internet in business in Czech Republic: analysis
Tsarazon, Alana ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Farník, Jan (referee)
This diploma thesis analyses the use of Internet in business in Czech Republic. The thesis is divided into several chapters, where the author briefly discusses the development of Internet infrastructure in Czech Republic and the history of Czech e-business. Furthermore the author discusses and analyses the use of Internet and related services and tools for business in Czech Republic. The payment systems and methods of Internet advertising are discussed and individually compared in a separate section of the thesis. Chapters 3 and 4 analyze current (February 2009) statistical data on Internet use in business in general and for the Internet advertising market in detail. Finally, the author points out some common mistakes entrepreneurs make regarding the use of Internet.
Banner Advertising
Majoroš, Miroslav ; Stříteský, Václav (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee)
History of internet advertising, types of internet advertising. Banner advertising, methods of payment for banner advertising, formats and technologies. Internet media market in Czech Republic, portals, servers, media agents, media agencies, SPIR association. Banner campaign, its planning, execution and evaluation. Videobanner campaign Nivea For Men, searching for the most effective format for videoadvertising on the internet.
Internetový marketing
Mixánek, Lukáš ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Stříteský, Václav (referee)
Práce charakterizuje jednotlivé složky internetového marketingu (služby internetu, rozbor a analýza webových stránek z pohledu marketingu, marketingový mix na internetu, reklama na internetu a marketing ve vyhledávacích strojích), přičemž nezbytný teoretický základ autor doplňuje o analytický nadhled ? jehož výsledkem je několik teoretických přístupů a analýz, především v kapitole věnované marketingu ve vyhledávačích. Základem této analytiky je kromě teoretických znalostí, rovněž značné množství praktických znalostí, které autor získal na základě reálně provedené internetové kampaně. Zaznamenání průběhu a výsledků této kampaně je jedním z cílů práce. Získaná data, statistiky a vynucené změny v průběhu kampaně vedou k celé řadě informačně hodnotných postřehů a doporučení především z oblasti marketingu ve vyhledávačích. Přílohou práce je kompletní popis a charakteristika všech, pro český trh důležitých, systémů využívající PPC kontextové reklamy.
International comparison of forms of internet promotion
Crha, Jiří ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Hošková, Eva (referee)
Práce si klade za cíl utřídit a analyzovat jednotlivé formy internetové reklamy a podrobit jednotlivé formáty mezinárodnímu srovnání. Zabývá se rovněž srovnáním internetové reklamy s reklamou v jiných médiích. Zachycuje poslední trendy a tendence na internetovém reklamním trhu v České republice i ve vyspělých zemích, srovnává jednotlivé formy internetové reklamy podle jejich použití na konkrétním trhu. Částečně se zabývá i komparací vyhledávacích služeb na internetu.
Analysis of the communication mix of the Memos Software s.r.o. company
Pikartová, Ivana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Kudláček, Petr (referee)
The thesis is focused on the analysis of the communication mix of Memos Software s.r.o. company which develops the custom software. Before the main analysis the theoretical part takes place in which the traditional components of the communication mix are explained. After that the attention is oriented on the communication mix which is done through the internet. In the practical part the analyzed company is introduced and after that the contemporary status of its communication mix is being described. Based on the analysis in the end of this thesis the recommendations are given with the aim to retrieve the imperfections and to optimize the communication mix of this company.
Reklamní kampaně na internetu
Bludská, Kateřina ; Stříteský, Václav (advisor) ; Škardová, Miroslava (referee)
Diplomová práce řeší problematiku reklamních kampaní na internetu. Podrobně se věnuje pay-per-click reklamě v internetových vyhledávačích a reklamě ve srovnávačích cen (shopping comparison engines). V práci je popsána tvorba, správa i optimalizace reklamní kampaně v těchto dvou druzích internetové reklamy. Práce poskytuje jak pohled teoretický, tak zahrnuje i praktické zkušennosti z oboru. V závěru práce je nastíněna možná interakce těchto dvou druhů online reklamy.
Macromedia Flash Technology and Its (Practical) Application
Velička, Petr ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Jonák, Jiří (referee)
V oblasti internetu je Macromedia Flash světovým standardem pro tvorbu a distribuci interaktivního a multimediálního obsahu. Touto technologií můžeme vytvářet fascinující internetové prezentace, účinné reklamní kampaně, obchodní aplikace, výukové kurzy, on-line hry či interaktivní video. Flash dnes používá přes jeden milión vývojářů, kteří svými produkty mohou ihned oslovit více než 500 miliónů uživatelů internetu po celém světě. Rozšířenost na velké množství platforem umožňuje Flash aplikace přímo spouštět na osobních i kapesních počítačích s různými operačními systémy nebo mobilních telefonech. Cílem bakalářské práce je tuto technologii představit jak z pozice uživatele, tak z pozice vývojáře. Práce popisuje praktické využití této technologie v oblastech internetových prezentací, her a reklamních bannerů. Poté se zabývá vývojovým prostředím Flashe a popisuje některá specifika práce v tomto programu. Následně stručně popisuje praktický vývoj jedné flashové hry a nakonec přibližuje historický vývoj verzí Flashe a trendy. Přínos této práce spočívá v teoretickém popisu východisek této technologie a v její následné demonstraci na multimediální flashové aplikaci (hře). Tato práce by měla být také přínosem pro všechny se zájmem o tuto oblast a ukázat směr jakým by se měli vydat při komplexním poznávání této technologie.

National Repository of Grey Literature : 85 records found   beginprevious76 - 85  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.