Original title:
Bannerová reklama
Translated title:
Banner Advertising
Authors:
Majoroš, Miroslav ; Stříteský, Václav (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] História internetovej reklamy, formy internetovej reklamy. Bannerová reklama, metódy platby za bannerovú reklamu, formáty a technológie. Charakteristika internetového reklamného trhu v ČR, portály, servery, mediálne zastupiteľstvá, mediálne agentúry, združenie SPIR. Bannerová kampaň, jej plánovanie, realizácia, hodnotenie úspešnosti a efektivity. Videobannerová kampaň Nivea For Men, hľadanie najefektívnejšieho formátu sprostredkovania videoreklamy.Historie internetové reklamy, formy internetové reklamy. Bannerová reklama, metody platby za bannerovou reklamu, formáty a technologie. Charakteristika internetového reklamního trhu v ČR, portály, servery, mediální zastupitelství, mediální agentury, sdružení SPIR. Bannerová kampaň, její plánování, realizace, hodnocení úspěšnosti a efektivity. Videobannerová kampaň Nivea For Men, hledání nejefektivnějšího formátu zprostředkování videoreklamy.History of internet advertising, types of internet advertising. Banner advertising, methods of payment for banner advertising, formats and technologies. Internet media market in Czech Republic, portals, servers, media agents, media agencies, SPIR association. Banner campaign, its planning, execution and evaluation. Videobanner campaign Nivea For Men, searching for the most effective format for videoadvertising on the internet.
Keywords:
banner advertising; internet advertising; marketing; bannerová reklama; internetová reklama; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13172