Original title:
Internetový marketing - efektivita PPC reklamních kampaní
Translated title:
Internet Marketing - the effectiveness of PPC advertising campaigns
Authors:
Neugebauer, Josef ; Kincl, Tomáš (advisor) ; Přibil, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Záměrem bakalářské práce v teoretické části bylo usadit pojem online reklama mezi ostatní formáty, rozlišit jednotlivé druhy online reklamy a konkrétně zdokumentovat základní východiska PPC reklamy. Dále pak porovnat a definovat současné PPC systémy. V praktické části bakalářské práci popisuji postup při tvorbě jednoduché PPC reklamní kampaně, dále komentuji dosažené výsledky za sledované období a hodnotím účinnost kampaně.The aim of bachelor thesis was to settle the theoretical concept of online advertising formats, among others, to distinguish different types of online advertising, and specifically to document the bases of PPC advertising. Then compare and define the current PPC systems. In the practical part of bachelor thesis describe how to create a simple PPC advertising campaigns, as well as commenting on the results achieved during the reporting period and evaluate the effectiveness of campaigns.
Keywords:
Internet advertising; PPC campaign; PPC system; internetová reklama; PPC kampaň; PPC systém
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20260