|
Cyklistika = doping? Pohled diskutérů na serverech Sport.cz a iDnes.cz u článků o cyklistice během Tour de France 2022
Kočer, Ondřej ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hrbáčková, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pohledem českých internetových diskutérů na doping v závodě Tour de France prostřednictvím analýzy diskuzí na dvou českých internetových zpravodajských serverech. Cílem práce je zjistit, nakolik se diskuze pod jednotlivými články zaobírají tématem dopingu, jakého charakteru hlavní příspěvky v diskuzích jsou, dále poukázat na možné odlišnosti diskuzí na obou serverech a v neposlední řadě zmapovat, jak diskutéři na téma dopingu nahlížejí. Diplomová práce obsahuje teoretickou část popisující základní fakta o vrcholové cyklistice, závodě samotném, roli dopingu ve sportu a internetových diskuzích. Praktická část práce sestává z kvantitativního a kvalitativního výzkumu, konkrétně kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, kdy autor pomocí kódovací knihy a otevřeného kódování analyzuje články týkající se posledního ročníku závodu, diskuze k nim příslušící a obsah jednotlivých komentářů, resp. jejich příslušnost k tématu dopingu. Výsledkem výzkumů jsou získaná data, se kterými autor dále pracuje a odpovídá pomocí nich na předem stanovené výzkumné otázky týkající se rozdílů v diskuzích na obou serverech, mírou zastoupení komentářů o dopingu v diskuzích a vnímání dopingu v cyklistice ze strany diskutérů.
|
|
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
|
|
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
|
|
How teachers lead effective classroom discussions in English lessons at upper-secondary schools
Michálková, Lucie ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vedením diskuzí v hodinách anglického jazyka na středních školách. V teoretické části práce jsou na základě předchozího šetření popsány postupy zajišťující úspěšnou diskuzi. Praktická část práce zjišťuje, jak se učitelé v praxi vypořádávají s uvedením, průběhem a ukončením diskuze, a jak žáci hodnotí snahu svých učitelů. Výzkum je proveden metodou pozorování učitelů a jejich tříd, rozhovorů s učiteli a zpětnou vazbou od žáků provedenou dotazníky. Výsledky srovnávající teorii s reálnou praxí jsou uvedeny. Závěr práce shrnuje společné tendence i odlišnosti jednotlivých hodin, a efektivitu pozorovaných postupů. Klíčová slova: diskuze, vyučovací hodina, efektivnost, střední škola, vedení
|
|
Spor ohledně stavby dálnice D3 ve Středočeském kraji
Jung, Kryštof ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Práce se zabývá analýzou sporu ohledně vedení dálnice D3 přes lokalitu Posázaví. Diskuze o této problematice je v mediálním prostoru vedena už přes dvacet pět let. V průběhu času se do ní zapojilo mnoho aktérů ze sféry veřejné, státní i politické. Práce se pokouší pomocí lokálního tisku a dalších zdrojů vytvořit komplexní obraz celého sporu, aktérů a jejich aktivit s prioritním zaměřením na popis argumentů a témat, jejich vývoj a jejich hlubší analýzu nebo výklad pomocí literatury. Sekundárním cílem práce je popsat spor z hlediska jeho historie a zachytit uvést seznam hlavních aktérů a jejich argumentů v diskuzi.
|
|
Internetový portál hudební skupiny
Štěpaník, Zdeněk ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací internetového portálu hudební skupiny Marshal. Jedná se o portál vytvořený programovacími technikami jazyka PHP a založený na databázi MySQL, jenž zahrnuje registraci fanoušků, fotogalerii s možností bodování a komentování jednotlivých fotek, diskuzi umožňující reagovat na jednotlivá vlákna, články, novinky, ankety atd. Klíčovou součástí pro administraci je systém CMS, který jsem vyvinul za účelem správy obsahu portálu.
|
|
Výuka rétoriky na střední škole. Současný stav a budoucí perspektivy
Potůčková, Marie ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Diplomová práce sleduje různé přístupy středoškolských vyučujících a studentů k rétorice a komunikační výchově. Jejím hlavním cílem je zmapovat, jak studenti nahlížejí na kvalitu svých komunikačních dovedností i úroveň výuky komunikační výchovy a jaký postoj vyučující zaujímají k zařazování komunikační výchovy do hodin ČJL s přihlédnutím k možnostem dalšího rozvoje komunikační výchovy. Práce rovněž analyzuje vybrané učebnice komunikační výchovy pro střední školy. Výzkum byl realizován na sedmi pražských středních školách, a to zejména prostřednictvím dotazníkového šetření. Pro sběr dat byly dále využity také metody ústního dotazování (rozhovoru) a zúčastněného pozorování (hospitace). Z průzkumu vyplývá, že studenti i vyučující vnímají komunikační výchovu jako nutnou součást výuky ČJL a zodpovědně k ní přistupují. Studenti svůj mluvený projev hodnotí mnohdy přísněji než jejich vyučující. Studenti se rovněž relativně dobře orientují v teoretických základech rétoriky a komunikace, značné potíže jim ale činí jejich aplikace v praxi. Vyučující využívají zejména učebnice, které poskytují klíčová témata komunikační výchovy zpracovaná odborně, přehledně a atraktivně. Co se týče budoucích perspektiv tohoto oboru, podle slov vyučujících je zapotřebí především to, aby se komunikační výchova stala přirozenou...
|
| |
|
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
|
|
Program "Kdo jsem" jako pomůcka pro vzdálenější přípravu na manželství
Lejsalová, Ivana ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Tato práce se věnuje prezentaci a zhodnocení programu nazvaného Kdo jsem, který vycházel v roce 2007 - 2008 v Katechetickém věstníku brněnské diecéze a nabízí jedno až dvouhodinový program pro mladé lidi pubescentního období. Ti si v devíti setkáních upevňují vztah k Bohu, k víře, k sobě samým, ke svým blízkým a k životu vůbec. Program vyhodnocuji především z hlediska jeho možného využití pro vzdálenější přípravu na manželství a to jak v hodinách náboženské výchovy žáků 8. a 9. tříd, tak v prostředí farní katecheze. Rovněž ho porovnávám se Směrnicí ČBK pro přípravu na svátost manželství, zejména s částí, která se věnuje vzdálenější přípravě na manželství.
|