Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cyklistika = doping? Pohled diskutérů na serverech Sport.cz a iDnes.cz u článků o cyklistice během Tour de France 2022
Kočer, Ondřej ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hrbáčková, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pohledem českých internetových diskutérů na doping v závodě Tour de France prostřednictvím analýzy diskuzí na dvou českých internetových zpravodajských serverech. Cílem práce je zjistit, nakolik se diskuze pod jednotlivými články zaobírají tématem dopingu, jakého charakteru hlavní příspěvky v diskuzích jsou, dále poukázat na možné odlišnosti diskuzí na obou serverech a v neposlední řadě zmapovat, jak diskutéři na téma dopingu nahlížejí. Diplomová práce obsahuje teoretickou část popisující základní fakta o vrcholové cyklistice, závodě samotném, roli dopingu ve sportu a internetových diskuzích. Praktická část práce sestává z kvantitativního a kvalitativního výzkumu, konkrétně kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, kdy autor pomocí kódovací knihy a otevřeného kódování analyzuje články týkající se posledního ročníku závodu, diskuze k nim příslušící a obsah jednotlivých komentářů, resp. jejich příslušnost k tématu dopingu. Výsledkem výzkumů jsou získaná data, se kterými autor dále pracuje a odpovídá pomocí nich na předem stanovené výzkumné otázky týkající se rozdílů v diskuzích na obou serverech, mírou zastoupení komentářů o dopingu v diskuzích a vnímání dopingu v cyklistice ze strany diskutérů.
Schvalovací proces účasti Armády České republiky v zahraničních operacích
Petružálková, Kateřina ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karásek, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje schvalovací proces, v rámci kterého bylo rozhodnuto o účasti jednotek Armády České republiky v zahraničních operacích a to v období od vzniku samostatné České republiky až do současnosti. Cílem práce je potvrzení či vyvrácení následující hypotézy: vzhledem k mocenským ambicím a materiálním možnostem České republiky jsou jediným důvodem aktivní účasti v těchto operacích spojenecké závazky plynoucí z členství v OSN, NATO a EU. K nalezení převažujícího motivu, který vede ke schválení české účasti v zahraničních vojenských operacích byla použita obsahová diskurzivní analýza diskuzí, které proběhly na půdě poslanecké sněmovny. Zde vyslovené argumenty pro účast byly následně přiřazeny k jedné z pěti definovaných kategorií (alianční politika, bezpečnostní a politické zájmy, historický symbolismus, potenciální výhodnost a vliv aktuální vnitropolitické situace). Do analýzy byla rovněž zahrnuta stranická příslušnost řečníka a posléze zhodnoceno, zda prezentovaný postoj odpovídá příslušnému volebnímu programu strany.
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
How teachers lead effective classroom discussions in English lessons at upper-secondary schools
Michálková, Lucie ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vedením diskuzí v hodinách anglického jazyka na středních školách. V teoretické části práce jsou na základě předchozího šetření popsány postupy zajišťující úspěšnou diskuzi. Praktická část práce zjišťuje, jak se učitelé v praxi vypořádávají s uvedením, průběhem a ukončením diskuze, a jak žáci hodnotí snahu svých učitelů. Výzkum je proveden metodou pozorování učitelů a jejich tříd, rozhovorů s učiteli a zpětnou vazbou od žáků provedenou dotazníky. Výsledky srovnávající teorii s reálnou praxí jsou uvedeny. Závěr práce shrnuje společné tendence i odlišnosti jednotlivých hodin, a efektivitu pozorovaných postupů. Klíčová slova: diskuze, vyučovací hodina, efektivnost, střední škola, vedení
Spor ohledně stavby dálnice D3 ve Středočeském kraji
Jung, Kryštof ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Kolářová, Marta (oponent)
Práce se zabývá analýzou sporu ohledně vedení dálnice D3 přes lokalitu Posázaví. Diskuze o této problematice je v mediálním prostoru vedena už přes dvacet pět let. V průběhu času se do ní zapojilo mnoho aktérů ze sféry veřejné, státní i politické. Práce se pokouší pomocí lokálního tisku a dalších zdrojů vytvořit komplexní obraz celého sporu, aktérů a jejich aktivit s prioritním zaměřením na popis argumentů a témat, jejich vývoj a jejich hlubší analýzu nebo výklad pomocí literatury. Sekundárním cílem práce je popsat spor z hlediska jeho historie a zachytit uvést seznam hlavních aktérů a jejich argumentů v diskuzi.
Internetový portál hudební skupiny
Štěpaník, Zdeněk ; Ohlídal, Miloš (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá implementací internetového portálu hudební skupiny Marshal. Jedná se o portál vytvořený programovacími technikami jazyka PHP a založený na databázi MySQL, jenž zahrnuje registraci fanoušků, fotogalerii s možností bodování a komentování jednotlivých fotek, diskuzi umožňující reagovat na jednotlivá vlákna, články, novinky, ankety atd. Klíčovou součástí pro administraci je systém CMS, který jsem vyvinul za účelem správy obsahu portálu.
Výuka rétoriky na střední škole. Současný stav a budoucí perspektivy
Potůčková, Marie ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Diplomová práce sleduje různé přístupy středoškolských vyučujících a studentů k rétorice a komunikační výchově. Jejím hlavním cílem je zmapovat, jak studenti nahlížejí na kvalitu svých komunikačních dovedností i úroveň výuky komunikační výchovy a jaký postoj vyučující zaujímají k zařazování komunikační výchovy do hodin ČJL s přihlédnutím k možnostem dalšího rozvoje komunikační výchovy. Práce rovněž analyzuje vybrané učebnice komunikační výchovy pro střední školy. Výzkum byl realizován na sedmi pražských středních školách, a to zejména prostřednictvím dotazníkového šetření. Pro sběr dat byly dále využity také metody ústního dotazování (rozhovoru) a zúčastněného pozorování (hospitace). Z průzkumu vyplývá, že studenti i vyučující vnímají komunikační výchovu jako nutnou součást výuky ČJL a zodpovědně k ní přistupují. Studenti svůj mluvený projev hodnotí mnohdy přísněji než jejich vyučující. Studenti se rovněž relativně dobře orientují v teoretických základech rétoriky a komunikace, značné potíže jim ale činí jejich aplikace v praxi. Vyučující využívají zejména učebnice, které poskytují klíčová témata komunikační výchovy zpracovaná odborně, přehledně a atraktivně. Co se týče budoucích perspektiv tohoto oboru, podle slov vyučujících je zapotřebí především to, aby se komunikační výchova stala přirozenou...
Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích
Trojanová, Monika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Jazyková správnost a nesprávnost jako argument v internetových diskuzích" se zabývá jazykovou kritikou, kterou uživatelé internetových diskuzí využívají ve své argumentaci. Práce nejprve rámuje téma jazyka a řeči, argumentace, rétoriky a komunikace. Představuje internetové diskuze, popisuje jejich fungování, jejich přínos v komunikaci a také uživatele, kteří vytvářejí v diskuzích obsah. Práce poté analyzuje korpus internetových diskuzí, v nichž se objevila argumentace na základě jazykové správnosti a nesprávnosti. Představuje komunikační situace a na jejich základě pak kategorizuje spouštěče jazykové kritiky, argumenty kritizujících a reakce kritizovaných. Zkoumá, jak je argumentace jazykovou správností a nesprávností vnímána ostatními diskutujícími. Zabývá se také důsledkem jazykové kritiky v dané diskuzi. Tato práce si klade za cíl postihnout, zda a v jakých případech může jazyková nesprávnost ovlivnit informační hodnotu daného příspěvku a také jak je jazyková správnost a nesprávnost využívána v argumentaci uživatelů.
Program "Kdo jsem" jako pomůcka pro vzdálenější přípravu na manželství
Lejsalová, Ivana ; Zimmermannová, Marie (vedoucí práce) ; Dřímal, Ludvík (oponent)
Tato práce se věnuje prezentaci a zhodnocení programu nazvaného Kdo jsem, který vycházel v roce 2007 - 2008 v Katechetickém věstníku brněnské diecéze a nabízí jedno až dvouhodinový program pro mladé lidi pubescentního období. Ti si v devíti setkáních upevňují vztah k Bohu, k víře, k sobě samým, ke svým blízkým a k životu vůbec. Program vyhodnocuji především z hlediska jeho možného využití pro vzdálenější přípravu na manželství a to jak v hodinách náboženské výchovy žáků 8. a 9. tříd, tak v prostředí farní katecheze. Rovněž ho porovnávám se Směrnicí ČBK pro přípravu na svátost manželství, zejména s částí, která se věnuje vzdálenější přípravě na manželství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.