Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 475 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Technology of Online Voting Systems
Kováč, Michal ; Sedláček, Pavel (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
This thesis talks about the concept of online voting. It briefly describes what other voting methods are used in democratic countries across the world, and then in detail describes what countries are using online voting (nationwide and partially), and what countries have piloted or tried using the system in the past and what was the reason for its cancelation. In the last two parts, the thesis discusses the positives and negatives that online voting systems may represent, including analyzing voting data gathered from Estonia.
Media and society
Kianicová, Lucia ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent)
Táto práca si kladie za cieľ prediskutovať hlavné politické a spoločenské aspekty v rámci rozvoja médií a ich zmien, ktoré dané médiá vyvolávajú. Trhové správanie subjektov politickej súťaže je dnes úplne prirodzeným. Rozhodovacie procesy v politickej sfére priťahujú pozornosť nielen odbornej ale i širokej laickej verejnosti. Správanie politických strán je ovplyvnené niekoľkými zmenami prejavujúcich sa vo sfére politiky. Kľúčovú úlohu zohráva globálny prístup k médiám, prostredníctvom ktorých kandidáti aj politické strany priamo a silne apelujú na všetky voličské skupiny. Dôležitým faktorom je aj široká expanzia informačných technológií. Často dochádza k racionalizácií volebného správania, čo v mnohých prípadoch znamená, že voliči sú viac nedôverčivejší vo vzťahu k politickým stranám a ich kandidátom. Najviac hlasov smeruje pre tých kandidátov, o ktorých si voliči myslia, že predkladajú najzaujímavejšiu politickú predvolebnú reklamu a kampaň. Tieto uvedené zmeny vedú k tomu, že politické strany vedú kampane predovšetkým na báze marketingových zásad. Predstava o význame politickej komunikácie vedie ku zvýšenému záujmu práve o vzťah politickej a masovej komunikácie. Vzrastajúce prenikanie médií do politiky vedie k mediokracii, v ktorej sa médiá zmocňujú funkcií politických inštitúcií. Komplexnou a...
Využití metody párového srovnání ve volebním výzkumu
Lišková, Kristýna ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Krejčí, Jindřich (oponent)
Diplomová práce na základě provedeného šetření zkoumá schopnost metody párového srovnání predikovat výsledky v prezidentských volbách v lednu 2018 v prvním a ve druhém kole. Metoda párového srovnání je založena na posuzování jednotlivých stimulů v kombinacích (párech), kde proti sobě vždy stojí dva kandidáti (soudce je porovnává ve všech kombinacích). Autorka provedla šetření pomocí tří standardizovaných dotazníků, kde v prvním dotazníku aplikovala metodu párového srovnání a ve zbývajících dvou zjišťovala reálnou volbu dotázaných respondentů. Kompletního dotazníkového šetření se zúčastnilo 392 respondentů, jejich odpovědi byly následně podrobeny analýzám a porovnávány s jejich výsledky z párového srovnání. V práci se dále zjišťuje přesnost metody a vhodnost aplikace, dále pak schopnost predikovat výsledky u nerozhodnutých voličů. Na základě výsledků analýz se zde dochází ke zjištění, že metoda párového srovnání nedokázala určit přesně výsledky prvního kola prezidentských voleb, ale dokázala odhadnout výsledky kola druhého. Autorka zde dochází k závěru, že metodu párového srovnání je vhodné využít ve více kolových typů voleb nebo takových, kde proti sobě stojí dva kandidáti. Jsou zde rovněž zkoumány nevýhody a rizika metody.
Nová média jako klíčový faktor volebního marketingu
Dohnal, Vojtěch ; Brunclík, Miloš (vedoucí práce) ; Kubánek, Martin (oponent)
Diplomová práce "Nová média jako klíčový faktor volebního marketingu" pojednává o úloze nových médií ve volebním marketingu. Autor se v této diplomové práci snaží prokázat, jaký vliv mají nová média na úspěšnost kandidátů ve volbách. Konkrétně autor pracuje s Prezidentskými volbami 2013 v České republice, na jejichž příkladu verifikuje hypotézu, že bez užívání nových médií ve volební kampani nemohou kandidáti uspět ve volebním boji. K potvrzení či vyvrácení hypotézy autor používá metodu QCA - kvantitativně komparativní analýzu. Tento druh analýzy přináší do sociálních věd matematické prvky. Hlavním nástrojem této analýzy je práce s výroky způsobem, jak jej známe z matematiky. Kromě samotné analýzy je v diplomové práci také popsáno fungování nových médií, konkrétně pak sociálních sítí Facebook, Twitter a Youtube, tedy sociálních sítí, které jsou v České republice nejvíce využívány. Bez komplexní znalosti toho, jak výše zmíněné sociální sítě fungují nelze skutečně pochopit jejich sílu, díky které mohou ve volebních kampaních sehrát klíčovou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komparace programů politických stran zelených v SRN, Rakousku a ČR v letech 1990-2014
Veselá, Martina ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce komparuje volební programy politických stran zelených Spolkové republiky Německa, Rakouské republiky a České republiky v letech 1990-2014. Jedná se konkrétně o německou stranu Svaz 90/Zelení, rakouskou stranu Zelení - Zelená alternativa a českou Stranu zelených. Nejprve jsou vysvětleny pojmy související se zelenou politikou jako ekologie, enviromentalismus, životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj, jejichž znalost je klíčová pro pochopení hlavních témat jejich volebních programů. Dále je nastíněn vznik a historie všech tří politických stran. Samotná komparace probíhá ve dvou osách. První srovnává obsah konkrétního programu s předchozím a druhá porovnává programy všech tří stran zelených pro stejné či blízké volební období. Též je charakterizována formální úprava jednotlivých programů. Pozornost je věnována zejména jejich hlavním tematickým oblastem, shodám a odlišnostem, a postavením zmíněných stran před konkrétními parlamentními volbami a po nich.
Expertíza politických stran na příkladu prezidentských voleb v České republice
Formáčková, Monika ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Linek, Lukáš (oponent)
Práce na zvolené případové studii přímé volby prezidenta zkoumá expertízu v oblasti českých politických stran. Jaké je odborné zázemí politických stran zastoupených v Parlamentu? Proč mají či nemají odborné kapacity vliv na rozhodování? V teoretickém rámci pojímajícím demokracii, "policy work", expertní kapacity a volební problematiku a dále práce zkoumá vztah mezi expertízou politických stran a zavedením přímé volby prezidenta České republiky.
Volba Emila Háchy prezidentem a její mediální obraz v dobových periodikách na přelomu let 1938-1939
Zdeňková, Aneta ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Volba Emila Háchy prezidentem a její mediální obraz v dobových periodikách na přelomu let 1938-1939" pojednává o přijetí mnichovské dohody, která zapříčinila, že Československo muselo podstoupit svá pohraniční území nacistickému Německu. Práce se dále zabývá abdikací Edvarda Beneše a především okolnostmi kandidatury, volby a prezidentského fungování nově zvoleného prezidenta Emila Háchy. Pokusí se přiblížit volbu Emila Háchy prezidentem, jeho mediální obraz ve vybraných periodikách, spolu s okolnostmi a dopady jeho politického fungování v čele Československa v období od 16. listopadu 1938, kdy se o Háchovi začalo mluvit jako o potenciálním kandidátovi na prezidenta, až do 16. března, kdy vznikl protektorát Čechy a Morava. Pro mediální rozbor bude čerpáno z deníků Právo lidu, Národní práce, Lidové noviny, Venkov a České slovo.
Chorvatsko 1989-1990: mezi Jugoslávií a nacionalismem
Moskovič, Boris ; Pelikán, Jan (vedoucí práce) ; Vojtěchovský, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá politickým vývojem Chorvatska od počátku roku 1989 do prvních vícestranických voleb na jaře 1990. Analyzuje vývoj postojů chorvatských komunistů k probíhající jugoslávské krizi a aktivitu opozičních uskupení v tomto období. Hlavní důraz je kladen na stanoviska chorvatské vládnoucí, ale i alternativní politické elity vůči národnostní a státoprávní otázce. Pozornost je přitom věnována i vývoji tzv. srbské otázky v Chorvatsku. Práce popisuje vývoj politického pluralizmu na území Chorvatska, přičemž zvláště sleduje činnost Chorvatského demokratického společenství a Chorvatského sociálně liberálního svazu. Výklad se opírá o podrobnou analýzu dobového tisku a velmi skrovné memoárové a sekundární literatury. Klíčová slova: Jugoslávie, Chorvatsko, komunistická strana, nacionalismus, volby
Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga
Hlaváčková, Anna ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce "Budování image politika na příkladu Karla Schwarzenberga" pojednává o problematice vytváření politické image na příkladu konkrétního českého politika. Karel Schwarzenberg je v současné době jedním z nejpopulárnějších politiků a jeho strana TOP 09 dosáhla ve volbách do Poslanecké sněmovny, místních zastupitelstev a Senátu výborných výsledků. Práce pojednává o procesu budování jeho politické pozice a na jeho příkladu ukazuje, jak lze vytvářet a upravovat obraz politika v očích veřejnosti. Cílem této práce je popsat, jak se vyvíjí image politika, jaké lze použít nástroje na její vylepšování a zkoumat faktory, které popularitu politika ovlivňují. V teoretické části jsou zpracovány různé aspekty budování politické image, a to aspekt politického marketingu, politické psychologie a role médií v budování image. Dále je v práci popsán život Karla Schwarzenberga a vliv jeho životních zkušeností na politické působení v České republice. Na příkladu několika vybraných volebních kampaní je popsán proces vytváření jeho politické image. Analýza volebních kampaní se týká voleb do Senátu Parlamentu ČR v roce 2004, původně plánovaných voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2009 a voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010. Dále práce obsahuje analýzu působení Karla Schwarzenberga ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 475 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.