Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 331 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komentovaný překlad: Comment parler des lieux où l'on a pas été? (BAYARD, Pierre. Comment parler des lieux où l'on a pas été? Paris : Les Editions de Minuit, 2012)
Koukolová, Karolína ; Šotolová, Jovanka (vedoucí práce) ; Belisová, Šárka (oponent)
Bakalářská práce z oboru translatologie se skládá ze dvou hlavních částí. První část tvoří český překlad části eseje nazvaného Comment parler des lieux où l'on n'a pas été ? z roku 2012, kterým autor navazuje na své první dílo podobného charakteru, esej s názvem Comment parler des livres que l'on n'a pas lus ? z roku 2007. Druhá část bakalářské práce obsahuje komentář, který se věnuje překladatelské analýze výchozího textu, popisuje použité překladatelské postupy a rozebírá nejvýznamnější překladatelské problémy, které se při překladu vyskytly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Against adaptation: toward transdisciplinarity and minor cinema
Petříková, Linda ; Roraback, Erik Sherman (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent) ; Burt, Richard (oponent)
Proti adaptaci: za transdisciplinaritu a menšinový film Linda Petříková Abstrakt dizertační práce Studium filmové adaptace se v posledních desetiletích pokoušelo vymanit z krize a oprostit se diskursu zaměřeného na věrnost adaptovanému textu. Cílem této práce je navrhnout nový, v anglo-americkém kontextu často zanedbávaný úhel pohledu na problematiku adaptace, který se nabízí v díle francouzských myslitelů Gillese Deleuze a jeho dvoudílné publikaci o filmu a Jacquese Rancièra, který na Deleuzovy filmové koncepty navazuje a přehodnocuje je. Aniž by se přímo vyjadřovali k problematice adaptace, způsob, jakým oba filosofové nahlížejí film, je neoddělitelný od jejich myšlení o literatuře a ostatních uměleckých forem a médií a poukazuje tak na možný transdisciplinární přístup k adaptaci, který se tato práce pokouší přiblížit. Přestože výběr adaptací Shakespearových dramat se může jevit jako kontraproduktivní vzhledem k tomu, že adaptace jako disciplína se snaží přetrhat své vazby k literárním oborům, cílem těchto případových studií je odhalit "mezery" mezi filmem a literaturou, které se podílejí na vytváření smyslu stejně tak jako vazby a souvislosti. Král Lear Jean-Luca Godarda, Půlnoční zvony Orsona Wellese a Ran Akiry Kurosawy jsou příklady filmového umění, které by Deleuze a Guattari označili za menšinové,...
Srovnávací analýza příloh celostátních deníků Salon, Kavárna, Orientace
Farná, Kateřina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce nazvaná Srovnávací analýza příloh celostátních deníků Salon, Kavárna a Orientace se zabývá analýzou suplementů deníků Právo (Salon), Mladá fronta DNES (Kavárna) a Lidové noviny (Orientace). Základní metodou je kvantitativní obsahová analýza příloh z vybraných měsíců v letech 2006-2008 doplněných o chronologickou analýzu vybraných příloh v letech 1998, 1999, 2000 a 2005. Práce sleduje hlavní charakteristiky a specifika těchto suplementů stejně jako jejich rozdíly. Zkoumá jejich obsahovou a grafickou koncepci, zařazení v mateřských denících, strukturu novinářských útvarů, témat a podtémat, jimž se přílohy věnovaly. Rovněž přibližuje historický vývoj suplementů, jejich autorskou základnu či internetové verze. Autorka práce se též zaměřila na scénu literárních a kulturních časopisů (Literární noviny, Host, Divoké víno, Revolver Revue, Tvar nebo A2), stručně uvedla profily domovských deníků a provedla sociologickou sondu mezi vysokoškolskými studenty týkající se jejich znalosti Salonu, Kavárny a Orientace.
Osobnost a dílo autora literatury faktu v mediálních a společensko-politických metamorfozách doby
Beneš, Martin ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Osobnost a dílo autora literatury faktu v mediálních a společensko-politických metamorfózách doby" zachycuje vliv všech aspektů vývoje komunikačního procesu (změny společensko-politické situace i literatury faktu samotné) vůči publicistovi, spisovateli, historikovi a překladatelovi Karlovi Richterovi. Ten autorsky zažil 60. léta, dobu normalizace i 90. léta, kdy docházelo k prudkému rozvoji tržní ekonomiky - i v oblasti nakladatelství. Práce popisuje metamorfózu komunikačního procesu získávání pramenů, politickou komunikaci vůči literatuře faktu a další aspekty tvorby autora tohoto žánru. Zaměřuje se na politické i ekonomické vlivy, které ovlivňovaly autorovu činnost, a jaké vlivy měla jeho mediální činnost zpětně na něj. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje vědecké práce, které byly napsány o žánru literatury faktu. Dále se tento žánr pokouší charakterizovat a poukazuje na zásadní problém, který spočívá v neustálených a rozmanitých definicí, které si mnohdy protiřečí. Tato kapitola také shrnuje vývoj tohoto žánru, který se stal literárním fenoménem druhé poloviny 20. Století. Druhá, tedy praktická část, analyzuje dílo Karla Richtera, který je jedním z nejvýznamnějších představitelů české literatury faktu. Autorsky zažil 60. léta,...
Emma Bovary and Thérese Desquegroux: destructive womwn or victims?
Dobrovolná, Petra ; Ébert-Zeminová, Catherine (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
česky : Název diplomové práce : Ema Bovaryová a Tereza Desqueyrouxová : ženy destruktivní nebo oběti ? Klíčová slova : literatura, G. Flaubert, F. Mauriac, Ema Bovaryová, Tereza Desqueyrouxová, ženy ničitelky, oběti, srovnání Abstrakt : Tato práce pojednává o dvou ženských postavách francouzského románu druhé poloviny 19. a první poloviny 20. století. Jedná se o díla Paní Bovaryová od Gustava Flauberta a Tereza Desqueyrouxová od Françoise Mauriaca. Stručně je zde popsán život a dílo autorů, stejně tak jako doba, v níž žili. Delší část je věnována rozboru děl po stránce obsahové i formální. V práci je kladen obzvláštní důraz na rozbor příběhu, hlavních postav a zlomových okamžiků v jejich životě. Cílem je pak provést srovnání hlavních postav na základě předchozí analýzy jednotlivých románů a zdůraznit to, co mají hrdinky společného a co naopak rozdílného, a odpovědět na otázku, zda jsou či nejsou Ema Bovaryová a Tereza Desqueyrouxová oběti, oběti okolností, či zda jsou ve své podstatě destruktivní a právem označované za monstra. V závěru jsou pak shrnuty všechny skutečnosti, k nimž jsem dospěla.
Female sexual discourse in contrast to the Middle Ages and XX. century
Ondřejová, Dita Terezie ; Ébert-Zeminová, Catherine (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Ženský milostný diskurs v kontrastu st edov ku a XX. stoletíř ě Klíčová slova: vnímání lásky, ženy, trubadúrky, společnost, literatura. Abstrakt: Hlavním tématem této diplomové práce je pochopení, jak sociokulturní hlediska a zm nyě ovliv ují pohled na lásku ve st edov kýchň ř ě literárních dílech a v dílech spisovatelek 20.století. Zkoumání se zam ilo zejména na dílo Marie de France, p edstavitelky ženské literatury veěř ř st edov ku, a na dílo zástupkyn zř ě ě ad sou asných spisovatelek - Simone de Beauvoir. Vř č úvodu je nastín n vývoj literárních žánr vě ů historickém kontextu ve zmi ovaných obdobích. Další kapitolyň se již p ímo v nují tématu lásky zř ě r zných pohled a postavení žen ve spole nosti. Vů ů č poslední kapitole analyzujeme zp sob, jakým ženy projevovaly své city vů dobách kurtoazní literatury, a dále se v nujeme angažovanému dílu Simone de Beauvoir a jejímu odlišnému pojetí lásky v souvislostiě s otev en jším traktováním ženské sexuality a zkušenosti života v páru.ř ě
Analýza výběru textů do čítanek pro 2.stupeň ZŠ
Procházková, Jana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Resumé Podstatou této bakalářské práce je analýza textů v některých čítankách pro druhý stupeň základních škol. Zaměřila jsem se v ní na dospívajícího čtenáře a snažila jsem se zjistit, zda ukázky v čítankách respektují žáka jako specifického čtenáře se specifickými potřebami, zájmy, preferencemi. V práci jsem analyzovala šest různých čítanek, z nichž každá prezentovala jiný autorský přístup. K čítankám jsem přistupovala komplexněji. Nejprve jsem je stručně charakterizovala a následně podrobně rozebrala ukázky z různých hledisek, např. z hlediska zastoupení národní a světové literatury, z hlediska zastoupení spisovatelů a spisovatelek aj. Součástí práce je i malý průzkum mezi žáky devátých tříd, který porovnává teoretické informace načerpané z odborné literatury, informace z dotazníkového šetření a současný stav čtenářství dospívajících. Snažila jsem se zjistit na určitém vzorku žáků, jaký je zájem o knihy resp. čtení v návaznosti na texty v čítankách na základních školách.
A Dystopian Prediction of Inevitable Future in Aldous Huxley's Brave New World
Moldřík, Karel ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Bakalářská práce "Dystopická předpověď neodvratitelné budoucnosti v Konci Cilizace od Aldouse Huxleyho" je pečlivou analýzou Huxleyho mistrovského díla Konec Civilizace. Práce se soustředí na objevení veškeré inspirace, kterou mohl Huxley najít ve svém životě, ve společnosti Spojených států amerických a tematicky obdobných dílech v době jeho života, které by se daly považovat za zdroje inspirace. Hlavní literární díla Lidé jako bozi (1923) od H. G. Wellse a My (1924) od Jevgenije Zamjatina, která jsou často zmiňována ve spojení s Koncem Civilizace, jsou analyzována v souvislosti s možným zdrojem inspirace a porovnána s Koncem Civilizace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 331 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.