Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hranice kresby
Korejsová, Karolina ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem kresby, její proměnlivostí a transformací v průřezu časovém i žánrovém. Charakterizuji hranice, které ji definují a to, jak se rozšiřují. Zaměřím se na odlišnost jejího významu a vizuaality v dobovém kontextu a vztáhnu jeji proměnlivost na současné experimentální trendy. Kresbu představím v širokém dobovém, kulturním a technickém kontextu a tím tak ucelím podobu jejích současných hranic. Pro praktickou část se inspiruji právě onou proměnlivostí kresby a jejích experimentálních podob. Tato práce by měla korespondovat s transformací zmiňovanou v didaktické části bakalářské práce. Vznikla tak instalace prostorové kresby. V didaktické části poté rozvinu oblast transformace kresby do netradičních forem a popíši, jak by kresebné experimenty mohly být didakticky aplikovány do praktické výuky.
Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR
Pocová, Zuzana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Bakalářská práce: Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR Autor práce: Zuzana Pocová Vedoucí práce: Mgr. Miriam Kotrusová, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá zkoumáním možností a strategií pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v České republice v kontextu ztíženého uplatnění absolventů na trhu práce v současné době a s důrazem na zvyšování jejich zaměstnatelnosti. Pozornost je zaměřena na problematiku pracujících studentů denního studia na vysokých školách. Cílem práce je identifikace studentských strategií v oblasti kombinování denního studia a práce a jak v této situaci studentům pomáhají nebo jim práci znemožňují legislativní podmínky. Práce má analytický charakter a pracuje jak s primárními daty z výzkumných polo-strukturovaných rozhovorů, tak i se sekundárními daty z odborných zahraničních článků a legislativních dokumentů. Data jsou v práci analyzovaná za použití obsahové a tematické analýzy.
Možnosti rozvoje nadaných žáků v rámci základních škol
Pospíšilová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato práce nahlíží na problematiku nadaných žáků v rámci běžných základních škol, jejich specifického vzdělávání a celkového postavení takového žáka ve třídě běžné základní školy. V úvodu práce je vymezen pojem nadání a s tím související požadavky i historický vývoj. Dále se zabývá rozpoznáváním talentu a poukazuje na souhrnné charakteristiky nadaných žáků. Jádrem celé práce jsou možnosti škol a učitelů ve vzdělávání nadaných žáků v běžných školských zařízeních. Věnuje se existujícím programům na vzdělávání a obsažení specifik segregované či integrované edukace. Zaměřování se na samotnou výuku žáků je podnětem k tomu, jak by učitelé mohli jejich příslušné nadání rozvíjet, utvářet diferencovanou výuku a práci s nimi ve skupině. Význam zde má i spolupráce s rodiči. Závěr práce je věnován podstatné a opomíjené skupině nadaných žáků s handicapem (twice exceptional) a zamyšlením se nad realitou současného stavu. KLÍČOVÁ SLOVA Nadání, rozvoj, vyjímečnost, osobnost, možnosti, zájem.
Obraz nekonečných možností
Isaeva, Andzhela ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat způsoby uchopení kresby jako nekonečného procesu, prožitku, vedoucích k zintenzivnění a pochopení sebe a svých možností. Vytváření dlouhodobých portrétních skic, jako neustálé opakování a zdokonalování kresby. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části práce definuji historické užívání kresby jako záznamu a jako nástroj pro denní rituál ve výtvarném umění s důrazem na umělce 19. 20. století. V praktické části realizuji a představuji sérii portrétních kreseb v různých technikách uvedených v teoretické části. V didaktické části zrealizuji výtvarnou řadu na téma "Nekonečná kresba" / kresba jako poznání světa. KLÍČOVÁ SLOVA Kresba, portrét , autoportrét, tvář, grafika,umělecký obraz, koláž
Historie, rozvoj a možnosti balneologie v ČR
SEDLÁČKOVÁ, Monika
Prostředí našich lázní působí jako společenský fenomén ovlivňující mnoho oblastí lidského bytí. Díky své jedinečné atmosféře, mimořádnému věhlasu a vážnosti ve společenském povědomí nezasahují lázně pouze do oblasti cestovního ruchu, ale jsou nedílnou součástí života obyvatel lázeňských míst a návštěvníků lázní. Práce zabývající se převážně dějinami balneologie se zaměřuje i na současné příležitosti využití lázeňské léčby na území České republiky a nabízí srovnání se světovou lázeňskou medicínou. V práci jsem se snažila s pomocí ukázek z historie podtrhnout roli lázeňství v minulosti a přiblížit jeho postupnou transformaci do dnešní podoby. Rovněž se v ní zaobírám přírodními léčivými zdroji a jejich využitím s následným detailnějším rozpracováním ve stanovených lázních. Oblastí mé pozornosti byly počátky utváření a rozvoj tří lázeňských měst, které se od ostatních odlišují svými poskytovanými službami a vysokým počtem klientů. Zaměřila jsem se převážně na lázně Třeboň, Luhačovice a Karlovy Vary. K dosažení tohoto cíle jsem použila metodu sekundární analýzy dat. Na základě nasbíraných dat jsem utvořila kompilát současných poznatků. Práce by mohla být využita v klinické praxi fyzioterapeutů pro získání orientačních znalostí o balneoterapii a posloužit jako informativní materiál pro širší veřejnost, která se chystá zavítat do lázeňského prostředí.
Daňová optimalizace prostřednictvím daňových rájů - možnosti a rizika
NEPOMUCKÁ, Martina
Tato práce porovnává daňové zatížení vybraného subjektu mezi jednotlivými zeměmi s nízkým nebo nulovým zdaněním, tzv. "Daňové ráje", a Českou republikou. Tato práce také informuje o možných metodách, jak ušetřit na dani. Vybrané daňové diagramy účetní jednotky jsou řazeny nejen podle výše daňové povinnosti, ale také podle poplatků a dalších ukazatelů, které mohou ovlivnit rozhodnutí účetní jednotky. Existuje mnoho rizik spojených s daňovými ráji. Teoretická část se zabývá historií daňových rájů. Pojem daňový ráj je definován organizacemi jako EU, Oxfam a tak dále. V druhé části je teoretická část věnována vybraným daňovým rájům. V praktické části jsou navržena daňová schémata. Vybrané země pro daňové diagramy jsou Nizozemsko, Kypr a USA. Daňové diagramy jsou seřazeny ve dvou aspektech - možnosti a rizika. Nejlepší volbou pro vybraný subjekt je daňový diagram - Kypr, z důvodu že na Kypru jsou skladové prostory, daň z příjmů je nízká a rizika jsou nízká.
Vliv rodičů na pedagogické směřování základní školy
Běhounková, Vendula ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice ovlivňování pedagogického směřování základní školy ze strany rodičů. Klade si za cíl zjistit, jaké mají rodiče v současné době možnosti ovlivnit pedagogické směřování základní školy a jak tyto možnosti využívají. Práce je rozdělena na teoretická východiska a výzkumnou část. V teoretických východiscích práce jsou na základě analýzy textu prezentovány zkušenosti a poznatky, které se k dané problematice vztahují. Teoretická východiska tak podávají přehled toho, jaké faktory mají vliv na pedagogické směřování základní školy a jakou roli mohou v tomto procesu hrát rodiče. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány a zhodnoceny výsledky výzkumného šetření, které proběhlo na čtyřech základních školách na Praze 12. Využitou metodou k získání dat byl rozhovor s řediteli těchto základních škol a dotazník pro rodiče žáků. Na základě výsledků výzkumného šetření a zodpovězení výzkumných otázek byla školám, které se do šetření zapojily, navržena doporučení, jejichž zavedení by v praxi mohlo vést ke snadnějšímu zapojení rodičů do procesu ovlivňování pedagogického směřování školy. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, spolupráce, rodiče, ředitel, žáci, pedagogické směřování, participace, ovlivňování, možnosti, opatření.
Možnosti e-learningu ve vzdělávání s přihlédnutím k psychologickým otázkám rozvojetvorného učení
Mazánek, Karel ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Diplomová práce se pokouší kriticky nahlédnout na vzdělávání prostřednictvím e- learningu, kdy ústředním tématem jsou možnosti, které při propracované vzdělávací strategii tato forma vzdělávání nabízí. E-learning je v diplomové práci zasazen do celospolečenského kontextu vzdělávání v 21. století s ohledem na demografický vývoj české populace. Vedle představení a popisu nejdůležitějších součástí e-learningových kurzů se práce soustředí na samotný proces tvorby e-learningových kurzů, kde je využito zkušeností z firemní praxe, neboť právě ta je pro další výzkum v této oblasti velmi přínosná. Za podstatné v práci rovněž považujeme teoreticky rozvést pojem rozvojetvorné učení a ukázat jeho přínos k popisu možností e-learningu ve vzdělávání. V praktické části se věnujeme výzkumu e-learningu ve vybraných firmách, ve kterém se snažíme nastínit, jakým způsobem a jak efektivně je e- learning ve vybraných organizacích využíván. Klíčová slova: e-learning, e-learningový kurz, vzdělávání, možnosti e-learningu, rozvojetvorné učení, firemní praxe, vzdělávací strategie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí6 - 15dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.