Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Slavíčková, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
Postoje rodičů a učitelů při vzdělávání žáka s chronickým onemocněním na 1. stupni běžné základní školy
Vopatová, Kristina ; Zulić, Marija (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji rodičů a učitelů žáků s chronickým onemocněním během povinné školní docházky na 1. stupni běžné základní školy. Cílem práce je identifikovat problémy, se kterými se rodiče a učitelé chronicky nemocných žáků během výchovně- vzdělávacího procesu setkávají a také nalézt východiska pro co nejlepší spolupráci rodičů a učitelů. V teoretické části jsou představena jednotlivá chronická onemocnění - astma, cystická fibróza, dětská onkologická onemocnění, diabetes mellitus 1. typu a epilepsie, legislativní rámec vzdělávání žáků s těmito onemocněními, metodika práce s žáky s chronickým onemocněním a rešerše domácích i zahraničních výzkumů provedených na obdobné téma. Metodologická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit postoje učitelů a rodičů k výchovně-vzdělávacímu procesu žáků trpících výše uvedenými onemocněními. Pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru zjišťuje, jaké jsou postoje rodičů a učitelů ke vzdělávání žáků s výše uvedenými typy chronického onemocnění na běžné základní škole. Dotazníkové šetření má za úkol určit základní informace o respondentech a jejich zkušenostech se vzděláváním žáků s chronickým onemocněním. Rozhovor pak zjišťuje detailnější informace o této problematice. Závěr výzkum ukazuje, že se učitelé...
Diabetes mellitus 1. typu u žáků základních škol - vybrané společenskovědní aspekty
DUŠKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá tím, jaké změny nastanou při záchytu diabetu mellitu I. typu u dítěte (mladšího i staršího) školního věku, jaký dopad má onemocnění na samotné dítě, jeho rodiče, blízké, zda to ovlivnilo jeho situaci ve škole. V teoretické části nastíním základní informace o metabolickém onemocnění diabetem mellitem I. typu a přiblížím opatření, která toto chronické onemocnění provází. Jak se mění život rodiny a obzvláště samotného pacienta. Jaká jsou možná úskalí a komplikace této nemoci a jaká opatření je vhodné nastolit ve škole a v mimoškolní péči o dítě. Cílem práce je zmapovat uvedená témata pomocí kazuistik. Jako metody budou uplatněny rozhovory s pacienty a dotazníky nebo rozhovory s jejich blízkými. Také považuji za významné odborné poznámky dětských diabetologů. Výstupem práce bude snaha o vyhledání možných zobecnění z různých pohledů na dané onemocnění. Individuální vnímání a prožívání jednotlivých respondentů.
Ulcerózní kolitida a její psychosociální dopad na dospívajícího
Robková, Adéla ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Křemenová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem ulcerózní kolitidy a jejího psychosociálního dopadu na dospívající. Hlavním cílem práce je pomocí kvalitativního výzkumného šetření identifikovat psychosociální faktory, které dospívajícího v jeho každodenním fungování ovlivňují a zmapovat situace, které jsou pro dospívajícího nejobtížnější. Téma se opírá o teoretickou část, kterou tvoří informace o diagnostice a průběhu ulcerózní kolitidy, léčebných metodách a komplikacích s nimi spojenými. Teoretická část se také zabývá popsáním psychosociálních faktorů ulcerózní kolitidy a popsáním dospívání jako etapy života jedince. Ve výzkumné části je popsána kvalitativní výzkumná metoda, jejímž účelem bylo zodpovědět hlavní výzkumnou otázku. Výstupem kvalitativního výzkumného šetření je 7 identifikovaných oblastí, které dospívající nejvíce ovlivňují a ve kterých přítomnost ulcerózní kolitidy v jejich životě nejvíce pociťují. Klíčová slova: Ulcerózní kolitida, dospívání, psychosociální faktory, chronické onemocnění, dopad, znevýhodnění, sociální dopad
Úloha dětských sester v prevenci chronických respiračních onemocnění dětí se zaměřením na prevenci kouření rodičů
TRUČKOVÁ, Zdeňka
Abstrakt Cíl práce: Cílem předkládané výzkumné studie je charakterizovat úlohu dětských sester v prevenci chronických respiračních onemocnění dětí se zaměřením na prevenci kouření rodičů. Dalším cílem je popsat možnosti sester zvyšovat informovanost rodičů o negativním působení kouření na zdraví jejich dětí. Dále bylo zjišťováno, jaké mají rodiče kuřáci informace o negativním vlivu kouření na zdraví jejich dětí. V souvislosti s těmito cíli bylo stanoveno šest výzkumných otázek. Způsob dosažení cíle: Pro dosažení cílů byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, která byla realizována prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Na základě stanovených výzkumných otázek byly vytvořeny jednotlivé kategorie pro získání odpovědí na jednotlivé výzkumné otázky. Pro výběr respondentů byla zvolena metoda záměrného výběru. Výzkumné šetření probíhalo v odborných ordinacích ambulantních specialistů ve znojemském okrese a okrese Brno venkov. S rozhovorem formou anonymního dotazování souhlasilo 10 rodičů kuřáků a 10 sester. Vědecké přínosy práce: Výzkumná studie představuje přehled o vlivu kouření rodičů na zdraví dětí, dále o možnostech intervencí sestry v prevenci chronických onemocnění dětí a pomoci rodičům kuřákům v motivaci a doporučení léčby závislosti na tabáku. Najde uplatnění v primárně preventivní i lůžkové péči. Získané poznatky a závěry: Dětská sestra má důležité a nezastupitelné postavení v posilování zdravého vývoje dětí a v prevenci výskytu rizik ohrožujících jejich zdraví. Rizikové chování dětí a mládeže představuje v dnešní době závažný společenský problém. Edukační úsilí sestry má směřovat ke změně životního stylu a jeho složek a souvisí s podporou zdraví. Výsledky našeho šetření dokazují, že rodiče kuřáci často bagatelizují vliv kouření na zdraví svých dětí a jsou jen málo ochotni pro zdraví dětí něco udělat. Rodiče také velmi podceňují vliv pasivního kouření, přestože většina z nich má dostatek informací o jeho rizicích. Vzhledem k tomu, že, děti většinou nemohou rozhodnout o prostředí, kde žijí, hlavní intervence zdravotníků by měla směřovat k ochraně dětí, a to i těch ještě nenarozených. Otázka zdravotní výchovy je přímo zahrnuta do kompetencí sestry a je dána lékařům i sestrám zákonem. Je proto žádoucí, aby zdravotníci využili svou přirozenou autoritu a zvýšili své úsilí a intervenci k propagaci nekouření. Sestra může pacientovi pomoci v motivaci i léčbě závislosti a intervenovat dle doporučení založených na vědeckých důkazech. Krátkou desetiminutovou intervenci má sestra možnost aplikovat při každém kontaktu s pacientem, při návštěvě v ordinaci anebo v nemocnici za hospitalizace. Minimálně jde o dotaz na kouření, dát kuřákovi jasné doporučení přestat kouřit a nabídnout doporučenou léčbu uvedenou v letáku, brožuře s informacemi o škodlivosti kouření na zdraví dětí. Využití pro praxi: Stěžejní závěry práce byly přijaty do vědeckého časopisu Pediatrie pro praxi a odborného časopisu Florence.
Kvalita života pacientů s rosaceou
Sehnalová, Lenka ; Javůrková, Alena (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent)
Cílem mé práce je posoudit kvalitu života pacientů s rosaceou. Vytvořit přehled poznatků o rosacee a kvalitě života z nejnovějších zdrojů literatury. Zjistit nakolik rosacea a její závažnost ovlivňuje kvalitu života, a jak tuto specifickou kvalitu života, vtaženou ke zdraví, může ovlivnit citová vazba (attachment) v dospělosti a výchovné styly rodičů do 16. ti let věku života. Připravit a zadat strukturovaný dotazník a zjištěné informace interpretovat a porovnat se skupinou zdravých lidí.
Problematika pacienta s lupenkou a jeho začlenění se do společnosti
Vaňková, Lucie ; Hošťálková, Monika (vedoucí práce) ; Marková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pacientů, kteří jsou postiženi lupénkou. V první polovině teoretické části se zaměřuji na popis anatomie a fyziologie kůže. Druhá polovina teoretické části objasňuje, co vlastně psoriáza obnáší, jaká je její historie, jak se projevuje, jaká je možnost diagnostiky, s jakými typy lupénky se můžeme setkat v praxi, jaké jsou možnosti léčby a proč je důležitá edukace nemocného, rodiny i společnosti. V několika kapitolách popisuji, jaký má dopad na psychický i fyzický stav pacienta. V neposlední řadě připojuji kapitolu o začleňování se psoriatiků do společnosti. Empirická část se zaměřuje na život a příběhy lidí, kteří si svévolně tuto nemoc nevybrali, ale provází je velkou částí jejich života. Použita byla sonda kvalitativního šetření technikou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly zaznamenávány a následně analyzovány pomocí metody zakotvené teorie. Hlavním cílem je zjistit, v jakých sociálních oblastech mají lidé s psoriázou nejčastěji problémy. Rozhovory jsou vedeny s vybranými pacienty, jejich rodinami, přáteli a širokou veřejností. Empirická část popisuje a analyzuje zkušenosti a problémy nemocných, ke kterým došlo v souvislosti s tímto onemocněním. Zaměřuje se na rodinný, partnerský, pracovní a společenský život. Šetření prokázalo, že společnost sama...
Profesiogram jako východisko pro tvorbu metodik pro sociální pracovníky ve zdravotnictví při práci s chronicky nemocnými dětmi
Neradová, Magdaléna ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Dragomirecká, Eva (oponent)
Bakalářská práce "Profesiogram jako východisko pro tvorbu metodik pro sociální pracovníky ve zdravotnictví při práci s chronicky nemocnými dětmi" se zabývá zachycením souboru profesních činností, požadavků a podmínek zdravotně sociálního pracovníka, ze kterého se dále dají usuzovat nároky na profesionalitu osobnosti pracovníka, a z toho případné navržení metodických postupů. Teoretická část pojednává o problematice chronického onemocnění u dětí, včetně jeho působení na běžný život dítěte, a o sociální práci ve zdravotnictví a její účinnosti na zdravotní stav klienta, který se vlivem onemocnění dostal do tíživé životní situace. V praktické části je pomocí metod kvalitativního výzkumu, rozhovoru, časového snímku dne a doplněním metody kritických událostí, vytvořen profesiogram zdravotně sociálního pracovníka. Klíčová slova Dítě, chronické onemocnění, zdravotnické zařízení, sociální práce, sociální práce ve zdravotnictví, sociální pracovník ve zdravotnictví, nároky profese, profesiogram.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.