Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje rodičů a učitelů při vzdělávání žáka s chronickým onemocněním na 1. stupni běžné základní školy
Vopatová, Kristina ; Zulić, Marija (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji rodičů a učitelů žáků s chronickým onemocněním během povinné školní docházky na 1. stupni běžné základní školy. Cílem práce je identifikovat problémy, se kterými se rodiče a učitelé chronicky nemocných žáků během výchovně- vzdělávacího procesu setkávají a také nalézt východiska pro co nejlepší spolupráci rodičů a učitelů. V teoretické části jsou představena jednotlivá chronická onemocnění - astma, cystická fibróza, dětská onkologická onemocnění, diabetes mellitus 1. typu a epilepsie, legislativní rámec vzdělávání žáků s těmito onemocněními, metodika práce s žáky s chronickým onemocněním a rešerše domácích i zahraničních výzkumů provedených na obdobné téma. Metodologická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem je zjistit postoje učitelů a rodičů k výchovně-vzdělávacímu procesu žáků trpících výše uvedenými onemocněními. Pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaného rozhovoru zjišťuje, jaké jsou postoje rodičů a učitelů ke vzdělávání žáků s výše uvedenými typy chronického onemocnění na běžné základní škole. Dotazníkové šetření má za úkol určit základní informace o respondentech a jejich zkušenostech se vzděláváním žáků s chronickým onemocněním. Rozhovor pak zjišťuje detailnější informace o této problematice. Závěr výzkum ukazuje, že se učitelé...
Překážky v socializaci dítěte předškolního věku s diagnózou diabetes mellitus
Vopatová, Kristina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zajímá o problematiku socializace dítěte v předškolním věku. Hlavním cílem je zjistit, s jakými problémy se při začleňování dětí s diagnózou diabetes mellitus 1. typu setkávají učitelé v mateřských školách, jak nemoc ovlivňuje postavení jednotlivých rodinných příslušníků a celkový status rodiny ve společnosti. Teoretická část práce popisuje základní charakteristiku diabetu, základy jeho léčby, komplikace, které mohou při diabetu nastat. Dále se teoretická část zabývá socializací předškolního věku a charakteristikou zařízení pro předškolní výchovu. Výsledky výzkumu, který se týká zkoumání určité dívky v konkrétní mateřské škole, by mohly být přínosné jak pro rodiče diabetických dětí, jež uvažují o nástupu dítěte do mateřské školy, tak i pro samotné učitele, které čeká přijetí dítěte s diabetem 1. typu do svého zařízení.

Viz též: podobná jména autorů
1 Vopatová, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.