Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 961 záznamů.  začátekpředchozí569 - 578dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Proměny pojetí dítěte v dětství
Petráková, Dana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Obsahem diplomové práce je zamyšlení se nad otázkou, zda změny v edukačním systému vedou ke změnám v pohledu na dítě a dětství a nakonec i ke změnám samotného dítěte. Teoretická část je zaměřená na studium odborných, historických i současných dokumentů, týkajících se institucionální výchovy dětí. Praktická část zkoumá subjektivní názory rodičovské veřejnosti. Dále pak pomocí řízených rozhovorů učitelky s dětmi zjišťuje zájmy a pocity dnešních dětí v mateřské škole. V závěru, na základě získaných poznatků v teoretické části, určit prvky a události, které pravděpodobně ovlivnily změny v názoru na dítě a přístup k němu. Analýzou získaných informací z praktické části, porovnáním subjektivních názorů rodičů i dětí a vyvozením závěrů z těchto poznatků odpovědět na otázku, zda se dnešní generace dětí liší od generace svých rodičů a prarodičů.
Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy rodiči ovlivňuje první životní krok dítěte do světa společnosti. Výběr je ovlivněn mnoha kritérii, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu. Dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště. Diplomová práce na téma "Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituce a její obraz v určitém období, a přibližuje první momenty rozhodování rodičů před vstupem dítěte do mateřské školy. Výzkumné šetření je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávání rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávání, představy pedagogických pracovnic o image. Zahrnuje charakteristiku vzorku vybraných mateřských škol a analýzu dat a vyhodnocení. Závěr práce celkově shrnuje výsledky šetření a získané poznatky, které mohou být využity pro tvorbu návrhu, jak vytvářet obraz mateřské školy.
Proměny postavení dítěte ve společnosti
Bratková, Linda ; Dobiášová, Pavla (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Linda Bratková Proměny postavení dítěte ve společnosti NÁZEV: Proměny postavení dítěte ve společnosti AUTOR: Linda Bratková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Pavla Dobiášová ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o dítěti a jeho společenském postavení v proměnách času. Pojednává též o rodině, výchově, vzdělávání, škole, školských zákonech a osobnostech dějin pedagogiky. Práce mapuje proměny postavení dítěte ve společnosti od dob Prvobytně pospolné společnosti až do současnosti. Cílem práce je v maximální možné míře obsáhnout dosavadní poznání a hlavní milníky tohoto tématu, popsat jak si dítě v různých etapách času počínalo a odhalit historické příčiny chování dnešních dětí a výhody i rizika z jejich postavení vycházející. Autorka čerpá z práce autorů, kteří se dějinami pedagogiky zabývali. Práce dokládá sílící postavení dítěte ve společnosti a význam vzdělávání a školy, která se významně podílí na dalším vývoji naší budoucnosti. Empirická část se zabývá vývojem postavení dítěte ve společnosti od dob první republiky až po současnost. Snaží se formulovat teorii o postavení dítěte ve společnosti. Formou kvalitativního výzkumu a pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami shromažďuje, analyzuje a interpretuje data vztahující se ke školnímu prostředí. Odhaluje tendenci sílícího...
Sexuální kriminalita páchaná na dětech (trestněprávní, kriminologické a kriminalistické aspekty)
Valentová, Jana ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Název práce: Sexuální kriminalita páchaná na dětech (trestněprávní, kriminologické a kriminalistické aspekty) Abstrakt Má rigorózní práce nazvaná Sexuální kriminalita páchaná na dětech (trestněprávní, kriminologické a kriminalistické aspekty) pojednává o sexuální kriminalitě páchané na dětech z několika úhlů pohledu. Jejím cílem je především proniknout do této složité problematiky a následně shrnout možnosti boje proti sexuální kriminalitě páchané na dětech de lege lata a navrhnout možnosti de lege ferenda. Práce je členěna do tří částí. První část je kriminologická a nabízí pohled na pachatele, oběť, výskyt sexuální kriminality páchané na dětech v České republice a prevenci. Druhá část, trestněprávní, rozebírá jednotlivé skutkové podstaty sexuálních trestných činů páchaných na dětech, které jsou obsažené v trestním zákoníku, z právního hlediska. Třetí a poslední část se zabývá kriminalistickou technikou a taktikou, která je při vyšetřování sexuálního násilí páchaného na dětech využívána. Závěr práce shrnuje dílčí závěry, které byly v jednotlivých kapitolách popsány. .
Dramatická výchova a práce s dětmi se zrakovým postižením
Kyselovičová, Hana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Klíčová slova Dramatická výchova, zrakové postižení, kombinované postižení, mentální postižení, metoda, technika, lekce, metodický materiál, integrace. Abstrakt Diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod a technik dramatické výchovy s dětmi se zrakovým postižením a prověřuje možnosti takové práce s dětmi s kombinací zrakového a mentálního postižení. Teoretická část práce se zaměřuje na klasifikaci a charakteristiku zrakového postižení a jeho vliv na psychický a fyzický vývoj dítěte mladšího školního věku. Dále popisuje základní principy dramatické výchovy, dramatickou výchovu jako vzdělávací obor tak, jak je začleněna do rámcového vzdělávacího programu pro základní školu speciální a uvádí podmínky, za kterých je možné pracovat s dětmi se zrakovým postižením metodami a technikami dramatické výchovy, které dále jednotlivě rozebírá. Praktická část obsahuje deset lekcí dramatické výchovy s poznámkami, které reflektují jejich průběh. Dále uvádí charakteristiku skupiny dětí se zrakovým a kombinovaným postižením, se kterou byly jednotlivé lekce pro účely diplomové práce realizovány.
Novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí z pohledu pracovníků orgánů sociálně-právní ochrany dětí
Štroblová, Nikola ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Klusáček, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce s názvem Novela zákona o sociálně-právní ochraně dětí z pohledu pracovníků orgánů sociálně-právní ochrany dětí se zabývá problematikou sociálně-právní ochrany dětí v České republice, kdy v souvislosti s přijetím novely zákona o sociálně-právní ochraně dětí účinné od 1. ledna 2013 došlo k řadě změn v činnosti orgánů sociálně-právní ochrany dětí a ve výkonu sociálně- právní ochrany dětí obecně. V diplomové práci jsou vysvětleny nejvýznamnější změny, které novelizace zákona o sociálně-právní ochraně dětí přináší a stručně jsou v práci nastíněny také změny, které od 1. ledna 2014 přinese novelizace občanského zákoníku, který s problematikou sociálně-právní ochrany dětí úzce souvisí. Výzkumná část diplomové práce interpretuje stanoviska respondentů - profesionálů na přijaté změny, interpretuje jejich potřeby i stanoviska na vedení nadřízenými orgány a příklady dobré praxe ochrany v zahraničí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Názory rodičů, učitelů mateřských škol a pracovníků jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol
Bromová, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory rodičů, učitelů mateřských škol a personálu jeslí na možnost zařazení dvouletých dětí do mateřských škol" analyzuje specifika a problémy dnešních rodin s malými dětmi. Vymezuje pojem rané dětství, popisuje vývoj dítěte v batolecím věku a zároveň charakterizuje dnešní batole. Práce se věnuje problematice zralosti dětí pro vstup do mateřské školy. Dále diplomová práce přibližuje historii a současnou problematiku péče o děti mladší tří let v České republice, ve srovnání s vybranými zeměmi Evropy. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na názory tří kategorií respondentů na eventuální možnost zařazení dětí od dvou let věku do mateřských škol (dále jen MŠ) jako plánu dalšího postupu týkajícího se problematiky systémového řešení agendy denní péče o děti do tří let věku v České republice. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak vnímají oslovení rodiče, pracovníci jeslí a předškolní pedagogové možnost zařazení dvouletých dětí do preprimárních výchovně - vzdělávacích institucí a zda jsou dnešní dvouleté děti zralé pro vstup do mateřských škol. V praktické části diplomové práce byly také porovnány osobní postoje mezi respondenty z jednotlivých kategorií. Na základě odpovědí výzkumného vzorku lze konstatovat, že dvouleté dítě za zralé a připravené, na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 961 záznamů.   začátekpředchozí569 - 578dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.