Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.
Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ
Tichá, Gabriela ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Diplomová práce Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Jejím cílem je poskytnout informace o návykových látkách a metodě výuky formou projektů, dále navrhnout a zrealizovat projekt na dané téma využitelný i v budoucnu pro další vyučující. Teoretická část je zaměřena na shrnutí problematiky návykových látek, kde je objasněn pojem návykové látky, zneužívání návykových látek a jeho známky a rizika, dále příčiny braní drog a některé pojmy s návykovými látkami související, jako je návyk, tolerance, závislost, abstinenční syndrom. Je zde uvedeno rozdělení těchto látek, a to z více hledisek, na to navazuje charakteristika vybraných návykových látek, kde je základní rozdělení podle dostupnosti, na látky legální a nelegální. V rámci tohoto rozdělení jsou zde vybraní zástupci či skupiny návykových látek, u nichž je uvedena charakteristika a účinky s riziky na lidský organismus. Pod teoretickou část také spadá problematika projektů, projektové metody a projektové výuky, kde jsou objasněny pojmy vyučování, výuka, metoda výuky, projektová metoda, projektová výuka a projekt. V neposlední řadě je zde uvedena historie projektové výuky, projektová výuka v českých zemích a studijní zdroje k tématu této problematiky. Praktická část spočívá v samotném...
Metodika výuky regionálních dějin na příkladu Plzeňského kraje
Mušková, Eva ; Pleskačová, Iva ; Stočes, Jiří ; Zvárová, Jarmila
Metodika výuky regionálních dějin na příkladu Plzeňského kraje se snaží postihnout edukační význam regionálních dějin, zhodnotit, jakou roli hrají (měly by hrát a mohly by hrát) místní dějiny ve výuce na základních školách, a navrhnout efektivní způsob implementace regionální tematiky do vyučovacího procesu. Metodika se zabývá otázkou vymezení regionu a pojetí tohoto pojmu v historiografii. Přináší stručný nástin historie plzeňské historiografie doplněný zevrubným přehledem novější historické literatury k regionálním dějinám Plzně a Plzeňského kraje, který učitelům umožňuje zorientovat se v nabídce historické literatury regionální provenience. Dále nastiňuje edukační význam regionálních dějin a jejich roli v současném základním školství. Vedle teoretické části metodika obsahuje také návrhy projektů a manuál k realizaci vlastní výstavy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Heritage education and learning: Cases from the North Catalonia
Pavlová, Anežka ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Charvát, Petr (oponent)
Patrimoine en relation avec l'Ecole : Situation en Catalogne du Nord Kulturně historické dědictví ve vztahu se školou: Na příkladech ze severního Katalánska Anotace: Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na propojenost památek a škol ve Francii, konkrétně možnostmi výchovy ke vztahu ke kulturně historickému dědictví. Zkoumá vazby mezi školou a kulturním dědictvím. Výzkum jsem provedla v oblasti východních Pyrenejí, která je také známá jako "Severní Katalánsko".V první části práce jsem se obecněji zabývala vysvětlením pojmu "kulturní dědictví ". Dále různými organizačními celky, které sdružují kulturní památky v této oblasti.Ve druhé části jsem se zaměřila na školní prostředí a jeho možnosti reflektování kulturního bohatství. Detailněji se zde zabývám projektovým vyučováním, které považuji za vhodné ve výchově ke vztahu ke kulturně historickému dědictví. Zabývám se rovněž oběžníky a věstníky , které právně tuto oblast zakotvují. Jedná se o materiály, které ve Francii vznikly ve spolupráci ministerstva školství a ministerstva kultury.V poslední části představuji funkci tzv. "edukačního servisu", ryze francouzského specifika, a také konkrétní příklad projektu, který ve spolupráci právě se "service educative" realizovali francouzští žáci.Na závěr je nutno zmínit, že kulturní dědictví není chápáno ve...
Využití metod dramatické výchovy ve vlastivědném vzdělávání na prvním stupni ZŠ
Šalamounová, Klára ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce zkoumá pomocí akčního výzkumu možnosti propojení dramatické výchovy a vlastivědného učiva s dějepisnou tematikou na prvním stupni ZŠ. Teoretická část zkoumá různá pedagogická a psychologická východiska, která podporují myšlenku propojení dramatické výchova a vlastivědy a definuje tak možnosti zapojení dramatické výchovy jako výukové metody na prvním stupni. Praktická část obsahuje konkrétní návrh dvou vlastivědných lekcí s dějepisnou tematikou, které využívají metody dramatické výchovy včetně zhodnocení jejich realizace ve 4. a 5. ročníku ZŠ. Obě lekce jsou navrženy i realizovány v souladu s třífázovým učením a respektují psychologické aspekty cílové skupiny. Lekce využívají hlavně metody dramatické výchovy, okrajově se zde vyskytují metody vzdělávacího programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, zážitkové pedagogiky, projektové výuky a kooperativního učení. Akční výzkum je vyhodnocen pomocí detailního popisu pozorování a pedagogické sebereflexe.
Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání
Kučerová, Renáta ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Reitmayer, Ladislav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zpracování tématu "Činnosti s papírem ve vzdělávacích programech předškolního vzdělávání", hodnocení jejich významu pro rozvoj jemné motoriky dětí a návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Pomocí dotazníkového šetření byly zjišťovány praktické zkušenosti učitelek MŠ s využitím činností s papírem při práci s dětmi a současný stav materiálního vybavení MŠ pro tyto činnosti. V praktické části DP jsou shrnuty zkušenosti z realizace ročního projektu "Tvoříme s papírem" ve věkově smíšené třídě dětí v MŠ.
Koncert. Výtvarný projekt ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
PTÁČKOVÁ, Monika
Práce se zabývá zpracováním výtvarného projektu s tématikou koncertu na prvním stupni základní školy, realizovaného v rámci lekcí výtvarné výchovy. V celkové koncepci jsou reflektovány mezipředmětové vztahy mezi výtvarnou, hudební a dramatickou výchovou. Navržený projekt, realizovaný na jedné ze základních škol v Českých Budějovicích, je zdokumentován v projektové části práce. Teoretická část práce přibližuje prostupování vztahů mezi výtvarným uměním a hudbou v kontextu vývoje kultury. V textu je dále rozvedena problematika koncertní scény ve spojitosti s divadelními technologiemi a scénickým designem. Další část práce popisuje také interakci výtvarné a hudební výchovy z hlediska kurikulárních dokumentů a soustředí se na výtvarně-projektové metody ve vyučování VV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.