Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Time management jako jedna z manažerských kompetencí
Nováková, Jana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Rabiňáková, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou time managementu jako jednou z manažerských kompetencí, kterou manažeři potřebují k úspěšnému vykonávání manažerské práce. Diplomová práce zachycuje teoretické ukotvení tohoto tématu, jeho aplikaci v praxi i empirický výzkum. Hlavním cílem diplomové práce je ukázat manažerům možnosti provádění sebehodnocení v oblasti řízení času, odhalit jejich silné a slabé stránky v této oblasti a nalézt možnosti potenciálního rozvoje. Pro vypracování empirické části diplomové práce jsem zvolila techniku manažerského stínování, metodu 360stupňové zpětné vazby a Competency Based Interview. Do výzkumu jsem zahrnula celkem tři manažerky z neziskových i ziskových organizací. Z výzkumu vyplynuly u jednotlivých manažerek závažné i méně závažné nedostatky v oblasti řízení času. Mezi nejzávažnější zjištěné nedostatky lze zařadit neochotu delegovat úkoly, která je zapříčiněna nedůvěrou ve schopnosti kolegů a podřízených sledovaných manažerek, a neschopnost odmítat žádosti druhých z důvodu pocitu provinilosti vůči žadateli. Empirická část odhalila manažerkám jejich nejslabší místa v oblasti řízení času a oblasti potenciálního rozvoje v této oblasti. Manažerky si rovněž vyzkoušely techniky, kterými mohou diagnostikovat svou současnou úroveň řízení času a možnosti směru dalšího...
Uplatnění informačních profesionálů v podnikové sféře
Scheibová, Martina ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi uplatnění informačních pracovníků na pracovním trhu v kontextu se současnými možnostmi vzdělávání v této oblasti v České republice. Práce podrobně mapuje kompetence informačních povolání v rámci šesti informačních okruhů a sleduje naše i mezinárodní trendy v této oblasti. V druhé části práce je vyhodnocena přínosnost vybraných odborných předmětů vyučovaných v současnosti v rámci studijního oboru Informační studia a knihovnictví, realizovaném na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze v kontextu s potřebami absolventů v podnikové sféře.
Vzdělávací programy pro oblast digitálních knihoven a digitalizace na školách informační vědy a knihovnictví v USA
Jilečková, Šárka ; Drobíková, Barbora (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
(česky): Cílem diplomové práce Vzdělávací programy pro oblast digitálních knihoven a digitalizace na školách informační vědy a knihovnictví v USA je srovnat studijní plány vybraných škol informační vědy a knihovnictví v USA pro oblast digitálních knihoven a digitalizace a navrhnout vhodné řešení studijního plánu této oblasti pro ÚISK FF UK. V teoretické části je na základě rešerše dostupné literatury představena problematika kompetencí pro oblast digitálních knihoven a digitalizace z pohledu jejího vývoje v praxi a ve vzdělávání. V praktické části následuje analýza studijních programů na vybraných amerických vysokých školách informačních studií (konkrétně na univerzitách Chapel Hill v Severní Karolíně, Michigan, Boston, Illinois a Syrakusy), kde se vyučuje problematika digitalizace, popř. digitálních knihoven. Na základě analýzy je navrženo možné řešení vzdělávání v této oblasti pro ÚISK FF UK.
Supervize jako zdroj podpory pro porodní asistentky
Královec Černá, Eliška ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pastucha, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na profesi porodních asistentek a supervizi v této profesi. Hlavním cílem bylo odhalit zdroje stresu a podpory vnímané porodními asistentkami v jejich práci a zjistit, zda může supervize skýtat zdroj podpory pro porodní asistentky. Teoretická část se zabývá nejprve kontextem vzniku profese porodních asistentek a dále pak současností této profese v ČR, zejména systémem vzdělávání a kompetencí, jak jej upravuje vyvíjející se legislativa. Pro možnost porovnání jsou, představeny též podmínky profese porodních asistentek ve vybraných zemích Evropy. Samostatné kapitoly jsou pak věnovány zdrojům stresu, se kterými se porodní asistentka při své práci potýká, pojmu resilience jako jeho protiváze a konečně také zdrojům podpory, které porodní asistentka při výkonu své profese může získávat. V empirické části práce je proveden kvalitativní výzkum pomocí techniky focus groups. Jeho cílem je popsat faktory, které působí jako zdroje stresu anebo podpory v profesi porodních asistentek, jak to ony samy vidí. Pomocí analytického příběhu je pak prezentován obraz zkušeností současné porodní asistentky zasazený do kontextu, představeném v teoretické části. Hlavní výsledky výzkumu poukazují na nejasné kompetence, nedostatečnou podporu a právní nejistotu v profesi porodních asistentek a také...
Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích
Dreslerová, Hana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce "Aktuální otázky vzdělávání pracovníků v pomáhajících profesích" se zabývá současnými možnostmi a realizací vzdělávání během celé profesní dráhy pomáhajícího pracovníka. V teoretické části diplomové práce jsou vymezeny obecné pojmy, které pomáhající profese charakterizují. Je uvedena problematika kompetencí, které se v současnosti stávají výstupními kategoriemi vzdělávání. Jsou popsány jednotlivé fáze profesní dráhy a možnosti vzdělávání, které se k nim vztahují. Na teoretickou část navazuje kvalitativní výzkum zaměřený na osobní zkušenosti pomáhajících pracovníků s profesním vzděláváním. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dodržování legislativy zdravotnickými pracovníky na anesteziologicko-resuscitačním oddělení
Šašková, Marcela ; Tollarová, Blanka (vedoucí práce) ; Slanina, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je dodržování legislativy v oblasti kompetencí, odborných sesterských výkonů, všeobecných sester a sester pro intenzivní péči na anesteziologicko- resuscitačním oddělení. Cílem šetření bylo zmapovat, jak sestry na anesteziologicko- resuscitačním oddělení dodržují legislativu v oblasti svých kompetencí a zda je situace něčím ovlivňována. Výsledky ukázaly situaci ve dvou směrech - situaci na konkrétním oddělení, tzn., zda sestry své kompetence překračují, zda sestry vědí o svých kompetencích a o kompetencích lékařů, popř. proč sestry kompetence překračují, jaký je názor lékařů na téma dodržování kompetencí zdravotníky, jaký je postoj managementu k překračování kompetencí sestrami. Dále pak situaci celkovou, tj. existenci dalších regulačních opatření, která hrají roli v působení sester na oddělení. Na základě těchto zjištění je vytvořeno doporučení pro vedení oddělení. V první části práce je vysvětlena legislativa vztahující se k tématu práce, popis jednotlivých výkonů, přehled řízení systému kvality ve zdravotnictví. V analyticko-výzkumné části je popsán průběh, výsledky výzkumu a na jejich základě doporučení pro vedení oddělení. Pro zjištění souvislostí jevů byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Klíčová slova Kompetence, všeobecná sestra, sestra pro intenzivní péči,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.