Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální sítě a starší generace uživatelů
Langerová, Aneta ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sociálními sítěmi a jejich využitím starší generací uživatelů. Cílem práce je seznámení se sociálními sítěmi, jejich riziky, a také analýza chování uživatelů těchto sítí. Teoretická část je věnována vymezení pojmu sociální síť. V práci jsou také popsány nejznámější sociální sítě současnosti, jejich historie a statistiky. Další kapitola je zaměřena na častá rizika sociálních sítí a prevenci. Poslední kapitola popisuje chování starších uživatelů jak v prostředí samotného Internetu, tak v prostředí sociálních sítí. V první kapitole praktické části je popsáno vyhodnocení průzkumu vztahu starších uživatelů k sociálním sítím. Ve druhé kapitole je pak srovnání s jinými průzkumy z minulých let, které se zabývaly podobným tématem.
Politika sdílení článků z tištěných novin na webech Hospodářských novin a MF DNES
Hronová, Markéta ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá politiku sdílení článků z tištěných titulů - Hospodářských novin a Mladé fronty DNES - na svých webech. Nejprve pomocí rešerší vědeckých prací zjišťuje, jak se s digitalizací vyrovnávají tištěné tituly v zahraničí. Dále popisuje, jaké modely sdílení či následné zpoplatňování tištěného obsahu on-line zahraniční média zavádějí. Pomocí kvantitativní analýzy pak práce zjišťuje, jestli sdílí více článků zdarma Mladá fronta DNES na webu iDNES.cz, nebo Hospodářské noviny na serveru iHNed.cz či Aktuálně.cz, který patří do stejného vydavatelství a jeho obsah tvoří stejní redaktoři. Kvantitativní analýza porovnává obsah domácí rubriky v lednu 2015 a 2016, takže rovněž sleduje vývoj politiky sdílení textů v těchto médiích v čase. Hypotéza zní, že více textů zdarma sdílí Hospodářské noviny, především proto, že mají sdílenou redakci. Hlubší vhled do jednání obou médií přinášejí semi-strukturované rozhovory se zástupci vedení vydavatelství, které tituly provozuje. Práce zodpovídá výhody a nevýhody sdílených či rozdělených redakcí, blíže popisuje procesy, jež sdílení textů v jednotlivých periodikách doprovázejí, věnuje se byznys modelům, které obě vydavatelství praktikují a přibližuje plány, které se spoluprací tištěných a webových titulů vydavatelství mají.
Využití kolaborativních prezentačních nástrojů ve výuce informačních technologií
Zscherp, Rudolf ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Tato závěrečná práce se zabývá využitím technologií cloud computingu a kolaborativních prezentačních nástrojů ve výuce ICT na školách. Věnuje se vybraným aplikacím a jejich hodnocením a identifikuje klíčové otázky, které pomáhají vybrat vhodnou aplikaci do výuky. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje jejich využití mezi žáky a navrhuje takové aktivity, pro které jsou tyto nástroje efektivní. Akčním výzkumem práce sleduje práci žáků s těmito nástroji a vyhodnocuje jejich zapojení ve výuce.
Jídlo jako součást tradičních rituálů v Koreji
Zvěřinová, Eva ; Horák, Tomáš (vedoucí práce) ; Glomb, Vladimír (oponent)
Cílem této práce je stručná explorace korejských rituálů na pozadí historického vývoje příslušných nábožensko-filozofických systémů, analýza vybraných rituálů, jejich struktury, popis obětovaných potravin z hlediska požadavků na jejich přípravu, podávání a funkci v daném rituálu. Zvláštní pozornost je věnována ritualizovanému mnišskému stravování v korejské buddhistické tradici a jeho porovnání s obřadem obětování jídla duším zemřelých předků, který je dodnes jedním z nejrozšířenějších rituálů tradiční konfuciánské kultury. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Podpora začínajících učitelů a jejich rozvoj ve školské praxi a na příkladu vybrané školy
Beran, Vít ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce s názvem Podpora začínajících učitelů a jejich rozvoj ve školské praxi a na příkladu vybrané školy ověřuje, jak tato škola podporuje začínající učitele a zda je pro začínající učitele na zvolené škole podpora pedagogického rozvoje přínosná a rozvíjející v porovnání se školami oslovenými prostřednictvím dotazníku určeného pro ředitele škol a začínající učitele. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá profesí začínajícího učitele, způsoby které podporují pedagogický rozvoj začínajících učitelů prostřednictvím mentoringu, párové výuky, profesního portfolia, plánu osobního pedagogického rozvoje a podobně. Způsoby podpory začínajících učitelů jsou popsány obecně, poté se práce zaměřuje na podporu realizovanou na vybrané škole. Praktická část šetří jak profesní podpora je zajištěna na vzorku základních a středních škol pohledem ředitelů škola začínajících učitelů. Popisuje cestu profesního rozvoje začínajících učitelů přírodopisu ve zvolené škole a součástí praktické části je i vlastní zkušenost autora práce k dané problematice. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogický rozvoj, podpora, začínající učitel, "Pomáháme školám k úspěchu", mentoring, párová výuka, sdílení, projekt pedagogického rozvoje školy, plán osobního pedagogického rozvoje, pedagogické portfolio
Fotografické album a jeho proměna v kyberprostoru
Pešavová, Monika ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Černý, Vladimír (oponent)
Fotografické album a jeho proměna v kyberprostoru Abstrakt Ve své diplomové práci se zabývám rozdílem ve vnímání fotografických alb v digitální a analogové éře. Jejím cílem je reflektovat proměnu sbírky fotografií, jakožto intimního informačního sdělení, ve veřejně přístupnou online sebeprezentaci, s čímž souvisí i změna funkce fotografického média, které dříve spíše konzervovalo realitu a dnes ji vytváří. Právě přemíra modifikace současných fotografií paradoxně vede k postupnému návratu do minulosti, tedy zpět od digitální fotografie k analogové. Bc. Monika Pešavová
Služby operačního systému OS X Server a jejich využití v informační společnosti
Koňařík, Rostislav ; Pokorný, Jan (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce jsou služby operačního systému OS X Server od společnosti Apple. Práce předkládá možnosti jejich využití ke sdílení dat a komunikaci mezi uživateli počítačové sítě a zkoumá praktické nasazení produktu v informační společnosti. Úvodní kapitola je uvedením do problematiky operačního systému OS X Server. Druhá kapitola se zabývá vývojem systému, jeho vlastnostmi, výběrem hardwaru, systémovými požadavky, podporou a celkovým zhodnocením. Třetí kapitola je věnována serverovým službám a jejich protokolům. Čtvrtá kapitola představuje základní nástroje potřebné pro správu serveru a ochranu dat. Jádro práce tvoří praktická část, která uvádí způsoby využití služeb serveru na případové studii hudebního nahrávacího studia 3bees. Součástí této práce je také Průzkum nasazení systému OS X Server v ČR, který byl proveden metodou dotazníkového šetření. Průzkum se zaměřuje zejména na analýzu prostředí a podmínky, ve kterých bývá produkt nasazován a na jeho nejčastěji využívané služby.
Využití nových výukových metod a výchovných strategií na podporu čtení a čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
Kapounová, Eva ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním inovativních výukových metod a výchovných strategií na podporu a rozvoj čtenářské gramotnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání spojené s kurikulární reformou, také změnu cílů a obsahu vzdělávání směrem k utváření a rozvoji klíčových kompetencí, k přípravě žáků pro praktický život. Práce seznamuje se současným pojetím předmětu Český jazyk a literatura, jeho začleněním v Rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Teoretická část se zaměřuje na pojem čtenářská gramotnost, vymezuje kritéria čtenářské gramotnosti. Dále se věnuje metodám kritického myšlení, které přispívají k rozvoji čtenářské dovednosti. Popisuje také kurs "Podpora čtenářské gramotnosti", který autorka DP v roce 2011 absolvovala. Výzkumná část prezentuje akční výzkum, kde autorka ověřuje získané teoretické znalosti nových konkrétních metod a výchovných strategií na podporu čtenářské gramotnosti v praxi. Výzkum ověřuje efektivitu inovativních metod z hlediska rozvoje klíčových kompetencí žáků k učení, z hlediska kritérií čtenářské gramotnosti. Dále zkoumá, zda tyto metody přispívají k vzdělávání žáků, zda pomáhají k naplnění poznatkového cíle vyučovacích hodin, zda lze inovativní metody uplatnit v různých předmětech, ne pouze v českém jazyce.
Esence performance
Martinek, Filip ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Zásadní je otevřenost vůči specifickému zakoušení bytí a možnosti dosažení relativní dokonalosti při horizontu maxima, příp. i následného přehoupnutí se přes tento horizont, tedy naplnění potence v jejím maximu a nejvyšší výkonnosti, jež vrcholí performativním aktem. Ten nás vede k odkazu, jenž je potvrzením autenticity, opravdovosti presence. Taková presen(ta)ce je pak autotelická. Takto aktualizovaná potence, je ve své presen(ta)ci zbavena hédonistického sobectví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.