| |
|
Vliv cen komodit na vybrané měnové kurzy
Pečeňa, Lukáš ; Karpová, Eva (vedoucí práce) ; Jelínek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá mezitržní korelací devizového a komoditní trhu. Tato mezitržní korelace je demonstrována na vztahu kurzu komoditních měn a cen vybraných komodit. Bakalářská práce definuje komoditní měny jako měny států, které exportují především komodity. Jedná se o Austrálii, Kanadu a Nový Zéland. Cílem práce je vyjmenovat základní determinanty měnového kurzu, popsat základní charakteristiky států Austrálie, Kanady a Nového Zélandu a především prokázat závislost mezi kurzem komoditních měn a cenou komodit, jež významné množství tyto státy vyvážejí. Závěrem jsou shrnuty veškeré poznatky, ke kterým autor během psaní práce dospěl, a je nastíněno jejich možné využití.
|
|
Greece and debt crisis
Šprlák, Štefan ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Urban, Luděk (oponent)
Cílem práce je analyzovat příčiny současné dluhové krize Řecka. Deficitní financování a špatný stav veřejných financí mají své kořeny v 80. letech, kdy během dvou socialistických vlád (1981-1989)došlo k masivnímu nárůstu státních výdajů a následnému zmnohonásobení vládního dluhu nad úroveň 100% HDP, kde navzdory růstu ekonomiky přetrval až dodnes. Pochybnosti o schopnostech splácet závazky se prohloubily během finanční krize a vyvrcholily na přelomu let 2009/2010. Mezi země, které v minulosti čelily špatné hospodářské situaci v souvislosti s dluhem reformními kroky a úspěšnou fiskální konsolidací, patří Nový Zéland a Irsko. Reformy těchto zemí a jejich následné pozitivní výsledky dám do kontrastu s nereformním vývojem v Řecku a naznačím východiska pro možné zlepšení stavu řecké ekonomiky do budoucna. Pro zasazení tématu do aktuálního dění, stručně poukážu i na příčiny toho, proč se i Irsko v současnosti dostalo na trajektorii prudkého zhoršení stavu ekonomiky a propadu veřejných financí.
|
|
Rozvojové cíle tisíciletí a jejich plnění ve vybraných zemích
Santariusová, Markéta ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; De Castro, Tereza (oponent)
První kapitola se stručně zabývá Organizací spojených národů, její historií a vznikem. Dále je v této kapitole blíže popsána Deklarace tisíciletí a důležitost plnění předem stanovených cílů. V následující části této kapitoly je pojednáno o summitu, týkajícího se Rozvojových cílů tisíciletí, jenž se konal v září roku 2010. V druhé kapitole jsou dopodrobna popsány jednotlivé cíle a jejích dílčí cíle. U každého z nich je popsán dosavadní vývoj v jednotlivých regionech. Jsou zde uvedeny důvody daného pokroku, zpomalení či zhoršení a je nastíněn možný vývoj do budoucna, doprovázený doporučeními, která by tento postup mohla urychlit. Třetí kapitola pojednává o plnění Rozvojových cílů tisíciletí ve vybraných zemích. Zvolené země jsou Česká republika a Nový Zéland. U každé z nich je vytipován jeden konkrétní projekt, který byl dopodrobna popsán, a bylo zmíněno, kterým cílům tento projekt přispěl a zda bylo jeho zavedení úspěšné či nikoliv. Cílem této práce je analýza již zmíněných Rozvojových cílů tisíciletí a jejich plnění ve vybraných zemích. V této práci je analyzováno, jestli se dané cíle podaří naplnit do roku 2015 napříč všemi členskými státy.
|
| |
|
Analýza cestovního ruchu Nového Zélandu ve vztahu k České republice
Mouralová, Martina ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Petrů, Zdenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá Novým Zélandem jako destinací cestovního ruchu. Nejprve jsou podány základní informace o této zemi a následně jsou analyzovány podmínky Nového Zélandu pro cestovní ruch. Dále práce podává přehled o struktuře cestovního ruchu v destinaci včetně jeho organizace a řízení a také základních statistik cestovního ruchu. Dosavadní výstupy práce shrnuje SWOT analýza. Hlavní část práce spočívá v analýze možností cestování na Nový Zéland. Jedná se o analýzu zájezdů cestovních kanceláří na českém trhu a možností individuálního cestování na Nový Zéland. Tyto dvě možnosti jsou hodnoceny a vzájemně konfrontovány. Závěr práce je věnován vyhodnocení dotazníkového šetření, v němž byl sledován zájem o cestování na Nový Zéland.
|
| |
|
Analysis of macroeconomic and institutional evolution in New Zealand and the Kingdom of Sweden
Gallo, Peter ; Mládek, Josef (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
V této práci je hlavním cílem makroekonomické a institucionální porovnání Nového Zélandu a Švédského království. Tyto dva státy byly nuceny v 80. a na začátku 90. let projít zásadními institucionálními změnami, které byly vynuceny špatnou hospodářskou situací a tím, že jejich veřejné finance byly v dlouhodobě neudržitelném stavu. V první části mé práce se věnuji teorii veřejných financí, teorii působení byrokracie ve veřejném sektoru a institucionální ekonomii. Ve druhé části porovnávám podmínky před reformou, samotné reformní kroky v obou zemích, vývoj po reformně a současný stav jejich ekonomik.
|
|
Rozvoj cestovního ruchu Nového Zélandu v kontrastu s ochranou životního prostředí
Burasová, Beáta ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje cestovního ruchu Nového Zélandu s důrazem kladeným na environmentální pilíř.První kapitola pojednává o vývoji cestovního ruchu, jeho pozitivních a negativních dopadech a charakterizuje pojem udržitelný cestovní ruch.V kapitole druhé je představen Nový Zéland jako ekonomicky vyspělá země a oblíbená destinace cestovního ruchu.Kapitola třetí poté následně analyzuje rozvoj cestovního ruchu s ohledem na jeho dopad na životní prostředí Nového Zélandu.
|
|
Význam kulturních prvků v marketingu. Kulturní specifika Nového Zélandu
Kadlec, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu kultury v marketingu. Zkoumá propojení a význam jednotlivých kulturních prvků v marketingové perspektivě. Praktická část této práce se věnuje kultuře Nového Zélandu, jejíž specifika jsou charakterizována a jsou popsány vybrané kulturní prvky ve vztahu k marketingu. V první části této práce je kultura teoreticky charakterizována jako dynamický proces, a blíže jsou rozebrány významné kulturní prvky. Zvýšená pozornost je věnována kulturně odlišnému významu barev, jakožto nejvíce vnímanému vizuálnímu symbolu, v propojení s marketingovým využitím. Závěr teoretické části je věnován bližší analýze významného Modelu kulturních dimenzí, jehož autorem je nizozemský antropolog Geert Hofstede. Tento model poskytuje měřitelné informace o základních rysech a odlišnostech světových kultur. Analýza modelu je obohacena o vztah mezi kulturními dimenzemi a náboženskými směry, který přináší další rozměr. Druhá část se zabývá aplikací kultury a jejích významných prvků do oblastí marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na marketingový mix a jeho složky -- produkt, cenu, distribuci a marketingovou komunikaci. Postihuje základní oblasti a roviny, které je nezbytné v multikulturním marketingu respektovat. Závěrečná metodická část je zaměřena na charakteristiku novozélandské kultury a jejích vybraných prvků ve vztahu k marketingu. Podává přehled o základních kulturních rysech, kterým je nezbytné se přizpůsobit. Problematiku doplňuje výzkum odlišného vnímání, asociace a interpretace kulturně podmíněných vizuálních reklamních sdělení v kontrastu České republiky a Nového Zélandu. Závěrem jsou shrnuta významná zjištění této diplomové práce.
|