Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠ
Drážková Drengubáková, Lucie ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; LÖSSL, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
Porovnání řečových dovedností dítěte předškolního věku s očekávanými kompetencemi
Kryčová, Marta ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním řečových dovedností dítěte předškolního věku s očekávanými kompetencemi. Hlavním cílem je zjistit úroveň řečových dovedností dětí předškolního věku a porovnat ji s očekávanými kompetencemi. Dalším cílem je zjistit metody/aktivity, kterými pedagogové rozvíjejí řečové dovednosti dětí předškolního věku. V teoretické části jsou na základě odborné literatury popsány metody rozvíjení řečových dovedností, podpora komunikační a jazykové kompetence v MŠ a faktory, které řečové dovednosti ovlivňují. Na základě testování a ankety je zpracován návrh řešení pro zefektivnění práce pedagoga a zkvalitnění řečových dovedností dětí předškolního věku.
Výchovné zprostředkování duchovních hodnot dětem předškolního věku skrze práci se symboly
FRENIS, Olena
Cílem této práce je najit vhodnou cestu pro sdělení křesťanských hodnot dětem před-školního věku. Pro řešení zvoleného úkolu jsme se zaobíraly sférou hodnot a specifikou dětské psychiky, to vše v kontextu pedagogických disciplín. Dospěly jsme k závěru, že pro dany úkol je jednou z nejvhodnějších cest cesta symbolů. Na základě zjištěných poznatků můžeme tvrdit, že symboly jsou velice blízké dětskému vnímaní světa. Výsledky dané práce umožnuji nenásilnou formou tvarovat dětskou psychiku.
Možnosti zařazení dětí mladších tří let do mateřských škol v mělnickém regionu
Švecová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá věkovou kategorií dětí do tří let a jejich možnostmi přijetí do mateřských škol v tomto regionu. Práce shrnuje obecně všechny dosavadní poznatky o tom, zda je děti tohoto věku možné zařadit do předškolních institucí a za jakých podmínek. Práce se zabývá zajištěním péče, výchovy a vzdělávání dětí mladších tří let, celkovou připraveností mateřských škol v tomto ohledu a stanovisky pedagogické veřejnosti. Teoretická část se podrobně věnuje legislativním podmínkám zařazení dětí mladších tří let do předškolních zařízení, popisuje a charakterizuje vývoj dítěte mezi druhým a třetím rokem života, zabývá se specifickými zvláštnostmi těchto dětí, jejich adaptací a popisuje možnosti přijetí samotnými mateřskými školami. Zkoumá tuto možnost jak z hlediska sociálních potřeb rodiny, tak i se zřetelem na školskou legislativu. Práce nabízí v této oblasti i parciální mezinárodní náhled. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření v mateřských školách metodou rozhovorů s ředitelkami a vedoucími učitelkami, které se vyjadřují k celkové problematice i konkrétním aspektům, jako je přijímání, adaptace, výchova a vzdělávání dětí mladších tří let. Cílem bylo zmapování konkrétních názorů a postojů regionálních mateřských škol s konkrétními zkušenostmi s touto věkovou kategorií. Podstatnou...
Metody výuky dětí předškolního věku v plavecké škole
Sobota, Marek ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
9 RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá výukou plavání předškolních dětí, především její základní fází osvojení si základních plaveckých dovedností a základů plaveckých způsobů. Výuka probíhala na základě vypracovaného výukového plánu v plavecké škole ve dvou skupinách předškolních dětí. V jedné skupině začínala výuka v bazénu s hlubokým dnem, v druhé skupině začínala výuka v bazénu s nízkým dnem. Od šesté lekce obě skupiny pokračovaly ve velkém bazénu s hlubokým dnem. Cílem pedagogického šetření bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly v dosažené úrovni základních plaveckých dovedností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo určit, která z variant nácviku bude efektivnější. Z dosažených bodových výsledků při závěrečném testování bylo zjištěno, že skupina začínající výcvik v hlubokém bazénu dosáhla vyššího bodového hodnocení a tedy lépe si osvojila základní plavecké dovednosti. Z tohoto zjištění vychází závěr bakalářské práce. Pro osvojení si základních plaveckých dovedností je v plaveckých školách efektivnější začínat výuku předškolních dětí v bazénu s hlubokým dnem.
Instituce pro děti předškolního věku se sociokulturním znevýhodněním
Pavelková, Dita ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce charakterizuje instituce zabývající se dětmi se sociokulturním znevýhodněním. Metody, které byly použity, jsou strukturované rozhovory a analýza dat. Realizovány ve čtyřech institucích zabývajících se dětmi se sociokulturním znevýhodněním a se čtyřmi učitelkami v mateřské škole, kde jsou i děti z dětského domova. Cílem práce bylo zjistit, ve které instituci pro děti v tísni se vyskytují děti předškolního věku, z jakých důvodů nejčastěji přichází do instituce a kam z instituce nejčastěji odchází. Zjišťuje změny, týkajících se psychosociálních potřeb dětí, které nastaly v dětském domově v Dolních Počernicích po roce 2002. Dále porovnává rozdíly mezi dětmi z běžných rodin a dětmi z dětského domova docházejících do stejné mateřské školy. Závěrem práce je porozumění institucím, které pomáhají dětem, které nemají v životě takové štěstí, jako děti s milujícími rodiči.
Adventní kalendář plný příběhů - pedagogický projekt na rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole
Crlíková, Ivana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce je věnována rozvoji předčtenářských dovedností dětí předškolního věku, jejich schopnosti rozvíjet komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse s využitím některých metod kritického myšlení. Teoretická část je zaměřena na rozvoj čtenářství a předčtenářské gramotnosti v preprimárním vzdělávání. Zabývá se možností využití vybraných metod programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking) - Čtením a psaním ke kritickému myšlení v prostředí mateřské školy. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku v oblastech důležitých pro rozvoj čtenářské gramotnosti. V praktické části je představen pedagogický projekt Adventní kalendář plný příběhů, založený na práci s texty. Ve spojitosti s jednotlivými příběhy je ověřováno, zda vybrané metody programu RWCT mohou ovlivnit u dětí pěti až šestiletých vzájemnou komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse. Diplomová práce předkládá výsledky zjištěné na počátku a po ukončení pedagogického projektu. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, dětí předškolního věku, čtenářská gramotnost, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, metody, práce s textem, výzkum komunikace, naslouchání a zapojování se do diskuse
Volná a řízená hra a činnosti v předškolním vzdělávání z hlediska učitelek
Kázmerová, Jana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá volnou a řízenou hrou a činnostmi v předškolním vzdělávání z hlediska učitelek. Je zaměřena především na hru dětí předškolního věku, hře děti věnují nejvíce času a je pro ně nejvýznamnější činností z hlediska rozvoje celé jejich osobnosti. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmu hra, podstatu hry a vztah a význam hry dětí předškolního věku. Dále je zaměřena na volnou a řízenou hru a činnosti, jejich poměr a na hru z hlediska učitelek. Praktická část je zaměřena na roli učitelek ve volné a řízené hře a činnostech dětí v mateřské škole prostřednictvím pozorování. Během pozorování se zaměřuji na popis činností dětí, činností a přístupy učitelek k volné a řízené hře a činnostem a k dětem. Výsledkem je poukázat na významnou roli volné a řízené hry v životě dítěte předškolního věku a zejména přístupu učitelek a jejich role ve volné a řízené hře dětí. Klíčová slova: hra, volná hra, řízená hra, činnosti, učitelky, děti předškolního věku, mateřská škola,
Vývoj antropometrických indexů u dětí předškolního věku
Borešová, Martina ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Práce je zaměřená zejména na sledování Rohrerova indexu (RI) u dětí předškolního věku, ve věkových kategoriích 3, 4, 5 a 6 let. V práci je řešena otázka vzájemného vztahu Rohrerova indexu k nemocnosti a ke spontánní aktivitě u dětí předškolního věku. Jako další antropometrický index je zde uveden Body Mass Index (BMI). BMI by se u této věkové kategorie neměl využívat, ale je uveden pro jeho obecnou známost. Antropometrický výzkum zahrnoval změření tělesné výšky a tělesné hmotnosti dětí předškolního věku. Celkem bylo změřeno 240 dětí, vždy po 60 dětech v každé věkové skupině, z toho vždy 30 chlapců a 30 děvčat. V práci byla zkoumána půlroční docházka dětí do MŠ, jejich nemocnost a spontánní pohybová aktivita. Výzkum řeší, zda může váha, popř. výška u dětí ovlivňovat jejich nemocnost. Dále je řešena otázka vztahu antropometrických indexů k pohybové aktivitě u těchto dětí. Při zpracování dat z výzkumu byl použit Studentův t-test a  2 test nezávislosti. Výzkum potvrdil, že Rohrerův index má s věkem klesající tendenci, jak uvádí odborná literatura. Dalšími výsledky výzkumu bylo, že děti s nižšími antropometrickými indexy bývají více spontánně aktivní. A děti s vyššími indexy bývají více nemocné. KLÍČOVÁ SLOVA děti předškolního věku, obezita, Rohrerův index, BMI, zdraví, antropometrie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.