Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 724 záznamů.  začátekpředchozí433 - 442dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hry s autíčky a panenkami z pohledu psychologie činnosti
Erhartová, Nikola ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hry s autíčky a panenkami v mateřské škole u dětí předškolního věku. V práci vycházím zejména z psychologie činnosti. Podle té je hra nepostradatelnou činností dítěte a má vliv na jeho vývoj. S vědomím toho, že hra může být pro děti přínosem, jsem si stanovila za hlavní cíl práce zjistit, jaké úkony jsou s hračkami prováděny a k rozvoji jakých oblastí mohou směřovat. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje východiska práce. Obsahuje čtyři hlavní kapitoly, ve kterých se věnuji předškolnímu období, hračce a hře v životě dítěte a hře z pohledu psychologie činnosti. V empirické části pak popisuji kvalitativní výzkum. Hlavní metodou pro získání dat bylo pozorování. Celkem jsem pozorovala 30 her, které byly následně analyzovány. Jako doplňková metoda byly provedeny rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 15 dětí. Na základě analýzy her jsem zjistila, že hračky byly využívány v individuálních nebo v genderově homogenních herních skupinkách. Hra smíšená se vyskytla jen ve dvou případech, a to při hře s autíčkem/vláčkem. Chlapci si hráli jak s autíčky, tak i s panenkami. Dívky si hrály s panenkami, autíčka pro svou hru samy od sebe nezvolily. Z hlediska obsahu se nejčastěji vyskytovaly hry manipulační. Po kódování pozorovaných her jsem dospěla...
Metafyzické základy filozofie Ladislava Klímy
Kratochvíl, Jan ; Hogenová, Anna (oponent) ; Rybák, David (oponent)
Práce je věnována rozboru metafyzických základů filozofie českého spisovatele a myslitele Ladislava Klímy. Zachycuje jeho polemiku se starší filozofickou tradicí a vlastními inspiračními zdroji a odhaluje zásadní kontradikce výsledného celku - egosolismu. Těžiště práce leží v analýze přechodu jistého metafyzického vidění světa ve specifický etický apel a s tím související kritikou křesťanské víry tak, jak ji Klíma vnímal. Ta je mnohem více emocionální, než racionální, tato emotivita je ilustrována ukázkami z Klímovy beletristické tvorby. Z nich je rovněž dovozováno ulpívání na hlediscích tradiční metafyziky. V závěru práce jsou shrnuta východiska Klímova filozofování, z nichž popsané kontradikce nutně vyplývají. Je ovšem navržen takový způsob čtení Klímova díla, který je vůči myšlenkové nesoudržnosti výsledného intelektuálního konstruktu indiferentní.
Co děti dělají, když si hrají? Úkony hry s panenkou a s autíčkem
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, téma mé práce proto souvisí s úkony hry a úlohou hraček v tomto období. Cílem výzkumu je zmapovat herní činnosti s hračkami, především s panenkou a s autíčky, které jsou pro předškolní věk nejtypičtější. Pro pedagogy mateřských škol je důležité znát postoje a preference dětí k nejvíce používaným typům hraček, neboť jsou to právě oni, kdo volí nabídku hraček a vybavení třídy. V teoretické části zjišťuji, co se u dětí prostřednictvím hry rozvíjí v jednotlivých oblastech vývoje. Praktická část se zabývá polostrukturovaným pozorováním průběhu hry a zjišťováním genderového rozměru her. Metodou rozhovoru s 27 rodiči a 25 dětmi zmapuji znalost základních hraček, samotnou volbu hraček, které hračky mají děti doma a s jakými hračkami si nejraději hrají. Lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi vnímána jako částečně změnitelná. Z toho důvodu se výzkum zaměřuje na genderovou vyhraněnost, která by se mohla v rozhovorech nebo při hře projevovat. Z výzkumu se prokázala genderová vyhraněnost panenek a autíček. Děti i rodiče měli podobnou představu o hračkách určených chlapcům či dívkám. Děti mají doma okolo 200 různých hraček, avšak nejpoužívanější hračkou pro obě pohlaví je stavebnice.
Možnosti rozvíjení empatie a altruismu u dětí předškolního věku."
Smoljak, Filip ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
(česky) Empatii a prosociální chování lze u předškolních dětí rozvíjet různými způsoby. Teoretická část práce se zabývá aspekty, které podle odborníků v různém sociálním prostředí a z různých úhlů pohledu hrají nejdůležitější roli. Obsahuje analýzu rámcového vzdělávacího plánu a aktuálně dostupné podpůrné literatury. Práce také uvádí příklady podpory empatie u nás i v zahraničí a popisuje pozorování průběhu všedního dne několika typických tříd mateřských škol. Výzkumná část formou kvalitativního výzkumu shromažďuje poznatky o podpoře dětské empatie v běžné praxi pohledem pedagogů mateřských škol. Popisuje rovněž schopnosti a dovednosti dětí při pomáhání druhým a také jejich limity. Závěrečná část práce se zaměřuje na možnosti rozšíření používaných metod do celého vzdělávacího systému a případné využití získaných poznatků pro prevenci sociálně nežádoucích jevů.
Vliv dovedností a pravděpodobnosti na poker
Alferi, Josef ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Vliv dovedností a pravděpodobnosti na poker Cíle: Cílem práce je zjistit co vše jsou v pokeru dovednosti a jaký mají vliv na výsledky v pokeru. Dokázat jaký vztah má náhoda a pravděpodobnost. Zjistit, čím vším je hra poker ovlivněna a jaké faktory mají významný vliv na jednání hráčů. Představit vzorce, podle kterých lze v jednotlivých pokerových situacích dospět k profitabilnímu řešení jak na počet žetonů, tak na finanční ziskovost. Dále ukázat jak velké odchylky jsou od eventuální ziskovosti či ztrátovosti žetonů v dlouhém období při odehrání vysokého množství her. V neposlední řadě představit vývoj legislativy v České republice, Evropské unii a vybraných státech světa. Na základě vývoje pokeru představit současné problémy, které mají za následek směřování hry stále více směrem k hazardní hře. Metody: V práci je aplikována metoda statistické odchylky, pravděpodobnosti a metoda případových studií. Data byla čerpána z herní historie pokerového hráče a zpracována pomocí matematicko-statistických softwarů a webových aplikací určených pro hru poker. Výsledky: Bylo zjištěno, že na poker mají dovednosti nezanedbatelný vliv. Podobně nezanedbatelný vliv má i náhoda. Prvek náhody lze však pomocí dovedností hráče a dlouhodobé pravděpodobnosti snížit na minimum. Z důvodu vývoje pokeru a s ním spojené...
Hry a činnosti ve škole v přírodě
Knotková, Irena ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice her v přírodě v souvislosti s pořádáním škol v přírodě se žáky prvního stupně základních škol. Ve své teoretické části pojednává o základních pojmech: dítě, učitel, hra, příroda, škola v přírodě. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jaké hry a činnosti jsou užívány ve školách v přírodě a jak jsou tyto činnosti reflektovány jak dětmi, tak i pedagogy. Východiskem práce je vytvoření zásobníku her pro školy v přírodě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 724 záznamů.   začátekpředchozí433 - 442dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.