Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hry s autíčky a panenkami z pohledu psychologie činnosti
Erhartová, Nikola ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hry s autíčky a panenkami v mateřské škole u dětí předškolního věku. V práci vycházím zejména z psychologie činnosti. Podle té je hra nepostradatelnou činností dítěte a má vliv na jeho vývoj. S vědomím toho, že hra může být pro děti přínosem, jsem si stanovila za hlavní cíl práce zjistit, jaké úkony jsou s hračkami prováděny a k rozvoji jakých oblastí mohou směřovat. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část představuje východiska práce. Obsahuje čtyři hlavní kapitoly, ve kterých se věnuji předškolnímu období, hračce a hře v životě dítěte a hře z pohledu psychologie činnosti. V empirické části pak popisuji kvalitativní výzkum. Hlavní metodou pro získání dat bylo pozorování. Celkem jsem pozorovala 30 her, které byly následně analyzovány. Jako doplňková metoda byly provedeny rozhovory. Výzkumný soubor tvořilo 15 dětí. Na základě analýzy her jsem zjistila, že hračky byly využívány v individuálních nebo v genderově homogenních herních skupinkách. Hra smíšená se vyskytla jen ve dvou případech, a to při hře s autíčkem/vláčkem. Chlapci si hráli jak s autíčky, tak i s panenkami. Dívky si hrály s panenkami, autíčka pro svou hru samy od sebe nezvolily. Z hlediska obsahu se nejčastěji vyskytovaly hry manipulační. Po kódování pozorovaných her jsem dospěla...
Očekávání žen/klientek od odborného sociálního poradenství v jejich obtížné životní situaci
ERHARTOVÁ, Nikola
Bakalářská práce s názvem Očekávání žen/klientek od odborného sociálního poradenství v jejich obtížné životní situaci si klade za cíl postihnout, jaký druh či formu pomoci klientky očekávají. Práce je rozdělena na dva velké celky. Teoretická část je tvořena čtyřmi hlavními kapitolami. První kapitola nese název Poradenství v sociálních službách. V rámci kapitoly je vymezeno odborné sociální poradenství a s ním spojená témata jako poradenský vztah, odbornost a osobnost poradce, poradenský rozhovor a práce se zakázkou. Ve druhé kapitole je osvětlen termín obtížná životní situace. Ve třetí kapitole je výčet situací, které lze považovat v životě ženy za obtížné. Také je u každé cílové skupiny nastíněna možná podpora a pomoc v rámci sociální práce. Jako poslední navazuje kapitola o Poradně Eva při Diecézní charitě České Budějovice. Výzkumná část se opírá právě o tuto poradnu, ve které jsou registrovány jako klientky respondentky výzkumu. Praktická část stojí na realizovaném kvalitativním výzkumu. V rámci kvalitativního výzkumu byly provedeny polostrukturované rozhovory se šesti respondentkami. Rozhovory byly se souhlasem respondentek nahrávány na diktafon a následně byla provedena jejich transkripce do písemné podoby. Písemný text byl zpracován pomocí otevřeného kódování. Analýzou dat byly identifikovány čtyři kategorie, které se vážou ke stanovené výzkumné otázce. Těmito kategoriemi jsou: Očekávaný druh pomoci, Očekávání ve vztahu k pracovišti, Očekávání ve vztahu k sociálním pracovnicím a Emoce, které se vážou k poradenskému procesu. Výsledky výzkumu tak ukázaly, že respondentky v rámci odborného sociálního poradenství chtějí pracovat zejména na tématech, kterými jsou příspěvky, dávky, finance a s nimi spojená dluhová problematika a zaměstnání. Dále se ukázalo, že je pro respondentky důležité, aby jim pracovnice v rámci řešení těchto oblastí pomáhaly s vyřizováním telefonátů a listin. Respondentky ale kromě sociálního poradenství očekávají také materiální pomoc. Za důležitou pomoc, kterou oceňují a očekávají ji i do budoucna, se ukazuje zprostředkování služeb od Dobrovolnického centra při Diecézní charitě České Budějovice. Pomocí druhé identifikované kategorie, Očekávání ve vztahu k pracovišti, bylo zjištěno, že respondentky pracoviště vnímají jako Maják a Útočiště. Poradna je pro ně místem, od kterého očekávají jistotu, stabilitu, důvěru a bezpodmínečné přijetí. Jako zajímavé se ukázalo, že čtyři respondentky reflektovaly změnu sociálních pracovnic v rámci zařízení. Tato změna vedla u dvou respondentek ke zmatenosti. Třetí důležitou identifikovanou kategorií, která také vypovídá o očekávání klientek, je Očekávání ve vztahu k sociálním pracovnicím. Od sociálních pracovnic se očekávají různé role a s nimi spjaté formy pomoci. Mezi role, které byly vymezeny, patří Odborník rádce, Mediátor, Řešitel, Iniciátor, Blízká osoba, Katalyzátor emocí, Obyčejný člověk a pak sociální pracovník jako Neznámý člověk. Přičemž tato role nebyla vždy vnímána pozitivně, protože je spojována s uschopňování klientky a s vlastní zodpovědností. Poslední doplňkovou kategorií je část Emoce, které se vážou k poradenskému procesu. U respondentek byla identifikována spokojenost, ocenění práce a vděk. Tato kategorie tak ukazuje, že respondentky jsou ve všech případech s pomocí, sociálními pracovnicemi a zařízením spokojené a že pomoc a práce pracovnic je hodnocena kladně. Zjištěné výsledky mohou posloužit zejména jako zpětná vazba pro vedoucí a sociální pracovnice Poradny Eva při Diecézní charitě České Budějovice, ala i dalším zařízením s podobným zaměřením. Z výsledků také vyplývají doporučení, která by mohla pracovnicím posloužit při vedení dalších poradenských vztahů.
Psychologická studie motivů k vykonávání dobrovolnické činnosti
ERHARTOVÁ, Nikola
Bakalářská práce s názvem ?Psychologická studie motivů k vykonávání dobrovolnické činnosti? pojednává o motivech, které vedou u potencionálních zájemců o dobrovolnictví k výkonu této činnosti. Práce je rozdělena na dva velké celky. V teoretické části je první kapitola věnována dobrovolnictví a neziskové organizaci, z níž pocházejí respondenti výzkumu. Navazuje kapitola o motivaci, její charakteristice, vymezení a vztahu k dobrovolnictví. Závěrečná kapitola motivace k dobrovolnictví, spojuje předchozí dvě témata a vytváří hlavní podklad pro výzkumnou část. Popisuje nevhodné a vhodné motivy k výkonu dobrovolnické činnosti, ale také uvádí předešlé české a zahraniční výzkumy vztahující se k tématu motivace k dobrovolnictví. Jádrem praktické části je kvalitativní výzkum, v jehož rámci bylo ke zjištění motivů potencionálních dobrovolníků využito metody otevřené kódování.

Viz též: podobná jména autorů
1 ERHARTOVÁ, Nicola
3 ERHARTOVÁ, Nikola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.