Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,609 záznamů.  začátekpředchozí42600 - 42609  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.01 vteřin. 

Teoretické směry v metodice a technice projektování informačních systémů
Guba, Petr ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Miranda, Andrea (oponent)
Cílem diplomové práce je podchycení vývoje a především nejdůležitějších současných teoretických přístupů k metodice a technice projektování informačních systémů. Práce se soustřeďuje na různé metodické přístupy k řešení problémů zpracování informací a na tendence v metodice a technice projektování informačních systémů. Vývoj teoretických přístupů je ukázán v širších souvislostech, především se zřetelem k rozvoji informačních technologií a ve vztahu k budoucnosti i se zřetelem k perspektivám světového společenského a ekonomického vývoje. V části věnované stručnému historickému vývoji je ukázáno, jakou úlohu při vzniku moderní informatiky i teoretických přístupů sehrála kybernetika a jak tyto teoretické přístupy vznikly a vyvíjely na podkladě mimořádně dynamického vývoje informačních technologií po 2. světové válce. Vyvrcholením dynamického až bouřlivého vývoje informatiky ve druhé polovině 20. století byl vznik současné moderní globální společnosti. Stěžejní třetí část práce se zabývá aktuálními teoretickými přístupy ke zpracování informací a informatice. V této části práce jsou uvedeny důvody proč se ve druhé polovině 20.století přikročilo k řízení projektů, v jakých etapách projektování probíhá, co je to životní cyklus informačního systému a jaký má význam pro řízení projektů v praxi a jaké jsou modely...

Aplikace koučinku v praxi
Kovářová, Lenka ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Teorie koučinku, hlavní téma diplomové práce, je v dnešní době velmi významnou oblastí sociologie organizace a řízení. Tato metoda rozvoje zaměstnanců a přístupu v řízení organizací je v práci teoreticky popsána a odlišena od ostatních metod osobního rozvoje. Při hodnocení možností řízení organizací na základě koučinku autorka předpokládá, že tuto formu řízení budou využívat svobodomyslné společnosti. Koncept Svobody v práci, jakožto v sociologii organizace a řízení doposud neprozkoumaný myšlenkový směr, je v práci přiblížen jak teoreticky, tak prakticky. V metodologické části práce je popsán pilotní výzkum kvalitativního a kvantitativního charakteru, který autorka provedla ve svobodomyslných společnostech v České republice. Hlavními cíli pilotního výzkumu bylo porovnání teorie a praxe svobodomyslných firem a zhodnocení reálných možností uplatnění koučovacího stylu řízení v praxi. V závěru práce autorka mapuje nejdůležitější milníky ve vývoji teorie řízení, které významně ovlivnily vznik Svobody v práci a koučinku. Klíčová slova Koučink, Svoboda v práci, styl vedení, rozvoj zaměstnanců

Vývoj řízený testy
Kopecký, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mészáros, Jan (oponent)
Aplikační programy se dnes musí vyznačovat především vysokou spolehlivostí a co nejkratší reakcí na změny okolního prostředí. Vývoj řízený testy je technika, která si klade za úkol umožnit a zjednodušit vývoj takto orientovaných programů. Hlavním cílem práce je aplikace této techniky na konkrétním příkladě a tedy i vytvoření fragmentu programu v jazyku Java za použití zkoumané techniky. Pro splnění cíle bylo třeba vytvořit popis techniky TDD a upravit ji pro použití s výukovým vývojovým prostředím BlueJ. Posláním práce je přiblížit vývoj řízený testy studentům Vysoké školy ekonomické v Praze a zjednodušit jim tak jeho studium. Přínosy úzce souvisejí s cíli práce, jde především o modifikaci existujícího teoretického přístupu a jeho následné použití v praxi. Text se nejprve zabývá vývojem řízeným testy v obecné rovině, zkoumá předpoklady, postup při jeho aplikaci a z ní plynoucí přínosy. Poté aplikuje obecné poznatky v programovacím prostředí BlueJ a definuje upravený cyklus TDD, který těží z předností BlueJ. Upravený cyklus je v druhé části práce použit při vývoji části jednoduchého programu.

Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole
Richtrová, Anna ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce jsou "Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole". Tato práce se skládá ze dvou částí. První je teoretické povahy a druhá část je zaměřena prakticky. V teoretické části se zabývám vymezením pojmů, historickým vývojem a přehledem těch pedagogických inovací, které jsou v současné době nejvíce diskutovány a zaváděny do výuky, se zvláštním přihlédnutím k jejich přínosu pro žáka z hlediska klíčových kompetencí, možnosti uplatnění v běžných školách a omezením, která od nich mohou učitele odrazovat. V praktické části se věnuji výzkumu na základních školách. Tento výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a na základě pozorování výuky na vybraných školách ze středočeského kraje. Cílem bylo zmapovat reálné využívání pedagogických inovací ve školní praxi, názory učitelů na jejich zavádění do běžné výuky a hledat případné determinanty jejich postojů.

Vektorové editory a návrh rozhraní Inkscape
Válka, Vítězslav ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Brejcha, Jan (oponent)
Diplomová práce, s tématikou uživatelského rozhraní počítačových programů, se zaměřením na grafický program Inkscape je rozdělena do několika analytických částí mapujících současné sociální prostředí, jenž grafické aplikace utváří. V závěru této práce se pouštím do praktické aplikace poznatků, získaných během studia a praxe v oboru návrhu uživatelských rozhraní online informačních systémů a firemních webových portálů. První část tématicky uvádí současné trendy a změny ve vývoji uživatelských rozhraní ovlivněných internetem, jeho neustálým pronikáním k většímu množství lidí a do stále více typů hardwarových zařízení. To vše ovlivňuje sociální vnímání rozhraní počítačového programu jako takového. Nastiňuje to také možná úskalí a příležitosti do budoucna. To celé uvádí čtenáře do problematiky, a vytváří hranice prostoru, jenž nás při tvorbě UI omezují a formují. V závěrečné části je pak maximum takto sumarizovaných poznatků aplikováno do konečného řešení - optimálního uživatelského rozhraní programu Inkscape. Aplikace těchto teoretických poznatků je provedena na zkušebním modelu a za použití symboliky znaků obvyklých pro tuto oblast.

Dvojí výjimečnost v pedagogicko-psychologické praxi
Smítková, Ivana ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je v teoretické cásti zmapovat problematiku mimorádne nadaných detí se zamerením na vysoce specifickou oblast tzv. dvakrát výjimecných detí, tj. nadaných detí s handicapem. Vzhledem k relativní novosti tématu a malé orientaci verejnosti v této problematice je nezbytné uvést téma "dvojí výjimecnosti" do širších souvislostí. Teoretická cást proto zacíná vymezením základních pojmu, souvisejících s tématikou - inteligence, nadání, talentu a tvorivosti. Kapitoly týkající se fenoménu dvakrát výjimecných detí jsou zarazeny až na konci teoretické cásti, po celkovém shrnutí poznatku o nadaných detech - jejich charakteristikách, vývoji, identifikaci, vzdelávání apod. Tyto kapitoly, vztahující se již prímo ke zkoumané skupine nadaných detí, završují teoretickou cást a soucasne tvorí urcitý prechod k cásti empirické. Empirická cást této práce vychází z pedagogicko-psychologické praxe. Jejím cílem je prostrednictvím vybraných kazuistik predložit konkrétní projevy, souvislosti vývoje a vlivy výchovného a vzdelávacího prístupu u nejvýznamnejších podskupin dvakrát výjimecných detí. Tato data mají být praktickým doplnením a ilustrováním zmapované psychologické problematiky dvakrát výjimecných detí, kterou se zabývala teoretická cást diplomové práce.

Bibliografický popis elektronických online zdrojů v zahraniční a domácí katalogizační praxi
Jelínková, Lenka ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Celbová, Ludmila (oponent)
Tématem diplomové práce je bibliografický popis elektronických online zdrojů z pohledu zahraniční a domácí katalogizační praxe. V úvodu práce je nastíněn vývoj popisu elektronických online zdrojů v průběhu 90. let minulého století spolu s představením významných zahraničních projektů, které k tomuto vývoji přispěly. Dále jsou podrobně analyzovány jednotlivé oblasti popisu dle standardu ISBD(ER) a jednotlivá pole formátu MARC 21 pro popis elektronických online zdrojů. Zhodnocena je rovněž katalogizační praxe Národní knihovny ČR v rámci projektu WebArchiv a oborových informačních bran. Jádrem práce je podrobná analýza ukázkových příkladů popisu elektronických online zdrojů obsahující katalogizační záznamy spolu s komentáři objasňujícími sporné otázky popisu těchto zdrojů.

Využití bezdrátových technologií k přenosu audio signálu
Gasnárek, Jiří ; Vochyán, Josef (oponent) ; Petržela, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh A/D a D/A převodníku pro audio signál a přenos digitalizovaných dat bezdrátovým komunikačním kanálem. V projektu je popsána konstrukce desek plošných spojů, návrh ovládacích panelů a měření dílčích vlastností systému, především vzorkování, rekonstrukce signálu, spotřeba a dosah bezdrátových modulů. Na závěr je diskutováno možné využití v praxi a podněty k dalšímu vývoji.

Vlastivědný popis města Pacov
Míková, Alžběta ; Županič, Jan (oponent) ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce)
Má diplomová práce má název Vlastivědný popis města Pacov. Toto téma jsem zvolila proto, že zde žiji již od narození. Pracuji jako učitelka na 1. stupni ZŠ Za Branou, a proto budu moci svoji práci využít i v praxi. Každý, kdo v Pacově žije, by měl něco o svém městě vědět. Zajímavá je zejména historie města a osudy místních rodáků, kteří se svojí činností velmi proslavili. Mezi ně patří například Antonín Sova. Cílem mé práce bylo vytvořit ucelený materiál o městě Pacov, který na město pohlíží z několika hledisek. Například z hlediska přírodního prostředí, historie a kultury. Chtěla bych poukázat na historické okamžiky, které se do dějin města nesmazatelně zapsaly. Pro lepší přehlednost a orientaci jsem text rozdělila do několika kapitol a podkapitol. Jako první jsem zvolila kapitolu s názvem Poloha města. Kapitola obsahuje popis polohy města v kontextu České republiky a jeho územně správní rozdělení. Zařadila jsem do ní i 15. poledník, který městem prochází. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Proměny školní připravenosti dětí z pohledu učitelů základní školy.
VYSKOČILOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma "Proměna školní připravenosti dětí z pohledu učitelů základní školy" se věnuje vývoji dítěte v období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. V práci jsou obsaženy definice základních pojmů souvisejících se školní připraveností, metody hodnocení školní připravenosti a možnosti zdokonalování dětí pro školu nepřipravených v oslabených oblastech. V praktické části je realizováno kvalitativní výzkumné šetření metodou polostrukturovaného a narativního rozhovoru, jejichž prostřednictvím byl zkoumán pohled učitelů na změny školní připravenosti v období uplynulých dvaceti let. Výzkumnou skupinou jsou učitelé základních škol působících na prvním stupni, s praxí v učitelské profesi minimálně dvaceti let.