Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,151 záznamů.  začátekpředchozí4132 - 4141další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.47 vteřin. 

Systém rozvoje kompetencí v ČSOB a.s.
Vaňasová, Miroslava ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Hyťha, Pavel (oponent)
Práce popisuje a hodnotí současný stav rozvoje kompetencí manažerů v ČSOB, a.s. a také má za cíl zjistit, jak jsou se současnou situací spokojeni. Došla jsem k závěru, že manažeři ke svému rozvoji nejvíce využívají metody, které nepatří mezi jimi preferované. Také si na základě sebehodnocení nemyslí, že sledované kompetence ovládají na optimální úrovni. Proto bych doporučila zaměřit se na preferované metody, a tak se pokusit optimalizovat celý systém rozvoje z hlediska preferencí manažerů. Díky tomu by se mohla zvýšit spokojenost zaměstnanců a tím pádem i efektivita celého systému rozvoje.

Klima školní třídy
Sidóová, Martina ; Kargerová, Jana (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na oblast třídního klimatu, sociální vztahy ve třídě a sebehodnocení žáka v kontextu třídy. Praktická část obsahuje výzkum, který byl koncipován jako porovnání třídního klimatu a vztahů mezi žáky v konkrétních pátých a později šestých třídách základní školy.

Asertivita jako prostředek zvládání stresu v učitelském povolání
Marková, Petra ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o sociálních i individuálních kontextech problematiky zátěže a stresu v rámci učitelského povolání. Nahlíží na teoretické možnosti asertivity, jako jedné ze sociálních dovedností učitele, při zvládání obtížných situací, pramenících z neadekvátního sebepojetí a sebehodnocení učitele či komplikovaných vztahů mezi subjekty v rámci pedagogické interakce.

Vliv sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení na profesní volbu
Jindřichová, Jana ; Kremličková, Marta (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rozkrýt úroveň sebehodnocení, které vnímáme jako hodnocení sama sebe, vztah k sobě samému a součást sebepojetí. Konkrétně se v práci zaměřujeme na sebehodnocení žáků ve vztahu k výkonu v základní škole. Sebehodnocení považujeme za jeden ze základních prvků, které najdeme jen u lidské bytosti. Jedná se o specifický konstrukt, jenž je vlastní pouze člověku. Dále se v této práci zajímáme o žáka se specifickými poruchami učení (SPU). Zohledňujeme, v jaké instituci žáka se SPU chceme pozorovat, zda to bude žák individuálně integrovaný do běžné základní školy, či žák v běžné základní škole, ale ve speciální třídě, anebo to bude žák ze speciální školy. Nakonec jsme do výzkumného souboru vybrali žáky se SPU ze speciální Základní školy Integrál.

Romské dítě v pěstounské péči majoritní rodiny
Zahradníková, Šárka ; Kremličková, Marta (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Práce shrnuje výsledky kvalitativního výzkumu v pěstounských rodinách vychovávajících romské děti. Na základě hloubkových rozhovorů s pěstouny byla provedena prostá a narativní analýza. Prostřednictvím zjištění z analýzy a příběhů jednotlivých dětí se v práci popisuje, jak se žije majoritním pěstounským rodinám, vychovávajícím romské dítě. Ukázalo se, že roli v životě takových rodin hraje rasismus okolí, zatímco tzv. typicky romské vlastnosti nejsou pro život rodin významnější než jiné individuální charakteristiky dětí. Popisuje se proces dospívání romských dětí v pěstounské péči. Důležitou roli v něm hraje komplikované utváření vlastní identity u dětí, handicapy, jež děti nasbíraly během své dosavadní historie, jejich nízké sebehodnocení. Dospívání u těchto dětí trvá déle, než se obvykle očekává - dítě se může "hledat" až do 25-30 let. Součástí dospívání těchto dětí je bolestně prožívaná separace. Na konci dospívání se dítě ustálí ve způsobu života vnímaném pěstouny pozitivně nebo negativně. V druhém případě se pěstouni vyrovnávají s tím, že zodpovědnost za svůj život nesou pouze děti.

Dopad občanské války na Šrí Lance na postavení tamilských žen ve společnosti
Hrdličková, Zuzana ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Štěpánová, Irena (oponent) ; Knotková, Blanka (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá vztahem mezi válkou a genderem, se zvláštním ohledem na současný šrílanský kontext. Popisuje specifickou genderovou problematiku příznačnou pro válku, jako je univerzální genderování války a dopad na celkovou strukturu společností postižených válkou. Práce se soustřeďuje na tamilskou společnost na Šrí Lance a ukazuje kořeny současného tamilského genderového stereotypu - starou drávidskou víru v ženskou sílu anangu a prastarý hinduistický Manuův zákoník. Ty vedly ke vzniku tamilského ženského genderového stereotypu 20. století, jenž je založen na konceptu kapu (cudnosti), tj. sebeovládání v každém aspektu ženské existence, s důrazem na pannenství u neprovdaných žen, jejich omezenou interakci s opačným pohlavím a zejména vytyčujících nejpříhodnější stav, ve kterém může žena být - tj. v manželství. Konstruování žen jakožto ctnostných před válkou znamenalo, že setrvávaly zejména v domácí sféře a měly omezený kontakt se světem mimo jejich domovy a sousedství. Avšak etnický konflikt na Šrí Lance (jak popisuje tato práce), jenž vypukl v 80. letech 20. století a trvá dodnes, měl závažný dopad na životy většiny šrílanských tamilských civilistů a jejich společenské normy a konstrukty. Smrt mnoha mužů, vysídlení a všudypřítomná destrukce zapříčinily vznik několika nových fenoménů v...

Depresivní symptomatologie u dětí
Karlovská, Soňa ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce)
Všeobecné mínění dospělých je:,,Děti jsou štastné, hrají si, nemají naše starosti, pracovní zatížení a ty jejich bolístky stačí jen pofoukat." Tato naivní představa štastného a radostného dětství je dávno vyvrácený předsudek stejně jako představa, že dítě je sice často nemocné, ale jen tělesně a velice zřídka duševně. Deprese v dětství se vyskytuje poměrně často, je však mnohem častěji spojována s poruchami chování, agresivitou a s různými somatickými stesky než se symptomy depresivní poruchy u dospělých. Přesto mají depresivní děti a adolescenti podobné příznaky jako dospělí: nedokážou se radovat, mají nízké sebehodnocení, trpí pocity viny, mají chvílemi smutnou, zoufalou náladu (s myšlenkami na smrt), jsou podráždění, osamocení, sociálně izolovaní, někdy agresivní, neklidní až hyperaktivní, jindy unavení, tiší, pomalí s mnoha somatickými nebo vegetativními příznaky. 1 Záměrem této diplomové práce bylo zjistit četnost výskytu určitých příznaků depresivního syndromu u dětí se zaměřením na dospívající, s cílem poukázat na význam a důležitost aktivního vyhledávání, včasného záchytu, diagnostiky a zahájení preventivních opatření, popř. léčby rozvíjející se psychické poruchy. Bez náležité intervence je totiž riziko vážných důsledků depresivního onemocnění, jako je suicidium či kontinuita do deprese dospělého...

Sebehodnocení seniorů, kteří se pravidelně věnují pohybovým aktivitám a jeho korelace s faktory osobnosti
Saková, Hana ; Hátlová, Běla (vedoucí práce) ; Šmídová, Jana (oponent)
Autor: Hana Saková Název diplomové práce: Sebehodnocení seniorů, kteří se pravidelně věnují pohybovým aktivitám a jeho korelace s faktory osobnosti Diplomová práce se zabývá problematikou stáří a stárnutí v souvislosti se sebehodnocením a osobnostními charakteristikami. Cílem této práce bylo zjistit úroveň sebehodnocení u vybrané skupiny 30ti seniorů, kteří se pravidelně věnují nějakému druhu organizované pohybové aktivity. Výsledky byly porovnány s kontrolní skupinou 30ti seniorů, kteří se pohybovým aktivitám nevěnují. U skupiny pravidelně sportujících seniorů byla dále zjištěna hodnota pěti faktorů osobnosti (neuroticismus, extraverze, otevřenost vůči zkušenostem, přívětivost a svědomitost), výsledky byly porovnány s normami vytvořenými pro českou populaci. Dále byla provedena korelační analýza mezi faktorem neuroticismu, faktorem extraverze a sebehodnocením. Pro zjištění pěti faktorů osobnosti jsem použila NEO pětifaktorový osobnostní inventář (NEO Five-Factor lnventory), úroveň sebehodnocení byla zkoumána pomocí Rosenbergovy škály sebehodnocení (Rosenberg Self-Esteem Scale). Výsledky ukázaly, že při srovnání s kontrolní skupinou necvičících seniorů, dosáhli vyšší úrovně sebehodnocení senioři, kteří se pravidelně věnují pohybovým aktivitám. U skupiny cvičících seniorů pak byla zjištěna korelace...

EFQM Model Excelence a možnosti jeho uplatnění v konkrétním podniku
Ivánek, Martin ; Lukšů, Vladimír (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Práce se zabývá v teoretické části popsáním principů TQM a konceptem pro uvedení těchto principů do praxe -- Modelem Excelence EFQM. Model EFQM je stručně popsán s hlavním zaměřením na využitelnost jeho použití. Nejčastější využití nachází v sebehodnocení podniku, proto je tomuto oddílu věnováno nejvíce pozornosti. V praktické části práce je aplikováno sebehodnocení na vybraný podnik. Jsou zhodnoceny všechny podnikové oblasti dle kritérií EFQM a u těchto kritérií jsou stanoveny silné stránky a příležitosti ke zlepšení. Na závěr jsou tato zjištění přehledně shrnuta, což umožňuje koncentrovat se na nejdůležitější zjištění.

Využití Evropského jazykového portfolia pro rozvoj dovedností hodnocení a sebehodnocení u žáků ZŠ
Havlíčková, Radka
Diplomová práce řeší otázky hodnocení a sebehodnocení žáků základní školy. Je zaměřena na využití Evropského jazykového portfolia jako prostředku pro rozvoj dovednosti sebehodnocení u žáků. Teoretická část obsahuje pojmy s touto problematikou spojené. Praktická část poskytuje návod na zavedení a práci s EJP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)