Název:
Asertivita jako prostředek zvládání stresu v učitelském povolání
Překlad názvu:
Asertivity as a means of coping with stress in the teaching profession
Autoři:
Marková, Petra ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce pojednává o sociálních i individuálních kontextech problematiky zátěže a stresu v rámci učitelského povolání. Nahlíží na teoretické možnosti asertivity, jako jedné ze sociálních dovedností učitele, při zvládání obtížných situací, pramenících z neadekvátního sebepojetí a sebehodnocení učitele či komplikovaných vztahů mezi subjekty v rámci pedagogické interakce.Diploma thesis deals with the social and individual contexts of burden and stress problems in the teaching profession. It views the theoretical opportunities by means of assertiveness as one of the teachers' social skills, in managing difficult situations arising from an inadequate self-understanding and teachers' self-assessment or the complex relations among entities in the teaching interaction.