Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,207 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Srovnávací analýza primárního a sekundárního vzdělávání ve Finsku a Jižní Koreji v letech 2012 až 2014
Bernášková, Alice Olivie ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházka, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá mezinárodní evaluací vzdělávání. Ukazuje poslední data z šetření PISA 2012 a indexu vzdělání společnosti Pearson. Dále vysvětluje základní teoretická východiska, zejména mezinárodní normu pro klasifikaci vzdělávání, teorii národního kurikula, modely vzdělávacích systémů a základní poznatky z edukačního prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu dat OECD a výsledky studií jiných autorů. Podrobně popisuje fungování vzdělávacích systémů ve Finsku a v Jižní Koreji. Dále přináší výsledky, že vzdělávací systémy vybraných zemí fungují na opačném principu. Zatímco finský vzdělávací systém pracuje s pozitivní motivací a spoluprací, korejský vzdělávací systém pracuje s negativní motivací a konkurencí. Společným rysem jsou kvalitní učitelé a model jednotné školy bez selektivního vzdělávání.

Možnosti rozvoje tvořivosti žáků speciálních škol v prakticky zaměřených předmětech
Finková, Kamila ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Beránek, Vladislav (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na rozvoj nonverbální tvořivosti u žáků základní školy praktické. V první části mé diplomové práce se věnuji teoretickým východiskům. Druhá, praktická část je postavena na experimentu, ve kterém se snažím zjistit, je-li možné pomocí vhodně zvolených činností nonverbální tvořivost rozvíjet. V této části jsem použila dvou testových metod, které jsem zařadila jak na počátku, tak po skončení experimentu šesti žákům 4.třídy základní školy praktické. První použitou metodou byl Torranceho test doplňování kruhů, jako druhý jsem použila Tvarový skládaný test s použitím sedmidílného tangramu. Součástí praktické části je také mnou vytvořený tvořivě motivační program na rozvoj nonverbální tvořivosti. Tento program byl realizován v průběhu tří měsíců ve třídě, ve které experiment probíhal. Po ukončení a vyhodnocení jsem dospěla k závěru, že nonverbální tvořivost lze u lehce mentálně postižených žáků vhodně zvolenými činnostmi rozvíjet.


Obecní úřad se základní školou
Maděránek, Martin ; Donaťák, Vladislav (oponent) ; Donaťáková, Dagmar (vedoucí práce)
Diplomová práce je zpracována ve formě projektové dokumentace, obsahující všechny náležitosti dle platných předpisů. Projekt řeší novostavbu volně stojící budovy, Obecní úřad se základní školou. Objekt je částečně podsklepený, má tři nadzemní podlaží a suterén. V suterénu se nachází technické zázemí budovy, technická místnost, strojovna výtahu a komunikační prostor. V prvním nadzemním podlaží jsou prostory obecního úřadu, knihovna, rodičovské centrum s hernou a toalety. Druhé a třetí nadzemní podlaží zaujímají prostory základní školy. Ve druhém nadzemním podlaží najdeme školní učebny, šatnu a toalety. Ve třetím nadzemním podlaží se nachází jídelna, družina, sborovna učitelů a toalety. Součástí projektu jsou rovněž dispoziční studie, dva specializované projekty, posouzení objektu a konstrukcí z hlediska stavební fyziky, případně požárně bezpečnostní řešení stavby.

Informační systémy škol - informační systémy pro řízení činnosti základních a středních škol
Basl, Josef ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Souček, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou informačních systémů škol, které je věnována pozornost v kontextu těchto konceptů - znalostní management, manažerské informační systémy, školský management. Informační systémy škol představují softwarový nástroj podporující činnost škol z administrativního i výukového hlediska. Vývoj oblasti informačních systémů škol je charakterizován prostřednictvím praktických zkušeností ze zemí, které mají s využíváním těchto informačních systémů nejrozsáhlejší zkušenosti (Velká Británie, Nizozemsko, Hong Kong, Nový Zéland). Dále jsou přiblíženy dvě aplikace určené základním a středním školám v České republice. Vlastním přínosem autora je návrh základních aspektů modelové informační politiky školy, který je zpracován jako určitá syntéza zohledňující poznatky a zkušenosti prezentované v jednotlivých kapitolách diplomové práce. Klíčovou složku navrhované informační politiky školy představuje informační systém školy.

Výskyt závislosti na mobilním telefonu u dětí a mládeže na základních školách
MALÍŘSKÁ, Lenka
Tato bakalářská práce si klade za cíl poukázat na možné riziko vzniku závislosti na mobilním telefonu u dětí a mládeže na základních školách. V teoretické části je vysvětleno několik základních pojmů, například návyk, závislost nebo prevence. Zároveň zde uvádím kapitolu o patologických jevech ve společnosti a dále se zabývám konkrétně mobilním telefonem, kterému je věnována podstatná část práce. Jednak uvádím informace o minulosti a současnosti mobilních telefonů a zároveň upozorňuji i na stále rostoucí počet klientů mobilních operátorů v České republice. Obsahem výzkumné části je realizovaný anonymní dotazník, který byl rozdán žákům čtvrtých, šestých a devátých tříd na 3 základních školách. Dvě základní školy byly z Písku a jedna z Českých Budějovic. Podle mého názoru, je možno z výsledných dat konstatovat, pomineme-li skutečnost, že komunikace respondentů se neorientuje pouze na tu mobilní, že dnešní a hlavně budoucí generace nebude schopna bez mobilního telefonu, jak se říká, udělat ani jeden krok. Proto lze také předpokládat, že v budoucnu by se pojem závislost na mobilním telefonu mohl skloňovat, tak zvaně, v každém pádě.

Klavír jako didaktický prostředek učitele hudební výchovy na 1. stupni základních škol
Jiřičková, Jiřina ; Jenčková, Eva (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent) ; Zenkl, Luděk (oponent)
Disertační práce se věnuje problematice klavírů jako didaktického prostředku v hodinách hudební východy na 1. stupni základní školy. S ohledem na požadavky kladené na profesní kompetence učitele stanovuje soubor požadovaných nástrových kompetencí a navrhuje konkrétní výstupy výuky hry na nástroj absolventa učitelství na 1. stupni základní školy. Uvádí možnosti pedagogického uplatnění klavírní hry a výstupy žáka hudební výchony na 1. stupni základní školy v souvislosti s klavírem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Od sedmi do jedenácti. Jak děti mladšího školního věku píší literaturu
Viktorová, Ida ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Zápotočná, Oľga (oponent)
Projekt řešil téma koncepce textu a psaných textových druhů u dětí mladšího školního věku ( 1 . - 5 . třídy základní školy). Výzkumné šetření bylo kvalitativní. Tomu odpovídaly i použité metody: sběr písemného materiálu, pozorování ve vyučování, rozhovory s dětmi a učiteli. Výzkumu se zúčastnily děti z několika tříd jedné základní školy. Zaměření projektu bylo vývojově psychologické. Pozornost se soustředila na podoby dětských psaných textů, hlavně literárních, jejich rysy, vývoj a změny, dětské strategie psaní, užívání písma apod. Sledované jevy byly zachyceny vývojově, postupně od první do páté třídy. Autorka se věnovala dále otázkám autorství dětí, jejich komunikace s konvečními modely textů, vtahu čtení a psaní, vývoji koncepce žánrů, vlivu školy a dětské kultury na rozvoj písemné kompozice a dalším problémům. Výsledky jsou určeny odborné veřejnosti, psychologům, učitelům, studentům psychologie a studentům učitelství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Tradiční lidová kultura a možnosti jejího využití při výchově a rozvoji osobnosti dítěte
Štuksová, Radka ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce) ; Věra, Skopová (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku vlivu lidové kultury na rozvoj a utváření osobnosti dítěte. Teoretická část popisuje legislativní zázemí tradiční lidové kultury na úrovni České republiky i na úrovni mezinárodní. V této části bude také popsáno, jaké ukotvení má tradiční lidová kultura v materiálech vydávaných ministerstvem školství. Správná interpretace školských vzdělávacích osnov i respektování dokumentů vydávaných ministerstvem kultury má následný dopad na zprostředkování informací o tradiční lidové kultuře dětem. Cílem této bakalářské práce, je pomocí rozhovorů s dětmi, výzkumu NIPOS (Význam vybraných uměleckých aktivit pro utváření osobnosti dítěte ve věku povinné školní docházky) a pomocí vlastních zkušeností zjistit, jaký má tradiční lidová kultura vliv na výchovu a rozvoj osobnosti dítěte. A zároveň podat vhodné návrhy, jak tradiční lidovou kulturu dětem lépe zprostředkovat, nejen ve státních vzdělávacích zařízeních, ale i v rámci rodiny.

Vzdělání v Subsaharské Africe a faktory, které ho ovlivňují
Kovářová, Veronika ; Hubálek, Radek (oponent) ; Frajer, Václav (vedoucí práce)
4 Education in Sub-Saharan Africa and factors, which influence it The main theme of this master thesis is education in Sub-Saharan Africa. Its first part, which can be understood as an introduction into the situation in the region, describes influence of particular factors, e.g. poverty, conflicts and health conditions, on education of inhabitants of Sub-Saharan Africa. Second part deals with level of education in specific countries of the region and for each country provides data on previous development as well as contemporary situation in each of the stages of education, i.e. primary, lower secondary, upper secondary and tertiary. There is also a scale of quality of education showing number of children per teacher. General literacy of adult population in each state is expressed by literacy index. The third part seeks to compare conditions of all the stages of education in the above-mentioned region and in other parts of the world. The conclusion sums up all obtained pieces of knowledge. Key words: conflicts, development and humanitarian aid, HIV/AIDS, index of literacy, literacy, malaria, primary education, secondary education, tertiary education, tuberculosis