Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zhodnocení vybraných technik a materiálů z hlediska použití v ergoterapii osob s různým typem postižení
Skalová, Jana ; Beránek, Vladislav (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma: "Zhodnocení vybraných technik a materiálu z hlediska použití v ergoterapii osob s ruzným typem a stupnem postižení." Jedním z cílu práce je nabídnutí možnosti využití odpadových materiálu v ergoterapii, obzvlášte pri rozvoji jemné motoriky a rozvoj enviromentálního vnímání sveta u žáku s mentálním postižením. V teoretické cásti se venuji ergoterapii jako takové, motorice, speciálnímu školství v Norsku a strucnému porovnání norského a ceského školství. V praktické cásti se zameruji na zhotovení výrobku z odpadového materiálu se skupinou žáku s mentálním postižením. Celou práci doplním vhodnými fotografickými prílohami z prostredí norských škol a fotografiemi výrobku žáku.
Možnosti rozvoje tvořivosti žáků speciálních škol v prakticky zaměřených předmětech
Finková, Kamila ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Beránek, Vladislav (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na rozvoj nonverbální tvořivosti u žáků základní školy praktické. V první části mé diplomové práce se věnuji teoretickým východiskům. Druhá, praktická část je postavena na experimentu, ve kterém se snažím zjistit, je-li možné pomocí vhodně zvolených činností nonverbální tvořivost rozvíjet. V této části jsem použila dvou testových metod, které jsem zařadila jak na počátku, tak po skončení experimentu šesti žákům 4.třídy základní školy praktické. První použitou metodou byl Torranceho test doplňování kruhů, jako druhý jsem použila Tvarový skládaný test s použitím sedmidílného tangramu. Součástí praktické části je také mnou vytvořený tvořivě motivační program na rozvoj nonverbální tvořivosti. Tento program byl realizován v průběhu tří měsíců ve třídě, ve které experiment probíhal. Po ukončení a vyhodnocení jsem dospěla k závěru, že nonverbální tvořivost lze u lehce mentálně postižených žáků vhodně zvolenými činnostmi rozvíjet.
Rozvíjení jemné motoriky u dětí mladšího školního věku a u dětí se specifickými poruchami učení
Ježková, Martina ; Beránek, Vladislav (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Tématem práce j e navržení, vlastní realizace a zhodnocení programu rozvíjejícího jemnou motoriku u dětí mladšího školního věku a u dětí se specifickými poruchami učení. V první kapitole j e obsažena teorie potřebná pro sestavení takového programu. Týká se zejména vzdělávacího obsahu a didaktických metod praktických činností, specifických poruch učení, diagnostiky jemné motoriky a možností jejího rozvíjení. Ve druhé kapitole je stanoven vlastní cíl práce a její úkoly. Třetí kapitola zdůvodňuje použité metody, charakterizuje a vymezuje vlastní program. Ve čtvrté kapitole je pak popsána pracovní náplň jednotlivých setkání programu, reflexe jejich průběhu, zhodnocení účinnosti programu a kasuistiky jednotlivých žáků.
Zhodnocení vybraných technik a materiálů z hlediska použití v ergoterapii osob s různým typem postižení
Skalová, Jana ; Beránek, Vladislav (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma: "Zhodnocení vybraných technik a materiálu z hlediska použití v ergoterapii osob s ruzným typem a stupnem postižení." Jedním z cílu práce je nabídnutí možnosti využití odpadových materiálu v ergoterapii, obzvlášte pri rozvoji jemné motoriky a rozvoj enviromentálního vnímání sveta u žáku s mentálním postižením. V teoretické cásti se venuji ergoterapii jako takové, motorice, speciálnímu školství v Norsku a strucnému porovnání norského a ceského školství. V praktické cásti se zameruji na zhotovení výrobku z odpadového materiálu se skupinou žáku s mentálním postižením. Celou práci doplním vhodnými fotografickými prílohami z prostredí norských škol a fotografiemi výrobku žáku.
Zařazení témat souvisejících s lidovými zvyky, tradicemi a řemesly do školního vzdělávacího programu v oblasti Člověk a svět práce na 1. stupni ZŠ
Sedláčková, Jaroslava ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Beránek, Vladislav (oponent)
Předmět praktické činnosti (Člověk a svět práce) je oblastí, která vede k získání dovedností v mnoha oborech lidské činnosti a zaměřuje se především na praktické pracovní dovednosti a návyky. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnocení vhodnosti vybraných praktických činností pro práci žáků i. stupně ZŠ. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na ty lidové tradice , které je možné ve výuce uplatnit, a na začlenění těchto témat do vzdělávacích programů i. stupně ZŠ. Empirická Část obsahuje vybraná témata a jejich ověření v praxi. Pro hodnocení vhodnosti vybraných témat, materiálů a technik práce jsem použila hlavně metodu Pozorování a rozhovor s dětmi, kolegy i rodiči. Výsledky mé práce dokazují, že předmět praktické činnosti může pozitivně ovlivnit děti v oblasti lidových tradic a obyčejů a vytvořit u nich kladný vztah k činnostem, které mají počátek v dávné minulosti.

Viz též: podobná jména autorů
4 BERÁNEK, Václav
4 Beránek, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.