Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 163 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami v Praze
Damková, Nikola ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami, které leží v jejich blízkosti. Teoretická část diplomové práce shrnuje základní terminologii, vysvětluje pojem les, lesopark, park, cyklostezka. Dále se snaží vymezit pojmy s tématem související (pohyb, motorika, sport). Samostatné kapitoly se také věnují lesní pedagogice, její historii a nově vznikajícímu trendu lesních mateřských škol. Praktická část diplomové práce seznamuje s metodami výzkumu. Těmi jsou dotazníkové šetření, rozhovor a pozorování. Součástí výzkumu je i týdenní projekt pro děti z mateřských škol, vytvořený speciálně k tomuto tématu. Dále se diplomová práce snaží odpovědět na stanovené hypotézy. Zkoumá spektrum činností dětí během pobytu venku, motivovanost dětí k aktivitám, využívání cyklostezek mateřskými školami. Zabývá se otázkou, které venkovní lokality děti k dopoledním aktivitám v mateřské škole preferují. V závěru diplomová práce seznamuje s přehledem významných pražských parků. Klíčová slova: park, les, cyklostezka, pohybové aktivity, příroda, mateřská škola
Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním věku
Jedináková, Lucie ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce pod názvem Tvorba a realizace projektu pro podporu zdraví dětí v předškolním zařízení, se zabývá přípravou, realizací a zhodnocením projektu pro děti v předškolním zařízení. Projekt se týká zdraví a životního stylu dětí se zaměřením na pohybový režim, zdravotně orientovaná cvičení a pohybové aktivity. Projekt byl zrealizován v mateřské škole na konkrétní skupině předškolních dětí a jeho náplň se stala součástí školního vzdělávacího programu.
Aplikace a ověření programu sebeobrany pro pacienty psychiatrické léčebny
Vopátek, Jan ; Čadová, Libuše (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Aplikace a ověření programu sebeobrany pro pacienty psychiatrické léčebny Cíle: Hlavním cílem práce je uplatnění výukového programu, vytvořeného v bakalářské práci, v době léčby závislostí pacientů v psychiatrické léčebně Červený Dvůr. Dále práce zjišťuje vhodnost výukového programu v době léčby závislosti, ověření naučených pohybových dovedností a jejich eventuelní začlenění ve volném čase pacientů, doporučení cvičení blízkému okolí pacientů, zájem o program v dalších psychiatrických léčebnách. Metody: V práci je využito metody obsahové analýzy pro práci s literaturou, metody rozhovoru použité při rozmluvě s primářem a správcem léčebny, metoda pozorování - pozorování práce probandů během programu, metoda komparativní - použita při hodnocení závěrečných výstupů, metoda anketového šetření pro zjištění přínosu výukového programu, jednoduché statistické metody pro vyhodnocení odpovědí z anket. Výsledky: Vhodnost programu byla potvrzena dvěma primáři psychiatrických léčeben, zaměřených na léčbu závislostí. Na základě anketového šetření byl zjištěn zájem o pokračování ve cvičení sebeobrany nebo bojových umění. Znalosti a dovednosti sebeobrany po intervenci se vešly do průměru známek 2. Klíčová slova: Bojová umění, karate-dó, léčba závislosti, pohybové aktivity, prevence závislosti, volný čas.
Porovnání účasti v pohybových aktivitách studentů středních škol a žáků základních škol v Praze
Podroužková, Eva ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název: Porovnání účasti v pohybových aktivitách studentů středních škol a žáků základních škol v Praze Cíle: Cílem diplomové práce bylo na základě dotazníkového šetření a následného vyhodnocení získaných dat zjistit a porovnat účast v mimoškolních pohybových a sportovních aktivitách studentů pražských středních škol a žáků pražských základních škol. Metody: Výzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Dotazník byl vytvořen speciálně pro tento výzkum. Výsledky: Výsledky výzkumu naznačují, že pohybové aktivity jsou mezi žáky základních škol i mezi studenty středních škol v Praze relativně rozšířenou činností. Bylo statisticky dokázáno, že žáci základních škol se věnují pohybovým aktivitám v organizované formě více než studenti středních škol. Ve frekvenci provozování pohybových aktivit nebyl zjištěn mezi studenty středních škol a žáky základních škol významný statistický rozdíl. Klíčová slova: pohybové aktivity, střední škola, základní škola
Vztah žáků k pravidelné pohybové aktivitě na základních školách ve vybraném regionu v závislosti na zájmech jejich rodičů
Vacardová, Lucie Gabriela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištění vztahu žáků na základních školách v Semilech a Praze k pravidelné pohybové aktivitě v závislosti na zájmech jejich rodičů. Dílčími cíli je zjištění vztahu žáků k pohybovým aktivitám, zjištění vztahu jejich rodičů k těmto aktivitám a následné určení vzájemné korelace těchto dvou vztahů. Po shromáždění a následné analýze relevantních pramenů byl sestaven anketní dotazník. Anketní šetření proběhlo na vybraných základních školách na 2. stupni ve městech Semily a Praha. Po následném sběru dat proběhla komparace výsledků škol obou regionů. Z výsledků vyplynulo, že pokud jde o pravidelnou pohybovou aktivitu žáků, jsou žáci v Praze aktivnější než žáci v Semilech. V Praze pravidelně provádí pohybovou aktivitu 73 % žáků, zatímco v Semilech 56 %. Dalším výstupem je informace, že 79 % rodičů v Semilech se pravidelně věnuje (věnovalo) pohybové aktivitě. V Praze tento údaj činí 82 %. Hlavním zjištěním diplomové práce je velmi silná vazba mezi pohybovou aktivitou rodičů a pohybovou aktivitou jejich dětí. 93 % pravidelně sportujících žáků v Semilech má rodiče, kteří jsou rovněž pohybově aktivní, v Praze je tomu tak v 95 % případů. KLÍČOVÁ SLOVA: žáci, základní škola, pohybové aktivity, zájmy rodičů
Podpora zdraví u dětí předškolního věku ve vybraných předškolních zařízeních
Šotková, Veronika ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
NÁZEV: Podpora zdraví u dětí předškolního věku ve vybraných předškolních zařízeních AUTOR: Veronika Šotková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá vybranými aspekty zdraví, které přispívají ke zdravému vývoji dítěte předškolního věku. V teoretické části je charakterizován psychomotorický a sociální vývoj dítěte předškolního věku, základní potřeby a faktory ovlivňující jeho zdravý vývoj a dále je zde upozorněno na dlouhodobý program podpory zdraví Zdraví 21 s odkazem na cíle zabývající se dětmi předškolního věku, zlepšením životních podmínek a lepšího zdravotního stylu. V další části se práce zaměřuje na současnou nabídku předškolního vzdělávání včetně soukromých předškolních zařízení a alternativ zaměřených na výchovu ke zdravému životnímu stylu. Cílem praktické části je zmapovat situaci podpory zdraví z hlediska pohybových aktivit, spánku a stravování dětí ve vybraných městských mateřských školách a soukromých předškolních zařízeních. K ověření tohoto cíle je využito polostrukturovaného rozhovoru s ředitelkami soukromých předškolních zařízeních a městských mateřských škol. Bylo zjištěno, že aktivity všech zařízení podporují zdravý vývoj dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: dítě předškolního věku, pohybové aktivity, výživa, spánek, předškolní vzdělávání
Zájem o sport u studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK v Praze
Gajdošík, Jan ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název Zájem o sport u studentů 2. a 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy Cíle práce Cílem práce bylo zjistit strukturu sportovních zájmů studentů 2. a 3. lékařské fakulty UK a relevantnost ke sportům v přírodě. Metodika Vyhodnocení dotazníku s pevně danou strukturou třinácti otázek, s otevřenými i uzavřenými otázkami, vyplňovaný samostatně. Použitý dotazník nebyl standardizován. Analýza a vyhodnocení dat byla provedena pomocí sloupcových grafů a tabulek. Dotazníkové šetření bylo prováděno na souboru 407 studentů, kdy 182 studentů bylo z 2. LF UK a 225 studentů z 3. LF UK. Výsledky Studenti 2. a 3. lékařské fakulty UK sportují nejčastěji dvě až čtyři hodiny týdně. Zajímají se především o individuální sporty. Plavání se věnuje 98 studentů ze zkoumaného souboru, běhání 63 studentů, fitness aktivitám 40 studentů. Ze sportovních her se nejčastěji věnují volejbalu (62 studentů). Velký zájem mají o sporty v přírodě, zejména cyklistiku (111 studentů), turistiku (40 studentů) a sjezdové lyžování (47 studentů). Diskuse a závěry Vysokoškolské vzdělání má pozitivní dopad na provozování pohybových aktivit, jelikož studenti vysokých škol sportují více než zbytek společnosti stejného stáří. Studenti preferují individuální sporty, velmi kladně hodnotí plavání, běhání a fitness aktivity. Studenti mají velký zájem...
Aktivní činnost ve smyslu pohybu jako jeden z faktorů ovlivňujících učení se cizímu jazyku
Ticháčková, Jana ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá shrnutím teoretických poznatků v procesu učení a vyučování na 2. stupni základní školy, role pohybu v tomto procesu a návrhem využití pohybových aktivit ve výuce cizího jazyka. Teoretická východiska byla ověřena prostřednictvím výzkumného šetření a pedagogického experimentu, který v dané výzkumné skupině prokázal pozitivní vliv pohybu na efektivitu vyučování. V souladu se shromážděnými informacemi vznikl soubor aktivit, jenž nabízí metodicko-didaktický popis různých činností a her vhodných pro využití pohybové aktivity v hodinách německého jazyka na 2. stupni základních škol. Tento soubor aktivit by měl sloužit jako inspirace pro učitele německého jazyka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 163 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.