Název:
Využívání městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami v Praze
Překlad názvu:
Using urban and suburban parks and cycling roads by kindergarten in Prague
Autoři:
Damková, Nikola ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá využíváním městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami, které leží v jejich blízkosti. Teoretická část diplomové práce shrnuje základní terminologii, vysvětluje pojem les, lesopark, park, cyklostezka. Dále se snaží vymezit pojmy s tématem související (pohyb, motorika, sport). Samostatné kapitoly se také věnují lesní pedagogice, její historii a nově vznikajícímu trendu lesních mateřských škol. Praktická část diplomové práce seznamuje s metodami výzkumu. Těmi jsou dotazníkové šetření, rozhovor a pozorování. Součástí výzkumu je i týdenní projekt pro děti z mateřských škol, vytvořený speciálně k tomuto tématu. Dále se diplomová práce snaží odpovědět na stanovené hypotézy. Zkoumá spektrum činností dětí během pobytu venku, motivovanost dětí k aktivitám, využívání cyklostezek mateřskými školami. Zabývá se otázkou, které venkovní lokality děti k dopoledním aktivitám v mateřské škole preferují. V závěru diplomová práce seznamuje s přehledem významných pražských parků. Klíčová slova: park, les, cyklostezka, pohybové aktivity, příroda, mateřská školaThe thesisdeals with theuse ofurban andsuburbanparksand cycle routes by neighbouringkindergartens. The theoretical part ofthe thesissummarizesthe basic terminology, explains the concept offorest,park, forest park, bicycle path.Furthermore,it is trying todefinetermsrelatedto the topic(movement, motor skills, and sports). Separatechaptersare alsodevoted toforestpedagogy, its history andthe emergingtrendof forestnurseries. The practicalpart of thethesisintroducesmethodsof research.Theseare thequestionnaire survey, interview and observation.Research ispart ofthe weeklyproject for childrenfrom kindergartens, created specifically forthis topic. Subsequently, thethesisseeksto answer the stated hypotheses. It examines therange ofthe activities of childrenduring their stayoutside,motivationof childrento activities, the use of cyclingkindergartens. It examines whichoutdoorlocationchildrenin kindergartenprefer for their morningactivities. Thethesisconcludeswith an overview of significant Pragueparks. Keywords: park, forest, cycling, physical activity, nature, kindergarten
Klíčová slova:
cyklostezka; les; mateřská škola; park; pohybové aktivity; příroda; cycling; forest; kindergarten; nature; park; physical activity