Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie české hispanistiky: vývoj po roce 1989
BAŠTOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce mapuje vývoj hispanistiky v České republice po roce 1989. V první části definuje, co hispanistika je, jak se španělština studuje ve světě a jaký je stav hispanistiky v současné době v České republice. Druhá část se zaměřuje výhradně na univerzitní prostředí v České republice historii, změny a vývoj ve studiu hispanistiky po roce 1989. Stěžejní součástí je seznam významných českých hispanistů.
Talár. Obecný vývoj a současný stav designu akademických oděvů na vybraných univerzitách v České republice ve 20.-21. století.
JÍLKOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj tradiční podoby akademických oděvů a její promítnutí v pojetí mladšího designu v průběhu 20.21. století v České republice. Teoretická část podává informace o obecné historii a původu evropských akademických oděvů, zamýšlí se nad přístupy v současné tvorbě talárů a porovnává vlastnosti používaných textilních materiálů. Je zde popsán současný stav akademických oděvů vybraných českých univerzit a jejich některých fakult. V praktické části se diplomová práce zabývá kritérii a požadavky na podobu nových talárů pro Pedagogickou fakultu Jihočeské univerzity a jsou zde uvedeny jednotlivé kroky postupu při tvorbě návrhů a střihových řešení. Diplomová práce obsahuje rozsáhlou obrazovou přílohu, zejména fotodokumentaci talárů s insigniemi vybraných univerzit.
Přípravné vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy
Horáková, Lucie ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá přípravným vzděláváním učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy a nahlíží na něj z mnoha perspektiv. Podkladem je obsahová analýza studijních plánů, jejichž podobu formou rozhovorů hodnotí bývalí absolventi, dnes již učitelé zeměpisu. K rozhovorům jsou přizváni i zástupci akademické obce, kteří představují současný stav a vize přípravného vzdělávání učitelů zeměpisu na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Cílem práce je tak komplexním výzkumem otevřít dialog mezi studenty, absolventy a akademickými pracovníky, abychom na závěr charakterizovali současné vzdělávání učitelů zeměpisu a zhodnotili jeho výsledek.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Horáková, Jitka ; Galeová, Nicol (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Vstupní prostor Přírodovědecké fakulty je strategické místo k vybudování objektů, které budou sloužit studentům, zaměstnancům fakulty a veřejnosti. Komplex budov na hranici přírody a města bude mít reprezentativní, edukativní a sociální funkci.
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Promna, Denisa ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Předmětem práce bylo vypracovat architektonicko – urbanistický návrh vstupního prostoru do areálu Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci-Holici. Návrh se zaměřuje na pochopení místa plného života studentů a vědců. Hlavní navrhovaný objekt vychází ze zlatého řezu – nejen architektonická hmota, ale i náplň budov pracuje s pochopením významu vzdělání. Předání vědomostí dalším generacím. Současný stav areálu je vytvořen samovolnou zástavbou bez bližšího urbanistického řešení. Nový objekt je situován do pozice, která vytváří jasný charakter místa s dominantou, ale zároveň respektuje stávající stav. Objekt se zaměřuje na setkání lidí s myšlenkou, nad knihou nebo v kruhu studijního kolektivu. V kontrastu s tím se pak objevuje odpočinek a relaxační prostor v přírodě. Ta je inspirací pro vytvoření zástavby a přitom se v objektu objevuje jistá racionalita ve volbě architektonického vyjádření. Rozhraní mezi městem (vytvořené člověkem) a přírodou je ztvárněno fórem v podobě disku - dialog. Spirituální přesah architektonického vyjádření nám umožní pochopit ono rozhraní a potenciál místa na okraji města Olomouce. Město - příroda.
Příčiny studentského protestního hnutí ve Spolkové republice Německo v 60. letech 20. století
Renner, Tomáš ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Martin (oponent) ; Pažout, Jaroslav (oponent)
Autor disertačni prace se zabyva přičinami a duchovnimi zdroji studentskeho protestniho hnuti ve Spolkove republice Německo v 60. letech 20. stoleti. S pomoci metodologie dějin myšleni představuje dva společenske koncepty v povalečne Spolkove republice Německo. Myšlenka "formovane společnosti" ma původ v intelektualnich kruzich v okoli kancleře Ludwiga Erharda. Jeji duchovni kořeny lze nalezt ve zkušenosti ekonomickeho a politickeho padu Vymarske republiky a naslednem devastujicim konfliktu 2. světove valky. Myšlenka "dlouheho pochodu institucemi" byla formulovana studentskymi vůdci v protestnim hnuti konce 60. let dvacateho stoleti pote, co nedošlo k marxisticke revoluci v zapadni Evropě. Ačkoli oba společenske koncepty ztratily přitažlivost v dalšim vyvoji Spolkove republiky Německo, stale zůstavaji důležitym intelektualnim přispěvkem k modernizaci povalečne zapadoněmecke společnosti a současně odpovědi po ideovych přičinach studentskeho protestniho hnuti.
Organizační kultura - rozdíl mezi vnější stylizací a provozní realitou
Turková, Jaroslava ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Letovancová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomén deklarované a reálně percipované organizační kultury. Teoretická část vymezuje koncept organizační kultury, zaměřuje se na popis jednotlivých atributů organizační kultury a její strukturu. Pozornost je věnována i typologiím organizační kultury, prostor je rovněž věnován přehledu současného poznání týkajícího se problematiky deklarované a reálně percipované organizační kultury a možnostem poznávání organizační kultury. V empirické části byla provedena případová studie popisující tuto problematiku u konkrétní organizace. Byla sledována deklarovaná organizační kultura pomocí obsahové analýzy textů, reálně vnímaná organizační kultura pomocí metody OCAI a v transkripcích rozhovorů se zaměstnanci byly hledány způsoby, jak oni sami tuto odlišnost vnímají. Následně byly navrženy oblasti, kterým se může věnovat další výzkum v této oblasti. Klíčová slova: Organizační kultura, model soupeřících hodnot, univerzita, případová studie
Bildung - historie a perspektivy
Šíma, Jakub ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem myšlenkové tradice Bildung, jejími předchůdci i pokračovateli. V první části poskytuje terminologické nástroje k uchopení celé šíře termínu Bildung, který různí autoři používají v různých významech. V druhé části se výklad soustředí na genezi myšlenkové tradice Bildung a její proměny. Tato linie začíná u J. A. Komenského a jeho humanisticky orientovaných názorů, pokračuje přes Kantovy etické a pedagogické myšlenky až k W. von Humboldtovi a J. H. Newmanovi, kteří jsou představeni jako nejvýraznější představitelé myšlenkové tradice Bildung v devatenáctém století. Ve třetí části se zabývám proměnami, které vědění a vzdělanost zažili ve dvacátém století. V této části se práce orientuje na teorie T. W. Adorna a K. P. Liessmanna, kteří ve svých dílech sledují krizi současné podoby vědění.
Heideggerovo pojetí univerzity
Zrno, Filip ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na Heideggerovo pojetí univerzity. Nejprve je představeno složité Heideggerovo myšlení a na tomto základě je popsána vědeckost vědy, pojetí univerzity v období jeho rektorského působení ve Freiburgu a v poválečných letech. Práce rovněž ukazuje problém bytnosti techniky a dva způsoby myšlení, které s celou problematikou úzce souvisejí. Heideggerův celý koncept univerzity je posléze uveden do současné, postmoderní situace a jsou rozvedeny problémy, s nimiž se univerzita potýká a kterým bude muset v budoucnu pravděpodobně čelit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.