Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,644 záznamů.  začátekpředchozí40635 - 40644  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.90 vteřin. 

Specifické poruchy učení a chování u dospělých jedinců - vyrovnávání se s handicapem
Pospíšilová, Zuzana ; Břečková Chalupová, Eva (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce jsou dospělí jedinci s diagnózou specifické poruchy učení a chování se zaměřením na jejich vyrovnávání se s tímto handicapem v dospělém věku. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Úvodní kapitola teoretické části je věnována základní terminologii specifických poruch učení a chování, jejich projevům a emocionálním a sociálním aspektům vyplývajícím z této diagnózy v dětském věku. Další kapitola se zabývá dospělými jedinci se specifickými poruchami učení a chování s důrazem na negativní projevy těchto poruch, které mohou způsobovat obtíže při výkonu povolání. Závěrečná kapitola teoretické části obsahuje popis nejčastějších emočních reakcí, kterými trpí dospělí jedinci s diagnózou specifických poruch učení a chování. Cílem praktické části je popis procesu vyrovnávání se s handicapem v podobě specifických poruch učení a chování v dospělém věku. Jedná se o kvalitativní výzkumné šetření, které se nejprve zaměřuje na popis problémů v zaměstnání a při studiu na vysoké škole vyplývajících z diagnózy specifických poruch učení a chování. Dále je pozornost věnována negativním pocitům, kterým čelí účastníci výzkumného šetření s diagnózou specifických poruch učení a chování v každodenním životě. Významnou část výzkumu tvoří popis strategií vyrovnávání se s obtížemi, jejichž příčinou...

Subjektivní pohled pacientek na nové postupy léčby závislosti na alkoholu v porovnání s předchozí averzivní metodou
Dvořáková, Helena ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Pašková, Miroslava (oponent)
Tématem této práce je subjektivní pohled alkoholově závislých žen na léčebné metody z kontextu jejich vlastní ústavní léčby. Práce je obsahově zaměřena na celospolečenský problém alkoholismu zejména u žen. Následně pak na ústavní léčbu - na jakých principech fungovala dříve a jak je pojata nyní. Jedná se o kvalitativní studii, ve které ženy hodnotí dříve aplikovaný averzivní přístup a současný kognitivně-behaviorální model léčby. V posledních letech se stále více odborníků zabývá efektivitou léčby lidí závislých na alkoholu. Je mnoho metod a přístupů, které se užívají k léčení závislosti na alkoholu. V současné době jsou však výrazněji využívané terapeutické postupy, které pomáhají zvládat rizikové emoce, dále různé kognitivně behaviorální techniky a také techniky, vedoucí k posilování motivace. Každý člověk je individuum a je velice složité vytvořit takovou terapii nebo soubor terapií, aby vyhovovaly stále rostoucímu počtu takto handicapovaných lidí.

Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?"
Doležalová, Šárka ; Křeček, Jan (oponent) ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Konstrukce příslušníka extrémní pravice v kampani "NEOnácek: Chcete ho?" se zabývá tím, jak současní mladí lidé vnímají neonacisty a jak si konstruují příslušníka skupiny extrémní pravice na základě zmíněné kampaně. Práce se snaží pomocí kvalitativního přístupu nahlédnout do oblasti působení kampaně na představy cílové skupiny. Teoretická část práce se zabývá sociální konstrukcí reality ve spojení se stereotypizací a extrémní pravicí v České republice ve spojení s tématem subkultur. Následně se věnuje oblasti homosexuality a sociálního marketingu. Výzkumná část je tvořena pohledem zadavatele, tvůrce kampaně na vlastní kampaň a její vyjadřovací prostředky. Dále je to analýza rozhovorů s přestaviteli cílové skupiny, která popisuje, jak si mladí lidé konstruují neonacisty a jaké mají představy spojené s tímto hnutím.

Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením Pavel Zikl Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.

Pracovní zátěž onkologických sester a možnosti jejich profesní podpory ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové
Nečasová, Andrea ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Drábková, Hana (oponent)
Jméno studentky: Mgr. Andrea Nečasová Jméno vedoucího DP: Mgr. Petr Vrzáček Imatrikulační ročník: 2008 Osobní číslo: 96984880 Pracovní zátěž onkologických sester a možnosti jejich profesní podpory ve Fakultní nemocnici v Hradci Králové. Tématem diplomové práce je pracovní zátěž onkologických sester a možnosti jejich profesní podpory. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku profese onkologických sester a management řízení lidských zdrojů s hlavní orientací na motivaci pracovníků a podporu týmu. Obsahem empirické části je kvalitativní výzkumné šetření realizované na Klinice onkologie a radioterapie Fakultní nemocnici v Hradci Králové. Výstupem výzkumu je návrh optimalizace profesní podpory pro onkologické sestry ve vztahu k jejich definované pracovní zátěži a identifikovaným potřebám. Realizovatelným obsahem návrhu jsou především nefinanční složky motivace, a to zachování dodatkové dovolené, znovuobnovení týdenních lázeňských pobytů a pravidelné konzultace s psychologem. Klíčová slova: Onkologické sestry, pracovní zátěž, motivace, profesní podpora.

Současný význam vánoc
Greifová, Petra ; Maiello, Giuseppe (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Práce se zabývá fenomeném Vánoc, které jsou již od počátku národního obrozením klíčovým tématem etnografů. V této práci jsou kombinovány sémiotické a etnografické metody. První část práce se věnuje obecné sémiotice, druhá část analyzuje stávající bádání o Vánocích, ve třetí části je prováděn kvalitativní výzkum.

Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Stejskal, Bohumil (oponent) ; Černá, Marie (oponent)
Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.

Psychologické aspekty čtenářství a jeho ontogeneze
Andrlová, Lenka ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá tématem čtenářství. Formou kvalitativního výzkumu mapuje četbu žáků středního odborného učiliště a nástavbového studia, tedy mladých lidí ve věku 1 5 - 3 2 let. Zabývá se především dvěma tématy, a to procesem četby (výběrem knihy, četbou knihy a dozníváním knihy) a čtenářským vývojem. Formou individuálních rozhovorů pak zachycuje jemné aspekty čtenářství a prožitků, z něj plynoucích. Dále charakterizuje jednotlivá čtenářská stadia v závislosti na fyzickém věku čtenáře.

Využití výukových programů na PC ve výuce českého jazyka na málotřídních školách
ŠÍMOVÁ, Karolina
Tématem mé diplomové práce je {\clqq}Využití výukových programů na PC ve výuce českého jazyka na málotřídních školách``. Úvodem této práce jsem popsala vývoj málotřídní školy. Její historii až po současnost, nynější stav a chápání obyvatelstvem. Posléze popisuji výukové programy, které se v dnešních školách používají. Nedílnou součástí je i jejich hodnocení samotnou veřejností a využívání výukových programů v českém jazyce a jejich uplatnění ve výuce. Kvalitativní výzkum jsem použila při výzkumné sondě, v které jsem zjišťovala využívání výukových programů na málotřídních školách v okolí Českých Budějovic. Zajímal mne postoj učitelů k využívání programů a jak vnímají pozitiva a negativa, která do výuky přinášejí výukové programy. Celá práce tedy spočívá ve zmapování využívání výukových programů na PC ve výuce českého jazyka na málotřídních školách.

Šluknovský výběžek: Identity, narace, reprezentace.
Vaňková, Markéta ; Uherek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Moravcová, Mirjam (oponent)
Diplomová práce vychází z kvalitativního antropologického terénního výzkumu pohraniční oblasti Šluknovského výběžku. Zabývá se tématem konstruování a reprezentace lokálních identit obyvateli pohraničí. V první části práce je analyzováno konstruování lokální identity lidmi, kteří do zkoumané oblasti migrovali ve druhé polovině 20.století. Centrální je zde koncept narativity; práce zkoumá možnost re-teritorializace lokální identity dosídlenců a také její geografické vymezení vzhledem k blízké státní hranici. V textu jsou rovněž popsány různé postmigrační adaptační strategie dosídlenců. Ve druhé části se práce zaměřuje na téma veřejných reprezentací zkoumané oblasti lokálními aktivisty. Jsou zde analyzovány tři projekty, usilující o reprezentaci a tím i ustavení části zkoumaného území jako vnitřně homogenního (přeshraničního) regionu. Tak se práce dotýká problematiky Evropské Unie a jí prosazovaného evropského regionalismu.