Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 681 záznamů.  začátekpředchozí399 - 408dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Novostavba základní školy v Bobrové, stavebně technologický projekt
Kudiovský, Filip ; Kratochvílová, Erika (oponent) ; Šlanhof, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stavebně technologickým projektem novostavby základní školy v Bobrové. Cílem práce je návrh vhodného postupu realizace vzhledem ke specifickému místu staveniště. Práce řeší komplexně časový plán hlavního objektu, položkový rozpočet, návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů, projekt zařízení staveniště, studii realizace stavby, plán zajištění materiálových zdrojů, technickou zprávu, objektový časový a finanční plán a situaci stavby. Podrobně se poté zaměřuje na etapu zemních prací včetně zpevnění stěn stavební jámy hřebíkováním. Pro tuto etapu byl zpracován technologický předpis a kontrolní a zkušební plán.
Realizace podpůrných opatření u žáků se specifickými poruchami chování na běžných základních školách
Stránská, Anna ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na poskytování podpory žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem je poskytována podpora žákům se specifickými poruchami chování na běžných základních školách, jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V teoretické části jsou charakterizovány specifické poruchy chování, vzdělávání a podpora žáků s těmito poruchami. Výzkumná část práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření pro žáky se specifickými poruchami chování na vybraných základních školách. Tato problematika je řešena ve dvou rovinách. První rovina je kvalitativní, jedná se o kazuistický případ školy (pracoviště autorky). Podkladem pro vypracování kazuistiky jsou rozhovory se školními speciálními pedagožkami a nestrukturované pozorování. Druhá rovina je zaměřena na podporu žáků se specifickými poruchami chování v širším měřítku. Podkladem pro ni jsou data získaná dotazníkovým šetřením, kterého se zúčastnili učitelé a asistenti pedagoga z dalších škol. Podle výsledků výzkumného šetření výzkumného šetření se pedagogičtí pracovníci soustředí především na pozornost a chování žáků se SPCH, ale méně se věnují...
Využití matematických výpočtů při řešení úloh z přírodních věd
Gáborová, Andrea ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato práce se věnuje slovním úlohám z přírodních věd, jejichž hlavním matematickým aparátem jsou kružnice, kruh, koule a jejich části. Práce je rozdělena na tři hlavní části - část o slovních úlohách, část o využitém matematickém aparátu ve slovních úlohách a část obsahující slovní úlohy z přírodních věd. V první části je vymezen pojem slovní úloha a popsáno, jak slovní úlohy řešit. Druhá část obsahuje matematický aparát využitý ve slovních úlohách v části třetí. Třetí část je sbírka slovních úloh z přírodních věd, rozdělená na úlohy řešené na základní a střední škole. Jednotlivé slovní úlohy jsou uvedeny pořebným teoretickým základem z přírodních věd, na který navazuje zadání a řešení úloh. Ve třetí části jsem většinu slovních úloh vytvořila sama.
Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku
Vávrová, Eliška ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku se zaměřuje na představení a následnou komparaci verbálních hodnocení žáků v těchto dvou zemích. Porovnání je zamýšleno jako nástroj ke vzájemné inspiraci. Téma práce je z důvodu nedávných proměn v pojetí základního vzdělávání České republiky aktuální. Diplomová práce je rozdělená na dva oddíly. V teoretické části se diplomová práce zabývá obecným vymezením pojmu hodnocení, jeho formami a typy v rámci vzdělávacího systému České republiky, poté se zaměřuje na detailnější popis verbálního hodnocení. Nechybí představení konceptu vzdělání jedné z alternativních škol. Následující kapitoly obsahují základní informace o švýcarském školství v kontextu historie. Systém školního hodnocení je blíže popisován v jednom ze švýcarských kantonů. Prakticko-empirická část této diplomové práce zkoumá systémy hodnocení na prvním stupni základní školy v České republice a ve Švýcarsku výzkumnými metodami rozhovoru a dotazníku. Smyslem této části je prokázat verbální formu hodnocení žáků v prvních ročnících primárního vzdělávání jako vhodnější oproti klasifikaci. KLÍČOVÁ SLOVA Verbální hodnocení, švýcarský systém školství, komparace, primární škola, inspirace
Realizace přechodu žáků na druhý stupeň po 5. a 4. ročníku
Urbanová, Hana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent)
Práce se zabývá přechodem žáků základní školy na 2. stupeň. Teoretická část popisuje vývoj českého primárního a nižšího sekundárního vzdělávání. Dále porovnává povinné vzdělávání jednotlivých evropských států a zabývá se problematikou přechodu z pohledu vývoje několika posledních desetiletí v mezinárodním kontextu. Empirický výzkum se zaměřuje na zmapování přechodu žáků na nižší sekundární stupeň vzdělávání. Výzkumným designem je případová studie školy, kde k přechodu dochází po čtvrtém i po pátém ročníku. Cílem je zjistit, jak přechod vnímají sami žáci i jejich učitelé. Práce popisuje důvody, které vedly ke změně klasického modelu, a zabývá se strategiemi usnadňujícími vlastní přechod žáků na 2. stupeň. Zjišťuje výhody a nevýhody změněného modelu, které dává do kontextu trendů ve společnosti a vývoje současných žáků. Výsledky ukazují, že žáci ani učitelé nevnímají zásadní rozdíly v načasování přechodu. Pro všechny žáky nehledě na model přechodu je výraznější změnou vstup do šestého ročníku, který je spjat se změnou kurikula. Žáci přecházející dle nového modelu vnímají přechod po čtvrtém ročníku jako výhodu při adaptaci na šestý ročník. KLÍČOVÁ SLOVA primární škola, nižší sekundární škola, přechod, strategie usnadňující přechod
Dětská pojetí vybraných témat historického učiva v primární škole
Bílá, Lucie ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
netradiční způsob jeho výuky na prvním stupni základní školy. K tomu účelu také mapuje dětská pojetí historického tématu a jejich porozumění společnosti během zmíněné doby. úvodu práce popisuje vývoj přístupů k vyučování historie, psychologické aspekty dětského současné historické literatuře představováno období komunismu na české vesnici. Výzkumná část obsa příslušného učiva v učebnicích vlastivědy, analýzu vybrané literatury pro děti a mládež (jak dobové, tak současné) a vlastní výzkum, který byl proveden metodou "design research". V práci je popsán proces vytváření vyučovací hodiny založené na literatuře pro děti mládež a tvorby komiksu. Jako diagnostická metoda pro zjišťování žákovských pojetí po výuce byl vybrán skupinový rozhovor se žáky. Práce uvádí výsledky analýzy vybraného vzorku pořízených rozhovorů. Pro hlubší pochopení problematiky dětských pojetí historických událostí bude potřeba dalších výzkumů. KLÍČOVÁ SLOVA společenskovědní vzdělávání, historie, primární škola, komunismus, učebnice, dětská porozumění společnosti
Vývoj metodiky psaní levou rukou a přístup pedagogů k levorukým žákům
Hradecká, Lucie ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem metodiky psaní levou rukou, čerpáním z metodik v praxi základního vzdělávání, zkoumáním dostupných materiálů na téma levorukosti určených učitelům a rodičům žáků a popisem postupů a názorů na metodiku psaní levou rukou konkrétních učitelů základních škol. Charakter práce je teoreticko-výzkumný. V teoretické části jsou vymezeny termíny lateralita a dominance, dále je popsán vývoj metodiky psaní levou rukou od roku 1967, kdy došlo k legalizaci tohoto způsobu psaní. Shrnuty jsou možnosti získávaní informací o problematice leváctví včetně knižních zdrojů a školení určených pro učitele 1. stupně základních škol. V závěru jsou popsány dostupné pomůcky pro žáky píšící levou rukou. Výzkum kombinuje dvě metody - dotazník a rozhovor. Kvantitativní šetření má zajistit konkretizaci počtu leváků na prvním stupni základních škol a obecné poznatky týkající se přístupu pedagogů k levorukým žákům. Kvalitativní šetření bylo provedeno formou rozhovoru s pedagogy 1. stupně základních škol a Ivem Vodičkou. Cílem práce je zmapovat konkrétní postupy pedagogů při práci s leváky, znalost metodik psaní levou rukou, míru vyškolenosti pedagogů a na základě získaných dat navrhnout řešení efektivního vzdělávání učitelů primárních škol v oblasti leváctví. KLÍČOVÁ SLOVA lateralita, diagnostika...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 681 záznamů.   začátekpředchozí399 - 408dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.