Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,394 záznamů.  začátekpředchozí37385 - 37394  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.30 vteřin. 

Odchod ze zaměstnání - psychologické a sociální důsledky
Samková, Alena ; Reichel, Jiří (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Tato bakalarska prace se zabYva tematem odchodu cloveka ze zamestnani, dusledku, ktere tato situace prinasi, a moznYrni mechanismy pomoci pri jejich zvladani a prekonavani. Podrobneji jsou popsany nejen psychologicke a sociaIni dusledky, ale jsou zmineny take dalSi oblasti, ktere mohou bYt v souvislosti se ztratou zamestnani ovlivneny a zasazeny. Tyto dusledky jsou tak vymezeny v kontextu ryznamu prace pro cloveka a jejiho postaveni, ktere v lidskem zivote zaujima. V praci rovnez specifikuji pojem osobnosti jedince, jeho pracovni motivace a vztah k profesni kariere, jako daISi dUlezite aspekty, objasnujici vyznam prace pro cloveka a ovlivnujici zpusob zvladani situace odchodu ze zamestnani a vzniklou nezamestnanost. Dale v teto praci shrnuji mozne duvody odchodu ze zamestnani, a to ve dvou rovinach, jednak na strane zamestnance a jednak na strane zamestnavatele. ZabYvam se take krMce tematem nezamestnanosti, jejich specifik a souvisejicich hledisek, ktera je casto nevyhnutelnYrn nasledkem odchodu ze zamestnani. Skupinu moznych dusledku vzniklych v souvislosti se ztratou zamestnani a nezamestnanosti doplnuji 0 vyrnezeni zpusobu prozivani teto situace a moznosti, jak se s ni vyrovnat. V zaveru prace uvadim moznosti mechanismu pomoci a podpory, ktere jsou nezamestnanYrn a lidem, jenz se ocitli v kriticke...

Význam sebezkušenosti pro pomáhající profese
Petránková, Barbora ; Pivoňková, Lucie (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
záměrem práce "Význam sebezkušenosti pro pomáhající profese" je na základě doložených fakt o pozitivním působení sebezkušenostní práce a kvalitní zpětné vazby v oblasti pomáhajících profesí poukázat na značný význam takového působení a jeho vliv na zkvalitnění profesionality i osobního života pracovníků v pomáhajících profesích. Na základě těchto poznatků pak doporučuje zvýšení míry užití sebezkušenostních technik v oborech přímo působících na osobnosti dalších lidí. Nabízí také přehled a popis cílů, forem a směrů psychoterapeutického působení a samostatnou kapitolu o supervizi a dalších formách zpětné vazby.

Možnosti a přínos sportovních aktivit pro lidi s mozkovou obrnou v České republice
Jamrichová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Možnosti a přínos sportovních aktivit pro lidi s mozkovou obrnou v České republice Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou možnosti a přínos sportovních aktivit pro lidi s mozkovou obrnou v České republice, a to co do výčtu různých druhů sportu, které se lidem s tímto postižením nabízejí, tak také různých sportovních klubů, sdružení a organizací, které tyto aktivity umožňují, také jaká je historie sportu lidí s tělesným handicapem. Součástí bude také výčet legislativních dokumentů, které stojí v pozadí rozvoje sportu u lidí s tělesným postižením. Dále bych chtěla zhodnotit, jaký mohou mít sportovní aktivity na amatérské i profesionální úrovni pro lidi s mozkovou obrnou přínos a jaká jsou úskalí, která souvisí se sportovní činností. To z hlediska nejen fyzického (kde je poměrně sporné, jaké sporty jsou pro lidi s dětskou mozkovou obrnou vhodné vzhledem ke spasticitě jejich svalů a zkracování šlach), ale i z hlediska psychického a sociálního. V praktické části bych pak chtěla prostřednictvím strukturovaných rozhovorů probrat výše uvedená témata s několika sportovci s mozkovou obrnou, s nimiž se pravidelně stýkám v rámci své dlouhodobé praxe ve Sportovním clubu Jedličkova ústavu, abych tak doplnila teoretické informace o konkrétní zkušenosti samotných sportovců. O odborný názor jsem pak požádala...

Vědomostní a dovednostní úroveň poskytování laické první pomoci u studentů středních škol
Křižanová, Alžběta ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá zmapováním úrovně a dovedností poskytování první pomoci na různých typech středních škol. Navrhuje optimální obsah výuky a jejího zařazení do učebního plánu poskytování první pomoci a jeho ověření v praxi. Studie se skládá ze tří částí. První část je teoretická. Zde se zaměřuji na všeobecnou charakteristiku nejčastějších úrazů a problémů, které mohou u lidí nastat. Popisuji zde správný postup při ošetření a nejčastější chyby při ošetření. Navrhuji zde optimální obsah výuky a zařazení do učebního plánu. Druhá část je praktická, kde jsem vypracovala test pro studenty středních škol a následně jednotlivé testy zpracovala a vyhodnotila pomocí grafů a tabulek. Tuto část jsem doplnila o modelové situace, kde studenti předváděli postup při resuscitaci a stabilizované polohy. Třetí část je část výsledková, v níž porovnávám dosažené výsledky s předpokládanými hypotézami a cíly práce.

Změny ve stravovacích zvycích horníků na Kladensku (s přihlédnutím k obci Vinařice)
Žvachtová, Pavla ; Tomandl, Miloš (oponent) ; Štěpánová, Irena (oponent)
Rozhodujícím mezníkem pro utváření Kladenska jako známé industriální oblasti (těžební a hutní průmysl) byla polovina 19. století. S rozvojem průmyslu v tomto regionu souvisela velká profesní migrace z celé oblasti Čech a Moravy. Jedním z výsledků této migrace bylo vzájemné ovlivňování a prostupování jednotlivých kulturních prvků a jevů mezi nově příchozími a autochtonním obyvatelstvem, kteří pak společně vytvářeli kladenskou dělnickou (hornickou) kulturu. Dělnický charakter Kladenska se pak v průběhu historie mnohokrát změnil, nicméně jeho kořeny je třeba hledat právě v 19. století. Zásadní proměnou prošla kladenská dělnická (hornická) kultura po roce 1990, kdy v souvislosti s politickými a hospodářskými změnami začal celý region procházet společenskou transformací. Ocelárny POLDI a těžba černého uhlí prošly úpadkem, produkce oceláren byla zastavena v polovině 90. let 20. století a poslední důlní pracoviště ukončilo těžbu v roce 2002. Tyto změny a procesy se pak logicky odrazily v každodenním životě všech obyvatel Kladenska, ale nejvíce se samozřejmě dotkly zaměstnanců v průmyslu, kteří nejen ztratili svou práci ale hlavně svůj společenský status (a to ve srovnání s obdobím před rokem 1990, kdy zejména hornictví bylo jedno z privilegovaných povolání). V této práci nelze postihnout všechny změny ve všech...

Specifika vzdělávání seniorů
Jiráčková, Libuše ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Staří lidé studují, aby dávali svému životu smysl, aby zvýšili své sebevědomí a zlepšili své sociální postavení. Ale nejen to. Jedná se především o psychologický, fyziologický a sociální problém. Penzionovaný člověk, bohužel, často bývá vytlačován na okraj společnosti jako již nepotřebný. Pro většinu seniorů je tento pocit impulsem k tomu, aby dokázali, že jsou stále schopni výkonu. V souvislosti s touto potřebou je třeba rozdělit život člověka na tři etapy, které souvisí se schopností vykonávat činnost. V první etapě života člověk myslí na své vzdělání, studuje. Ve druhé etapě směřuje většinu své pozornosti na své profesní uplatnění a ve třetí pak na utváření "podvečera" svého života, kdy ustupuje orientace na materiální bytí. Člověk se spíše vrací ke svým odkládaným plánům a neuskutečněným studijním snům (Deset let vzdělávacích aktivit pro seniory, 1997). Senior vnáší do učení své zkušenosti a vědomosti, tím může pozitivně ovlivňovat průběh vzdělávacího procesu i jeho didaktickou podobu. Univerzity a akademie třetího věku se tak stávají místem mezigeneračního setkávání a vzájemného učení. Díky tomu dochází k předávání nejen teoretických ale i praktických znalostí. Základem motivace starších lidí je vlastní stanovení úkolu, cíle. Při jeho plnění a následném dosažení člověk prožívá uspokojení a pocit...

Existenciálně analytické pojetí životního smyslu a jeho význam pro péči o vážně nemocné a umírající pacienty zdravotnických zařízení
Kalvínská, Eva ; Ventura, Václav (vedoucí práce) ; Balcar, Karel (oponent) ; Opatrný, Aleš (oponent)
V českých nemocnicích bývají problémy pacientů vnímány především jako obtíže somatického rázu a tomu pak odpovídá i redukovaná péče o ně. Bývá kvalitní po fyzické stránce, ale psychosociální péče se teprve pomalu rozvíjí a péče spirituální je na samém začátku nebo chybí zcela. Tato práce je věnována možnosti zkoumání, porozumění a naplňování duchovních potřeb, především potřeby životního smyslu, zvláště lidí těžce, nevyléčitelně nebo terminálně nemocných. Zdravotnický personál nemá dostatek zkušeností s péčí o duchovní rozměr člověka, nemá ani dost znalostí a dovedností jak nemocným v tomto ohledu poskytovat potřebnou péči a pomoc, ač jde mnohdy o potřeby rozhodující o kvalitě života či dožívání nemocného. Jako jeden z teoretických modelů, vhodných pro klinickou aplikaci tohoto záměru, je zde uplatněna antropologie V. E. Frankla a jeho školy "logoterapie a existenciální analýzy". Tento přístup je věnován především otázkám naplnění a/nebo frustrace potřeby smyslu v běžných i v krajních životních situacích člověka. Zvláště je v něm rozpracována problematika ztráty či znovunalezení duchovního smyslu v situacích lidského utrpení, včetně situací osobní konfrontace jedince a jeho blízkých s nemocí a s umíráním. Teoretické rozpracování témat hledání smyslu, vlivu existenciální frustrace a/nebo...

Psychologické aspekty čtenářství a jeho ontogeneze
Andrlová, Lenka ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá tématem čtenářství. Formou kvalitativního výzkumu mapuje četbu žáků středního odborného učiliště a nástavbového studia, tedy mladých lidí ve věku 1 5 - 3 2 let. Zabývá se především dvěma tématy, a to procesem četby (výběrem knihy, četbou knihy a dozníváním knihy) a čtenářským vývojem. Formou individuálních rozhovorů pak zachycuje jemné aspekty čtenářství a prožitků, z něj plynoucích. Dále charakterizuje jednotlivá čtenářská stadia v závislosti na fyzickém věku čtenáře.

Hodnocení stravovacích preferencí u vysokoškolských studentů na UK FTVS v Praze
Skála, David ; Heller, Jan (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
SOUHRN Kvalita výživy má zásadní vliv na zdraví, duševní pohodu a sportovní výkon. Civilizační choroby (vysoký krevní tlak, ischemická choroba srdeční, cukrovka a rakovina), na jejichž vzniku se mimo jiné podílí i špatné stravovací zvyklosti, často vyplývají z malé znalosti výživových zásad a doporučení. Výživa u rekreačních a profesionálních sportovců má zásadní vliv na sportovní výkon a to jak na kvalitu, tak i na dobu trvání. Mnoho sportovců problematiku výživy podceňuje a tak se připravují o možnost být kvalitně připraven na tréninky a podávat ideální výkony při závodech. Studenti UK FTVS, jako budoucí trenéři a lidé činní v oblasti sportu a tělovýchovy, by měli být kvalitně edukováni v oblasti výživy a tyto své vědomosti uplatňovat a předávat svým svěřencům. Cílem této studie bylo zjistit výživové znalosti a zvyklosti u vysokoškolských studentů sportu. Bylo zjištěno, že výživové zvyklosti studentů oboru TVS nejsou ideální. Jen 68% konzumovalo netučnou stravu. 48% probandů konzumovalo stravu chudou na vlákninu. Příjem obilovin a zeleniny byl o 8% pod normou. Konzumace mléčných výrobků a masa byla vyšší. Příjem tuků a jednoduchých cukrů byla o 6% vyšší. Úroveň výživových znalostí sledovaného souboru byla nízká. Jen 35% mělo povědomí o procentuálním zastoupení jednotlivých denních jídel. 68% čerpá...

Insurance companies products comparison
Mihók, Róbert ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Diplomová práce Komparace produktů pojišťoven na trhu České republiky se zaměřuje na podskupinu životního pojištění a to životního pojištění rizikového. Práce je rozdělena na část teoretickou, kde je čtenáři přiblížena situace na českém pojistném trhu a zároveň detailně rozebráno životní pojištění i důvod výběru rizikového pojištění před jinými. Teoretická část je připravena tak, aby nejen přiblížila problematiku životního pojištění běžnému čtenáři, ale poskytla cenné informace i osobám pracujícím v této oblasti. Praktická část představuje gro práce, kde je představena podrobná analýza jednotlivých produktů a jejich aplikování na vymezené skupiny obyvatel. Práce se snaží o interpretaci důležitosti osobního zajištění lidí a aspiruje k tomu, aby byla brána i jako pomůcka při výběru správného produktu rizikového životního pojištění.