Název:
Vědomostní a dovednostní úroveň poskytování laické první pomoci u studentů středních škol
Překlad názvu:
Knowledge and skill level of high school students in terms of giving non-professional first aid
Autoři:
Křižanová, Alžběta ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá zmapováním úrovně a dovedností poskytování první pomoci na různých typech středních škol. Navrhuje optimální obsah výuky a jejího zařazení do učebního plánu poskytování první pomoci a jeho ověření v praxi. Studie se skládá ze tří částí. První část je teoretická. Zde se zaměřuji na všeobecnou charakteristiku nejčastějších úrazů a problémů, které mohou u lidí nastat. Popisuji zde správný postup při ošetření a nejčastější chyby při ošetření. Navrhuji zde optimální obsah výuky a zařazení do učebního plánu. Druhá část je praktická, kde jsem vypracovala test pro studenty středních škol a následně jednotlivé testy zpracovala a vyhodnotila pomocí grafů a tabulek. Tuto část jsem doplnila o modelové situace, kde studenti předváděli postup při resuscitaci a stabilizované polohy. Třetí část je část výsledková, v níž porovnávám dosažené výsledky s předpokládanými hypotézami a cíly práce.Synopsis (annotation) This work is dealing with mapping the level and skills of high school students in terms of giving first aid. Isuggest how first aid should be optimally presented in school teaching, placed into syllabus and verified in practice. This study includes 3parts. The first part is theoretical and focuses on general characteristics of the most common injuries and problems which can occur in people's lives. I describe the right treating methods and also the most common mistakes in treatment. I suggest how first aid should be optimally presented in schools teaching and placed into syllabus. The second part is practical and I created atest for high school students. Consequently, I processed the data and evaluated them in graphs and charts. I supplemented this part with model situations in which students demonstrated the resuscitation method and recovery position. In the third part, I compare the reached results to anticipated hypothesis and aims of my work.