Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37,231 záznamů.  začátekpředchozí37222 - 37231  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.92 vteřin. 

Faktory ovlivňující nadšení a vyhoření u dobrovolníků v organizaci LATA
Eichlerová, Jana ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šťastná, Jaroslava (oponent)
EICHLEROVÁ, J. Faktory ovlivňující nadšení a vyhoření dobrovolníků v organizaci LATA. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, 2017. 101 s. Diplomová práce. Syndrom vyhoření nesoucí anglické označení burnout syndrom je stav emocionálního vyčerpání. Jeho prevence je velmi nezbytná, jak pro celkové zdraví člověka, tak i pro efektivní výkonnost v práci. Teoretická část je prvotně rozdělena do dvou částí. V té první se zabývám syndromem vyhoření - jeho vymezením, příčinami, symptomy, fázemi, rizikovými, protektivními a neutrálními faktory a samozřejmě prevencí tohoto jevu. V druhé části se věnuji opakům syndromu vyhoření, z nichž nejvíce se zabývám nadšením dle Shiroma. V následujících dvou kapitolách přibližuji metody výzkumu pro syndrom vyhoření a míru nadšení, s nimiž v empirické části pracuji, jsou jimi MBI a SMVM dotazníky. Následně přibližuji práci organizace LATA, která se stala zdrojem mého výzkumu. Pracovala jsem pouze s dobrovolníky této organizace, ve které jsem i já v minulosti jako dobrovolník působila. Empirická část následně zkoumá míru vyhoření a míru nadšení u dobrovolníků z organizace LATA. Data z dotazníků nám umožňují vybrat skupinu deseti dobrovolníků, u nichž je dotazníkovým šetřením prokázána nejvyšší míra vyhoření a nadšení. S těmi dále spolupracuji pomocí...

Effectivity of banner advertisement
Šandrik, Vladimír ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá reklamou na internete, konkrétne spôsobmi a možnosťami využitia reklamných plôch -- bannerov na webových stránkach. Teoretický úvod zavedie čitateľa do sveta reklamy na internete, od jej začiatkov až po súčasný stav reklamy na internete, detailnejšie priblíži problematiku bannerov popisom spôsobov aplikácie na webových stránkach, typov bannerov a tiež funkcionality grafických prvkov webových stránok. Posledná časť teoretického základu sa zaoberá systémami na správu reklamných kampaní, používanými v praxi a tým ako tieto aplikácie pracujú s dátami, s akými druhmi dát ako a akými spôsobmi merajú, vyhodnocujú a interpretujú účinnosť bannerov na internete. V ďalšej časti diplomovej práce sa autor venuje opisu prostredia na ktorom bude prevedený výskum. Predstaví globálnu spoločnosť realizujúcu svoj obchodný zámer pomocou celosvetovej siete -- internet. Opíše štruktúru webových stránok firmy, spôsoby, akými je na stránky umiestňovaná vnútrofiremná reklama, typy vnútrofiremných bannerov. Detailnejšie je popísaný systém správy reklamných kampaní, ktorý spoločnosť využíva, je uvedená metóda s akou pracuje a hodnotí tento systém dáta získané, a aké výstupy ponúka. Dôležitou časťou práce je výskum. Je rozdelený do kategórií výskumu podľa obsahu, formy a umiestnenia banneru. Je predstavený obsah výberu dát, časový horizont zberu dát, jeho priebeh a vyhodnotenie výsledkov.Vysvetlí, čo bude merané aké veličiny budú do výskumu vstupovať a aké vystupovať, aké nastavenia boli použité, akým spôsobom budú tieto dáta hodnotené a aké závery môžu naznačovať. Posledná kapitola -- Výstupy výskumu a interpretácia výsledkov je záverečným zhrnutím práce. Autor prezentuje výsledky výskumu v grafickej (grafy) a písomne forme a formuluje závery z neho plynúce, ich využitie v praxi, a predloží možnosti smerovania vývoja v oblasti reklamy na internete.

Volný čas v malých obcích pražského příměstí
Šubová, Alžbeta ; Hudečková, Helena (vedoucí práce) ; Kučerová, Eva (oponent)
Práce se zaměřuje na trávení volného času obyvatel a způsob jakým lze ve dvou malých obcích pražského příměstí zvýšit efektivnost trávení volného času místních obyvatel. Teoretická část práce se zaměřuje na volný čas: jeho definici, historií, funkce, faktory ovlivňující jeho trávení. V práci jsou následně představovány zkoumané obce a jejich volnočasové nabídky. Empirické šetření použilo dotazníky a rozhovory, které jsou v závěru práce popsány.

Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...

Multivariate GARCH
Maďar, Milan ; Hurt, Jan (vedoucí práce) ; Branda, Martin (oponent) ; Mazurová, Lucie (oponent)
3 Názov práce: Viacrozmerný GARCH Autor: Mgr. Milan Mad'ar Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Abstrakt: Predložená práca pojednáva o regionálnych a globálnych väzbách, ako dôkaz integrácie akciových trhov vo Frankfurte, Amsterdame, Prahe a USA. Využívaný je prístup viacrozmerných GARCH modelov zároveň k zachyteniu dy- namiky prenosu volatility medzi súvisiacimi devízovými kurzami. Definujeme tri základné typy modelov. U každého typu sú uvedené definície, vlastnosti a postup odhadu parametrov s príslušnými dôkazmi. Praktická čast' práce ilustruje použitie jednotlivých modelov na reálnych dátach. Práca sleduje dva rôzne ciele, jednak charakteristiku a popis existencie regionálnych a globálnych väzieb medzi ak- ciových trhmi, ale aj vzájomné porovnanie jednotlivých viacrozmerných GARCH modelov na vzorke dát. Hlavný prínos práce je, že s dátami pracuje v kontexte reálneho vývoja na finančných trhoch a zohladnuje situáciu v priebehu a po fi- nančnej kríze od roku 2008. Výsledkom je, že odhady podmienených korelácii závislých na čase naznačujú obmedzenú integráciu medzi trhmi z čoho vyplýva, že investori môžu využit' diverzifikáciu portfólia medzi rôzne akciové trhy a znížit' tým rizikovost' investície...

Gated communities: resideční separace a privatizace veřejného prostoru v Česku
Brabec, Tomáš ; Galčanová, Lucie (oponent) ; Sýkora, Luděk (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice gated communities, to znamená extrémní formě residenční separace. Gated communities se stávají novým a specifickým fenoménem v současných globalizujicích se městech. Počet těchto objektů na celém světě rapidně roste a v poslední době tento fenomén dorazil i do Česka, kde však odborná ani laická debata, týkající se problematiky gated communities, není příliš rozvinutá. Hlavním cílem práce je přispět k této diskuzi a být ustavující empirickou studií pro český vědecký diskurz. Tato studie chce pomoci k celkovému poznání gated communities. Text je zaměřen především na zhodnocení vývoje výstavby, vlastností, prostorového rozšíření, příčin vzniku a důsledků gated communities v Praze, tedy v městě s nejvyšší koncentrací gated communities v Česku (celkem zde můžeme nalézt 59 těchto objektů). Jejich masivní výstavba začala v posledních čtyřech až pěti letech, kdy gated communities přestaly být dostupné pouze pro nejbohatší vrstvu obyvatel. Oproti jiným státům jsou lokalizovány především ve vnitřním městě a liší se i v základní příčině vzniku: v mnoha státech způsobuje jejich výstavbu strach z kriminality. Pražské gated communities vznikají z jiného důvodu - a sice na straně nabídky, tedy u developerů, kteří se v nabitém konkurenčním prostředí snaží nabídnout nové...

Řízení virtuálních týmů
Slavický, Marek ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Virtuální týmy jsou v současnosti novým a rychle se rozvíjejícím fenoménem v rámci globalizujícího se světa. Jejich počet a efektivita rychle stoupá díky na kvalitě dostupných technologií. Virtuální týmy jsou z teoretického hlediska však teprve zpracovávány a vzhledem k aktuálnosti a stálým změnám ne zcela jasně chápány a interpretovány. Cílem této práce je nastínit základní rysy virtuálních týmů, a jejich odlišnosti od tradičních pracovních týmů a zaměřit se na problematiku jejich řízení. Z toho důvodu dále analyzuji klíčové faktory fungování virtuálních týmů, mezi které patři moderní komunikační technologie, problematika komunikace na dálku a důvěra. Popíšu také silně rozptýlené virtuální týmy, které kromě komunikace na dálku řeší otázku multikulturality a problémy asociované s odlišnými kulturními hodnotami jednotlivých členů týmu. V rámci práce a zvláště u virtuálních týmů je významný i způsob řešení konfliktů, na které se zaměřím v poslední kapitole.

Systém managementu společenské odpovědnosti ve vybrané firmě.
Kluc, Martin ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Bílková, Lucie (oponent)
Cílem práce je popsat a zhodnotit současný stav společenské odpovědnosti ve vybrané organizaci (Letiště Praha, a.s.), a navrhnout možná zlepšení na základě odpovědí, zjištěných pomocí dotazníkového šetření. A také díky analýze zprávy o společenské odpovědnosti, kterou Letiště Praha vydává, v porovnáním s požadavky Global Reporting Initiative verzí G4. V první části práce jsou v teoreticky rozebírány základní rysy a principy společenské odpovědnosti, přístupy k hodnocení a zmíněny trendy v reportování. Dále jsou popisovány specifika a vývoj letecké dopravy a použitá metodologie při vytváření dotazníku. V praktické části práce je popsán současný stav společenské odpovědnosti pražského letiště. Na základě dotazníkového šetření a provedené analýzy reporty dle směrnice GRI jsou v závěru práce vyřčeny odpovědi na hypotézy z úvodu práce a také navrhnuta možná zlepšení.

Uplatnění absolventů VŠE na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání
Dejl, Lukáš ; Vltavská, Kristýna (vedoucí práce) ; Hulík, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatněním absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze (VŠE) na trhu práce a jejich hodnocení získaného vysokoškolského vzdělání na základě výsledků šetření REFLEX 2013. První část práce je zaměřena na teoretické pojmy a statistické metody, které jsou následně použity v analytické části. Analytická část práce obsahuje analýzy týkající se uplatnění absolventů VŠE na pracovním trhu a hodnocení kvality získaného vysokoškolského vzdělání. Diplomová práce se snaží pomocí vícerozměrných statistických metod odpovědět na otázky, zda existuje souvislost mezi vystudovanou fakultou a klasifikací zaměstnání po příchodu na pracovní trh, jaké aspekty ovlivňují výši hrubého měsíčního příjmu ze současné práce, jak absolventi daných fakult hodnotí míru studiem získaných základů pro vstup do práce a také jak hodnotí zaměření absolvovaného studia na budoucí profesionální uplatnění.

Využití vhodných nástrojů brand managementu v řízení značky zaměstnavatele
Khlebnikova, Vera ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat, jakým způsobem se implementují nástroje brand managementu v budování a řízení značky zaměstnavatele. Plněni tohoto cílů je v práce uskutečněno v první řadě kvalitativním výzkumem případové studie společnosti SAP a následným zmapování řízeni značky zaměstnavatele společností B2B sektoru. Vzhledem ke globální úrovni řízení značky zkoumaného zaměstnavatele, proveden následný výzkum faktorů, nejvíce důležitých pro mladé Češi při vyberu ideálního zaměstnavatele, pro blíží pochopní českého kontextu. Diplomová práce tak přináší vhled do předmětu zkoumání v prostředí B2B trhu, který je představen v literatuře dosud jen omezené. Další přínosem jsou výsledky výzkumu faktorů atraktivity zaměstnavatele, které mohou sloužit východiskem pro další výzkum jak pro zkoumanou společnost, tak i obecně pro analýzu v oblasti.