Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 604 záznamů.  začátekpředchozí369 - 378dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Klíčové vzpomínky studentů učitelství na primární školu
Suchá, Michaela ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím vyučování studentů učitelství 1. stupně na počátku studia, kdy je ovlivněno z velké části jejich subjektivními prožitky v roli žáků. Cílem výzkumu práce je charakterizovat toto pojetí na základě výpovědí studentů a zjistit, zda mají studenti pedagogiky tendenci se těmto vzorům, které provázely toto jejich životní období, spíše přibližovat či vyvarovat. Teoretická část se prolíná s výzkumnou. Výpovědi studentů jsou doplněny o poznatky z odborné literatury. Část práce je věnována definování dlouhodobé paměti a část stresu a hodnocení, jakožto opakovaně zmiňovaným důležitým aspektům ovlivňujících vzpomínky studentů. Dále práce popisuje studenta učitelství a jeho počáteční připravenost a s tím spojené požadavky pro kvalitní plnění studia. Ve druhé části práce se pozornost přesouvá na vyučovací styly učitelů a tzv. doporučení, kterými by se měli obecně učitelé řídit. Výzkum společně s oporou o literaturu dokazuje, že učitel má na žáka jednoznačně velký vliv.
Rozvoj základních pohybových schopností dětí předškolního věku, prostřednictvím her s atletickou tématikou
Fink, Vilém ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku prostřednictvím her s atletickou tématikou. V teoretické části blíže specifikuji období předškolního věku, pohybové schopnosti - koordinaci, sílu, rychlost a vytrvalost. Věnuji se zde také specifikům sportovní přípravy v předškolním věku a atletice jako takové. V praktické části jsem vytvořil soubor her s atletickou tématikou. Hry jsou zaměřené na rozvoj pohybových schopností a dovedností - běhu, skoku a hodu. Tyto hry jsem ověřil v praxi a hodnocení z toho vyplývající v praktické části uvádím. Součástí praktické části diplomové práce je také experiment, ve kterém zjišťuji úroveň motorické výkonnosti dětí předškolního věku na počátku a po ukončení experimentu.
Souvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věku
Pokorná, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza porozumění vybraným slovům na 1. stupni ZŠ
Matiasovitsová, Klára ; Šormová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bozděchová, Ivana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá slovní zásobou žáků mladšího školního věku, konkrétně jejich porozuměním významům určitých slov. Teoretická část práce se zaměřuje na vývoj slovní zásoby dítěte v rámci jazykového vývoje od narození po mladší školní věk a na vnitřní a vnější vlivy, které na něj během tohoto vývoje působí. Rovněž je v ní zmíněn přístup k rozšiřování slovní zásoby během výuky a souvislost s počáteční čtenářskou gramotností. V praktické části byla v rámci konkrétního vzorku nejprve na základě výsledků dotazníku analyzována míra porozumění žáků vybraným slovům, vliv typu školy na porozumění (škola městská, maloměstská, vesnická) a míra změny porozumění daným lexémům po jejich zapojení do kontextu. Dále bylo na základě druhé části výzkumu zjišťováno, v jakých situacích se žáci s neznámými slovy setkávají, jak se při setkání chovají a zda jsou o jejich významech od ostatních poučováni.
Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku
Kramářová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je zmapovat využití metodického programu určeného pro podporu osvojování učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit přínos metodického programu v praktické výuce. Dílčím cílem je také zhodnocení podpůrného programu při osvojování učiva anglického jazyka a na základě ověřovaného metodického programu aplikovaného v rámci běžných učebních hodin, navržení doporučení pro praktickou jazykovou výuku. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl žákům experimentální skupiny cíleně předkládán podpůrný metodický program, jehož součástí je vypracovaný didaktický materiál zaměřený na podporu osvojení učiva anglického jazyka. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí,...
Diagnostika školní zralosti
Vondráčková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá diagnostikováním školní zralosti při zápisech k povinné školní docházce. V práci jsou vymezeny pojmy školní zralost, školní připravenost, zápis k povinné školní docházce, odklad školní docházky a přijetí dítěte před šestým rokem věku. Další část práce se zabývá průběhem zápisů k povinné školní docházce na základních školách na Českobudějovicku. Zde byly stanoveny 3 cíle, kterými bylo zjistit, jak učitelé vybraných základních škol na Českobudějovicku diagnostikují školní zralost při zápisech k povinné školní docházce, zjistit, zda mají učitelé základních škol na Českobudějovicku zkušenosti s odklady školní docházky a s přijímáním dětí před dovršení šestého roku věku a zjistit, jestli základní školy spolupracují se školami mateřskými při zápisech k povinné školní docházce. K dosažení cílů byl použit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli s devíti základních škol byly tyto cíle splněny. Základní školy používají různé metody k diagnostikování školní zralosti, ale ve většině případů diagnostikují dítě v literaturou doporučených oblastech. Při zápisech k povinné školní docházce spolupracují se školami mateřskými. Zkušenosti učitelů s dodatečným odkladem a přijetím dítěte před šestým rokem...
Možnosti zařazení projektového vyučování do výuky německého jazyka na 1. stupni ZŠ
Havlíčková, Irena ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato práce se zabývá projektovým vyučováním a možnostmi zařazení této metody do výuky cizího jazyka na prvním stupni základní školy. Teoretická část je zaměřena na historii, příznaky, klasifikaci, fáze a výhody i úskalí projektového vyučování. Prostor je věnován také kapitolám o činnostně pojatém vyučování a o reáliích. Druhá část práce se opírá o pětihodinový projekt Berlin entdecken vytvořený autorkou a realizovaný v pátém ročníku základní školy s rozšířenou výukou cizích jazyků. Klade si za cíl zjistit postoj žáků k projektovému vyučování a na případové studii ověřit, zda je vhodná integrace této metody do vyučovacího procesu žáků s odlišnými vzdělávacími předpoklady. Při výzkumném šetření je využito metod kvantitativního i kvalitativního výzkumu (techniky dotazníku, přímého pozorování a strukturovaného rozhovoru). Z provedeného šetření vyplývá, že projektové vyučování je vhodnou metodou zařaditelnou do cizojazyčné výuky na prvním stupni základní školy. Podobně jako jiné metody má však i tato jisté hranice, které je třeba si uvědomovat a respektovat. KLÍČOVÁ SLOVA činnostně pojaté vyučování, projektové vyučování, výuka cizích jazyků, němčina jako cizí jazyk, výuka reálií, mladší školní věk
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Hůrková, Markéta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je věnovaná tématu zjišťování úrovně pohybových schopností dnešních žáků mladšího školní věku v porovnání s výsledky Dětského odznaku zdatnosti. Data pochází ze dvou menších škol středočeského kraje - ZŠ Kounice z roku 1989 a ZŠ Sedlčany z roku 2015. V práci se dále věnuji rozdílnosti výsledků mezi sportujícími a nesportujícími žáky, mezi chlapci a dívkami, ale také tomu, zda dnešní žáci dokáží splnit základní hodnoty z bodovací tabulky DOZ. V rámci testování jsem se věnovala těmto disciplínám - skok do dálky, běh na 50m a hod kriketovým míčkem. Získaná data byla analyzována pomocí statistického programu SPSS. Klíčová slova Atletika, Dětský odznak zdatnosti, mladší školní věk, skok do dálky, běh na 50m, hod kriketovým míčkem

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 604 záznamů.   začátekpředchozí369 - 378dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.