Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,862 záznamů.  začátekpředchozí36853 - 36862  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.69 vteřin. 

Psychologické aspekty v marketingové komunikaci firmy McDonald's
Jeřábková, Veronika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Práce se zaměřuje na využití psychologických aspektů v marketingové komunikaci firmy McDonald's, a to hlavně v reklamě, PR a podpoře prodeje, této světoznámé společnosti v ČR. Nejprve popisuje možnosti využití poznatků z psychologie v komunikačním mixu obecně, a následně jak tyto možnosti využívá firma McDonald's v praxi. Dále je v práci srovnáno využívání psychologických aspektů u McDonald's s přímými konkurenty na českém trhu (KFC, Burger King). Jelikož cílem práce je zjistit, do jaké míry se shodují záměry McDonald's v psychologickém působéní komunikací na spotřebitele s jejich skutečným vnímáním, je další část práce věnována porovnání výsledků provedeného kvantitativního výzkumu na základě dotazníku s popsanými cíly McDonald's. Z čehož jsou vyvozeny závěry a doporučení pro zlepšení.

Programy pro podporu výuky programování v OOP
Bauer, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikacemi pro podporu výuky programování v objektově orientovaných jazycích Java a C#. Práce popisuje jednotlivé ve světě používané aplikace -- pro programovací jazyk Java programy BlueJ, Greenfoot, Alice, JKarel, jGRASP a DrJava, pro jazyk C# SGP Baltie 4 C# a dále některé další aplikace využitelné při výuce programování nebo objektově orientovaného přístupu. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké programy se pro výuku OOP používají, analyzovat a porovnat jejich možnosti a použitelnost pro výuku na středních a vysokých školách a doporučit jejich optimální využití ve výuce. V práci jsou také okrajově zmíněny aplikace, které mohou být při výuce použity, ale nejsou přímo zaměřené na výuku programování v OOP. Přínosem této práce je sestavení seznamu aplikací pro výuku, srovnání jednotlivých aplikací co se týče rozsahu zaměření, přístupu k výuce, možností a použitelnosti v praxi a návrh jejich využití při výuce na středních a vysokých školách. Na začátku se práce zabývá historií výuky programovacích jazyků, popisuje principy objektově orientovaného programování a jeho vztah s objektově orientovanými jazyky. Dále popisuje prostředí a možnosti aplikací, které podporují výuku objektově orientovaného vývoje. Závěr práce je věnován srovnání přístupu aplikací k výuce OOP, vyhodnocení vhodnosti jejich použití a návrhu jejich využití pro výuku principů OOP.

Project management v BI
Vacek, Antonín ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Jan (oponent)
Řízení projektů jakožto disciplína není ničím novým, to však neznamená že v této oblasti není prostor pro zlepšení, či zavádění nových metodik. Úvodní teoretická část práce si klade za cíl seznámit čtenáře s problematikou řízení projektů, jak obecně v projektech IS/ICT, tak částečně i v prostředí BI. V této části se čtenář dozví především to, z jakých činností se skládá řízení projektů, jaké dokumenty či formuláře v kterých fázích projektů se běžně používají a také různé rady a příklady z praxe řízení projektů. Zbytek práce se poté věnuje nasazení teoretických postupů z první části v praxi na konkrétním projektu firmy SYSTIXT spol. s.r.o. - uváděný název firmy je smyšlený, protože si reálná firma nepřála být jmenována. Hlavním výstupem z této části je návrh plánu řízení daného projektu (některé jeho části jsou zpracované v programu MS Project 2007). Velmi důležitým výstupem této praktické části je také vytvoření šablon na řízení projektů šitých na míru projektům ve výše zmíněné firmě. Součástí této části je také zhodnocení stávajících postupů řízení projektů ve firmě SYSTIXT spol. s.r.o. a návrh případných změn či vylepšení těchto postupů.

Komunitní život rodin v Chemin Neuf z pohledu manželských párů
Prat, Alena ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Ovečka, Libor (oponent)
Do jaké míry může komunita Chemin Neuf odpovědět na potřeby manželů a jejich rodinných závazků? Jak nahlížejí manželské páry na komunitní život? Je vůbec možné sloučit kvalitní manželský, rodinný a komunitní život? Abych se na tyto otázky mohla pokusit odpovědět, představuji nejprve situaci dnešní rodiny se svým stručným vývojem, nepovzbuzující statistickou situací a důležitostí rodiny a jejích funkcí pro společnost. Ukazuji, jaké je povolání manželství a rodiny podle katolické církve s ohledem na důležité církevní dokumenty týkající se otázky manželství a rodiny; dále se práce zabývá tím, co to je komunita Chemin Neuf, kde jsou kořeny její spirituality, jaké je její povolání a jak se toto povolání prolíná s životem manželů, event. jejich rodiny. V praktické části práce ukazuje, co komunita rodinám nabízí a jaká je realita života manželů v komunitě. Ale také svědectví manželů, kteří poznali více či méně komunitní život a rozhodli se v komunitě nežít. Svědectví v jednoduchosti shrnuje výhody a nevýhody komunitního života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Mobbing na pracovišti ošetřovatelské péče
Hovadová, Renata ; Votroubková, Michaela (vedoucí práce) ; Jirkovský, Daniel (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
Mobbing na pracovišti ošetřovatelské péče Klíčová slova: psychický teror, konflikty, agrese, nadřízený, kolektiv sester Práce se zabývá psychickým terorizováním na pracovišti. Cílem teoretické části je ukázat možné strategie mobbingu a naznačit možnosti, jak se bránit v případě, že se staneme jeho obětí. V teoretické rovině jsou popsány nejčastější typy šikanou postižených jedinců. Při hledání příčin se práce zaměřuje již na dětský věk. V empirické části je metodou dotazníkového šetření zjištěn výskyt symptomů mobbingu a příčin jeho vzniku v sesterském kolektivu. Dalším cílem je i porovnání existence rozdílů mezi oddělením standardní a akutní ošetřovatelské péče. Tři konkrétní kazuistiky ukazují mobbing reálně v praxi mezi sestrami. Z šetření vyplývá, že na většině pracovištích existuje, jak úrodné pole pro vznik šikany, tak i jeho oběť. Práce hodnotí i přístup nadřízených, zejména staničních sester k řešení konfliktních situací na pracovišti.

Pohybové hry v přírodě předškolních dětí
Hančová, Marta ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Využití pohybových her v přírodě jako součásti ozdravného programu. Pomocí dotazníku a osobního rozhovoru zjišťuji, jak jsou v praxi mateřských škol využívány Pohybové hry v přírodě, dále pak zda mají mateřské školy vypracován svůj ozdravný program a skrze jaké složky jej naplňují. Mé očekávání se potvrzuje, neboť se ukazuje, že většina mateřských škol svůj ozdravný program nemá, přesto však jednotlivé složky, jako je dodržování pitného režimu, pravidelný pobyt venku, preventivní cviky pro správné držení těla relaxační cvičení apod., do svého každodenního programu zařazují. Pohybové hry v přírodě Jsou dle možností využívány, ne však přímo v souvislosti s ozdravným programem.

Potřeby dětí v mateřské škole a jejich evaluace
Hancová, Barbora ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Téma, které bylo zvoleno pro bakalářskou práci, bylo vybráno na základě několika absolvovaných odborných pedagogických praxí autorky při studiu na vysoké škole. Během posledního ročníku studia se autorka rozhodla sledovat, zda je dětem, navštěvujícím mateřskou školu, v dostatečné míře dána možnost uspokojovat základních potřeby, s důrazem na potřebu spontánní pohybové aktivity. V této práci se autorka snaží zjistit, jaké mají učitelky teoretické znalosti, do jaké míry naplňují potřebu pohybu, zda mají děti volný prostor ke spontánnímu pohybu, ke hře a jak učitelky tuto potřebu evaluují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vymáhání pohledávek v praxi ČR
Obermajerová, Marie ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Pikola, Pavel (oponent)
Práce se zabývá výkladem průběhu správního řízení dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Začíná historií a vývojem správního řízení v České republice. Snahou je blíže vysvětlit základní zásady činnosti správních orgánů. V hlavní části práce vysvětluje obecná ustanovení o správním řízení, například jaké jsou správní orgány, kdo je účastníkem řízení, jaké činí úkony. Následuje vlastní průběh řízení v prvním stupni. Jedná se o zahájení řízení, jeho průběh a možnost odvolání. V poslední části práce je zachyceno správní řízení dle zvláštních zákonů. Jedná o postup při nezaplacení pojistného na sociální zabezpečení a státní politiku zaměstnanosti. Práce popisuje způsoby nařízení exekuce správou sociálního zabezpečení vůči dlužníkům.

PODNIKATELSKÝ INKUBÁTOR
Křížek, Miroslav ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Pichanič, Mikuláš (oponent) ; Švejda, Pavel (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou podnikatelských inkubátorů a jejich role při zvyšování úspěšnosti začínajících firem v rámci existujících nástrojů podpory podnikání v České republice. Úvodní kapitola zdůrazňuje aktuálnost a významnost tématu. Druhá kapitola mapuje současný stav řešené problematiky. Věnuje se zejména tomu, jakou roli hrají malé a střední podniky v rámci ekonomiky České republiky, jaké faktory jsou klíčové pro úspěšný start podniku, poskytuje přehled o současných možnostech podpory podnikání v České republice a také sleduje historický vývoj podnikatelských inkubátorů v USA i Evropě. Třetí kapitola obsahuje formulaci problému a cíle disertační práce. Rozsáhlá čtvrtá kapitola obsahuje výsledky empirického průzkumu a jeho vyhodnocení. První subkapitola se zaměřuje na analýzu činnosti existujících podnikatelských inkubátorů v České republice z pohledu provozovatelů těchto zařízení. Následující subkapitola analyzuje názory externích subjektů na inkubátory, ať už jde o pohledy studentů, podnikatelů, odborníků, inkubovaných firem či médií. Další subkapitola porovnává získané informace o činnosti podnikatelských inkubátorů v České republice s výsledky obdobného průzkumu realizovaného na úrovni Evropské unie. Pátá kapitola na příkladech dvou fungujících podnikatelských inkubátorů prokazuje reálnost a užitečnost tohoto nástroje zvyšování úspěšnosti začínajících firem. Šestá kapitola pak sumarizuje všechny získané informace do podoby návrhu podnikatelského inkubátoru určeného pro podporu začínajících firem ve snaze poskytnout existujícím i připravovaným podnikatelským inkubátorům doporučení pro zvýšení efektivnosti a kvality jejich činnosti. Závěrečná kapitola se věnuje tomu, jak byly splněny cíle práce, a rovněž popisuje její přínosy pro rozvoj vědy, praxi či pedagogiku.

Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.