Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Small business and international entrepreneurship
Radchenko, Anastasiia ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce)
Malé a středně velké firmy společně se začínajícími podniky jsou v dnešním ekonomickém prostředí velmi důležité. Takové společnosti přispívají ke zvýšení zaměstnanosti, stimulují ekonomický růst a inovační vývoj. Nicméně, ne každý začínající firmy dokaže přežít více než pět let. Podpora vlády a soukromých investorů může pomoci překonat tyto problémy. Kromě toho zmezinarodnení malé a středně velké firmy a globální podnikání navíc podporují podnikání v težkých časech. Cílem diplomové práce je analyzovat podnikatelské prostředí pro malé a střední podniky na úrovni EU a identifikovat příležitosti a hranice, jimž čelí malé a střední podniky. Podrobnější analýza se provádí na příkladu tří zemí: České republiky, Německa a Itálie. Abychom získali lepší představu o začínajícími podniky a fungování společnosti, uvádíme příklad analýz podnikatelského plánu pro mikropodniky.
Manažerské styly v různých fázích životního cycklu společnosti svptokladem Applu
Pleshakova, Elena ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce)
Teorie managementu prošla již od devatenáctého století a velkých myslitelů jakými byli Frederick Taylor nebo Henri Fayol mnoha výraznými změnami. Každý nový odborník se snažil vyvinout novou teorie a po každém takovém pokuse vyvstalo pro management mnoho otázek a výzev. Ani ke dnešnímu dni nebyla ucelena jediná teorie, která by byla univerzálně přijata. Každý kontemporální manažerský koncept tvrdí že je tím jediným správným, aniž by dával jasnou odpověď na to, jak správně a účinně vést společnost a její zaměstnance. Ve dnešním světě nestačí být vzdělán a zvládat obor financí, účetnictví či obchodu k tomu aby jedinec mohl vést dotyčné oddělení či celou společnost. Manažerovat znamená pracovat s lidmi, ze kterých je každý vybaven určitými znalostmi a co více hodnoty, zájmy a svým vlastním způsobem jak konat práci. Moderní zdroje poukazují na potřebu vybrat si správný styl vedení, avšak, různé zdroje si často protiřečí v tom co to znamená být "ideálním manažerem". Ke studijním účelům byla použita nejrozšířenější a nejznámější metodologie manažerských stylů předloženými různými manažerskými školami. Různé teorie jsou spojené a kombinované do uceleného modelu který vyplývá jak z psychologických aspektů lidské povahy tak z funkcí které by každý manažer měl ovládat.
Strategy Specifics of Multinational Companies Operating in Creative Industries
Shevchenko, Denys ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce)
Kreativní průmysl je relativně nový sektor ekonomiky, který rychle roste a má obrovský potenciál. Nadnárodní korporace dosáhly určitého stupně rozvoje, vzhledem k tomu jsou vysoce globalizované, vertikálně integrované a účinné. Problém však spočívá v definování vhodných strategií a úpravách řídících přístupů k specifickým podmínkám daného odvětví. Cílem této diplomové práce je tedy analyzovat trh kulturního průmyslu a vysvětlit rozdíly v obchodní strategii mezi klasickými a kulturními společnostmi. V této akademické práci bude velká část pozornosti věnována řadě specifikům. Mezi nimi je především způsob řízení kreativní pracovní síly, který se výrazně liší od ostatních průmyslových odvětví. Za druhé, řízení rizik a úroveň ochrany práv duševního vlastnictví mohou motivovat nebo odrazovat od dalšího vývoje tvůrčích produktů. A konečně, povědomí o značce má významný dopad na výkonnost společnosti, a proto bude poskytnuta analýza této problematiky.
Návrh systému řízení rekreačního zařízení
Valová, Anežka ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Staňková, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je návrh nové organizační struktury Hotelu Zámku Valeč a zhodnocení jeho finanční situace. K té jsou na podnik aplikovány finanční metody, jako jsou horizontální a vertikální analýza, rentabilita nákladů, rentabilita výnosů a ukazatele ubytovacího úseku (obsazenost, průměrně dosažená cena za pokoj a cena za disponibilní pokoj). Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny metody řízení malých a středních podniků, které zahrnují marketingovou strategii, finanční řízení, management a řízení rozvoje firmy a jejího růstu. Následuje praktická část, která obsahuje popis Hotelu Zámek Valeč, SWOT analýzu, finanční analýzu a analýzu stávajícího stavu organizační struktury. Na základě těchto analýz jsou v závěru diplomové práce identifikovány problémy a navrženy změny organizační struktury.
Management firmy v globálním prostředí
Staňková, Lenka ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Diplomová práce je zasazena do kontextu globalizačního procesu a jeho důsledků, které umožnily vznik nadnárodních společností. Současné prostředí je charakteristické rychlým tempem změn a firmy musí reagovat flexibilně. To vyžaduje hledání nových přístupů k managementu, k řízení a vedení zaměstnanců, vytváření pružnějších organizačních struktur podporujících kreativitu lidí a tvorbu inovací, protože právě lidé a inovace jsou považovány za klíčové zdroje konkurenční výhody. Cílem práce je analýza změn ve společnosti O2, ke kterým došlo poté, kdy španělská telekomunikační firma Telefónica S.A. v roce 2013 prodala svůj majoritní podíl investiční skupině PPF. Změny spojené s příchodem nového vlastníka je možné pozorovat zejména v cílech společnosti, v organizační struktuře, v zaměstnanecké oblasti, ve spokojenosti zákazníků a ve vývoji investic a ceny akcií.
Indičtí Migranti a z vlastní iniciativy Expatriates v hostitelské zemi: důraz na sociální podpory
Habeeb Mohamed, Mag Mohamed Meeran Mohiadeen ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pichanič, Mikuláš (oponent) ; Dohnalová, Marie (oponent)
výzkumník této studie "indických migrantů a z vlastní iniciativy krajany v hostitelských zemích: Zaměření se na sociální podpoře" celé studie o indických emigrantů, kteří žijí ve Velké Británii a hlavním cílem tohoto výzkumu je předpovědět, jak úspěšné indické cizinci v jejich ustálení procesu ve Velké Británii a zaměření sociálních podpor. Vzorek zahrnuje jak z vlastní iniciativy expatriates (SIE je) a přiřadil krajanů (AE). SIE je cizinci jsou indických studentů, kteří studují v Británii a AE se cizinci jsou společnost přidělen indických zaměstnanců na plný úvazek. Sociální podpora stručně zahrnuje celkovou podporu hostitelské země stanovenou pro indické krajany v hostitelské zemi. Sociální podpora se měří ve třech širších rozměrech týkajícími se Waxin cross-kulturního modelu nastavovacího (2006), pravděpodobně vnímanou organizační podpory, individuální self-motivace a kontextuální podporu, zahrnuje podporu rodin a venkovského prostředí hostitele. (Navas et al, 2005) klasifikován šest relevantní kontext acculturation krajanů v cizí zemi, který zdůraznil, politiku a vládu, organizačních úprav souvisejících s prací, ekonomického pohledu rodinných vztahů; sociální vztahy a ideologie, která zahrnuje náboženskou víru a zvyky. Struktura práce pokrývá rozsáhlou teoretickou část na základě intenzivního přezkumu literatury v oblasti za práci v zahraničí, cross-kulturní studie, informace o tomto kontextu o Velké Británii a Indii, a závěrečnou část zahrnuje analýzu praktické dat, obchodních případů a doporučení pro budoucí výzkum.
Coaching as a tool to increase the performance of employees
Fitte-Duval, Axel Fabien ; Říha, David (vedoucí práce) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
Společnosti se snaží udržet si své postavení na trhu a prosperovat. Přirozeně, najímání těch nejlepších lidí je nezbytné, stejně jako usnadnění zaměstnancům pracovat s využitím jejich plného potenciálu. Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi manažerským koučinkem a výkonem zaměstnance na základě informací z rozhovorů s manažery a údajů ze vzorku 102 respondentů vícenásobné regresní analýzy a Pearson korelační analýzy za použití softwaru SPSS. Bylo zjištěno, že manažerský koučink má nepřímý dopad na výkony zaměstnanců. Tato práce poskytuje údaje o efektivitě koučování.
Prvky multikulturality v corporate identity firem v ČR
Neuwirthová, Magda ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zadražilová, Dana (oponent) ; Klosová, Anna (oponent) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
Tato dizertační práce se zabývá problematikou multikulturality. Konkrétně zkoumá prvky národních mentalit japonského, korejského a amerického managementu ve firmách na území České republiky. Práce si klade za cíl identifikovat tyto prvky v podnikové kultuře, zjistit, které z nich přináší nejvíce konfliktních situací, a doporučit vhodné postupy k zjištění problémů a k jejich odstranění. V práci je obecně charakterizováno multikulturní prostředí a přístupy významných světových filosofů, antropologů a sociologů. Dále jsou zde identifikovány konkrétní multikulturní prvky v podnikovém prostředí, je zde navržen vlastní model multikulturní podnikové identity a model k identifikaci podmínek silné podnikové kultury. Také je zde charakterizováno české kulturní prostředí ve srovnání s japonským, korejským a americkým, dle výzkumných šetření předních českých sociologů. Stěžejním je v práci výzkum řízení corporate identity amerického, japonského a korejského managementu. Na základě průzkumu pomocí dotazníkového šetření jsou identifikovány čtyři nejproblematičtější oblasti konfliktů sledovaných kultur. Jsou to odlišné příležitosti u firmy, faktor neekonomického využití času, nevhodný průběh a vedení porad a způsob osobní prezentace práce. Na závěr jsou zde navržena možná řešení těchto konfliktních situací v praxi pro stávající i budoucí investory z daných zemí.
Dopad Word-of-Mouth marketingu a virálního marketingu na kontinuální a diskontinuální technologické inovace
Staroveský, Přemysl ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Bárta, Vladimír (oponent) ; Pichanič, Mikuláš (oponent)
Tato disertační práce shrnuje stávající matematické modely pro šíření diskontinuálních inovací a rozdíly mezi kontinuálními inovacemi. Popisuje a analyzuje, jaký je rozdíl mezi WOM a virálním marketingem. Hodnotí stávající matematické modely pro šíření informací pomocí virálního marketingu a analyzuje, proč úspěšný virální marketing představuje vzácný případ. Analyzuje, které marketingové zprávy se šíří virálně a líčí hlavní důvody proč je tomu tak.
Otevřené inovace v malých a středních podnicích v ČR
Procházka, Lukáš ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Pichanič, Mikuláš (oponent) ; HLADIK, PETR (oponent)
Disertační práce se zabývá inovacemi v malých a středních podnicích, zaměřena je především na tzv. otevřené inovace. Ve svém úvodu vysvětluje vliv inovací na výkonnost podniku, poskytuje také přehled o problematice otevřených inovací, který zatím v české literatuře nebyl zpracován. Na základě teoretické části a výzkumu sekundárních zdrojů jsou stanoveny výzkumné otázky a výzkumné hypotézy z oblasti inovačního managementu a využití otevřených inovací. K výzkumným otázkám jsou stanoveny hypotézy, které jsou následně potvrzeny či vyvráceny prostřednictvím vlastního empirického výzkumu. Na základě získaných poznatků jsou pak navrženy konkrétní modely vedoucí k většímu a efektivnějšímu využívání otevřených inovací v malých a středních podnicích v České republice. Disertační práce tak má díky tomu přínos jak v teoretické, tak i praktické rovině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.