Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální pohled na dopady epilepsie u dospělého člověka
Stehlíková, Petra ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Klvačová, Petra (oponent)
Diplomová práce Sociální pohled na dopady epilepsie u dospělého člověka je zaměřena na specifikaci psychosociálních faktorů ovlivňujících život dospělého člověka s diagnózou epilepsie. Diplomová práce je rozdělena do tří celků. V teoretické části je podrobně definováno onemocnění epilepsie, klasifikace epileptických záchvatů, diagnostika, terapie a léčba epilepsie, není opomenuta ani první pomoc při epileptickém záchvatu. Další část diplomové práce popisuje vybrané oblasti ovlivňující život dospělého člověka s epilepsií, které přinášejí každodenní omezení v životě s touto diagnózou. Jsou zde zahrnuta specifika rodinného života dospělého jedince s epilepsií, blíže je rozvedena problematika pracovního uplatnění. Popsány jsou specifické oblasti každodenního života lidí s epilepsií, do kterých jsou mimo jiné zařazeny vlivy životosprávy, medikace, spánku a volnočasové aktivity a jejich případná omezení. Diplomová práce zahrnuje i problematiku sociální stigmatizace, sociální izolace a přehled možných psychických změn a kognitivních potíží lidí s epilepsií vyskytujících se jako důsledek této diagnózy. Praktická část diplomové práce je zaměřena na zpracování výsledků provedeného dotazníkového šetření, jehož hlavním cílem bylo zjistit, které oblasti života jsou z pohledu dospělého člověka s epilepsií nejvíce...
Speciálně pedagogické důrazy při podpoře dospělých osob s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Satková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce se zabývá konkrétními d razy speciáln pedagogické podpory poskytované osobám s t kým mentálním a kombinovaným posti ením v dosp lém v ku. Cílem práce bylo zjistit, jaká jsou specifika terapeutické podpory dosp lých osob s t kým hendikepem a jak profesionálové p izp sobují odbornou pé i skute nosti, e jsou jejich klienti dosp lí. K získání dat pro ú ely diplomové práce byl veden kvalitativn zam ený výzkum prost ednictvím polostrukturovaných rozhovor s pedagogy a pracovníky v sociálních slu bách, kte í se dlouhodob v nují dosp lým osobám se záva ným hendikepem. Data byla vyhodnocena metodami otev eného a axiálního kódování, které jsou sou ástí zakotvené teorie. K dal ím metodám sb ru dat vyu itých pro zpracování práce pat ila obsahová analýza odborné literatury, obsahová analýza dokumentace u ivatel slu eb a zú astn né pozorování. Ze získaných dat vyplývá, e odborná podpora dosp lých osob s mentálním a kombinovaným posti ením musí zohled ovat jak konkrétní úrove vývojových pot eb t chto jedinc , tak jejich fyzický v k. Podstatnou slo kou pé e profesionál je vytvo ení vztahu k osob s posti ením jako k rovnocennému partnerovi.
Aktivační centra - celoživotní vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením
Máchová, Michaela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v kurzech aktivačních center. Cílem práce je představit pilotní projekt aktivačních center jako jednu z možností celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením. Stručně je zde vymezena problematika mentální retardace a dospělosti osob s mentálním postižením. Popsán je současný systém vzdělávání osob s mentálním postižením v České republice s důrazem na stěžejní oblast celoživotního vzdělávání. Detailně je vymezena problematika aktivačních center. V závěru práce je představen průzkum mapující okolnosti dosavadního vzdělávání v aktivačních centrech z pohledu lektorů a metodiků. Nezbytnou součást práce tvoří rozhovory se samotnými účastníky kurzů aktivačních center. Klíčová slova Mentální retardace, dospělost, edukace, vzdělávání osob s mentálním postižením, celoživotní vzdělávání, aktivační centrum, kvalita života.
Dospělý člověk jako účastník a adresát katecheze
Paseka, Tomáš ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Bravená, Noemi (oponent)
První část práce se zaměřuje na představení problematiky spojené s katechezí dospělých osob. Ukazuje, jakým způsobem se církev od svých počátků (ve své původní praxi) snažila s tímto fenoménem vypořádat, a snaží se poskytnout přehled nejdůležitějších magisteriálních dokumentů týkajících se tohoto tématu. Je zde nastíněna také současná situace s jejími výzvami. Následně je pozornost zaměřena na předpoklady, jaké by měl mít dospělý člověk jakožto příjemce a spolupracovník v díle katecheze. Kromě nastínění (zohlednění), jak se staví dnešní psychologická bádání vůči obecné lidské zralosti, se práce v této části zaobírá dynamikou rozvoje víry a jejím dozráváním. Dále jsou představeny cíle, které stojí před katechezí dospělých, a úkoly z nich vyplývající, které jsou důležité z důvodu celoživotního vzdělávání. V závěru práce je nastíněn pastoračně-katechetický pohled směřovaný k dospělým lidem.
Sport a pohybové aktivity seniorů, stav a podpora ve městě Cheb
Mašková, Markéta ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Mudrák, Jiří (oponent)
Název: Sport a pohybové aktivity seniorů, stav a podpora ve městě Cheb Cílem diplomové práce je prozkoumat, jaký způsob života upřednostňují senioři v Chebu, jaké fyzické úrovně dosahují a jaké specifické programy a možnosti pro trávení volného času se pro tuto specifickou skupinu obyvatel v Chebu organizují. Provedený průzkum poskytuje odpovědi především na otázky vztahující se k úrovni fyzické aktivity seniorů, míry začlenění cvičení do životního stylu, motivaci a stanovování cvičebních cílů, vnímání vlastního zdraví a spokojenosti se svým životem. Výsledkem práce jsou poté návrhy, které by mohly pomoci zapojit větší množství seniorů do aktivního způsobu života a návrhy, které by mohly zvážit zavedené organizace věnující se práci se specifickou skupinou seniorů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití koncepčního modelu Callisty Royové při hodnocení potřeb v generaci 50+
HOTAŘOVÁ, Zdeňka
Koncepční modely v ošetřovatelské péči poskytují zdravotníkům ucelený filozoficko-teoretický rámec pro poskytování péče zdravým i nemocným jedincům. Mimo jiné také přispívají k rozvoji oboru ošetřovatelství jako samostatné vědní disciplíny, přinášejí společný jazyk, možnost, jak zefektivnit komunikaci, zkvalitnit poskytovanou péči, jsou nástrojem pro hodnocení výsledků intervencí a v neposlední řadě jsou oporou pro vzdělávání a rozvoj praxe. Model Callisty Royové vznikající již v 70. letech 20. století, nazývaný jako Adaptační model, chápe člověka jako holistickou bytost, jež je v neustálé interakci s vnitřním a vnějším prostředím. Cílem ošetřovatelství dle modelu Royové je ovlivňování zdraví jedinců ve zdraví, ale i v nemoci, a dosažení jejich efektivního adaptivního chování. Naším cílem bylo zjistit, jaká jsou specifika ošetřovatelské péče v klinické a komunitní praxi u generace 50+ s využitím Adaptačního modelu Callisty Royové. V návaznosti na stanovený cíl bylo vytvořeno šest hypotéz. K získání potřebných dat ke zpracování výzkumné části této práce bylo využito kvantitativního šetření s využitím nestandardizovaného dotazníku. Z výsledků výzkumného šetření bylo možné potvrdit pět ze šesti stanovených hypotéz. Bylo prokázáno, že s přibývajícím věkem dochází u lidí ve věku 50+ k závažným změnám u 26 hodnocených změn. Avšak nebylo potvrzeno, že životní změny u generace 50+ jsou přímo závislé na pohlaví, neboť nebyla prokázána statisticky významná souvislost mezi všemi testovanými změnami a pohlavím. Dále platí, že s přibývajícím věkem významně roste podíl těch, kteří hodnotí postoj ke změnám jako negativní. Také bylo zjištěno, že postoj mužů ke změnám je ve významně větší míře pozitivní než postoj žen. S přibývajícím věkem se respondenti přizpůsobují změnám ve svém životě se stále většími potížemi. Ale muži významně častěji uvádí, že jsou schopni přizpůsobovat se změnám bez potíží, kdežto ženy významně častěji potíže uvádí. Doporučením pro praxi je používání Adaptačního modelu Callisty Royové nejen při hodnocení potřeb u generace 50+, zejména pak využití modifikované ošetřovatelské anamnézy v praxi, která napomáhá komplexnímu posouzení pacienta/klienta. Mimo jiné práce přináší podněty pro další výzkumná šetření.
Dospívání a dospělost v Čechách (Vynořující se dospělost očima mladých lidí a jejich matek)
Marčíková, Tereza ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Ferrarová, Eva (oponent) ; Hnilica, Karel (oponent)
Prědkla'dana' disertacň' pra'ce se zameřˇuje na proces prěchodu do dospeľosti ocˇima mlady'ch lid' a ocˇima jejich matek. Vy'zkumna' studie se op'ra' o teorii J.J. Arnetta, ktery' identifikoval nove' vy'vojove' obdob' "emerging adulthood" [Arnett, 1998]. Na pruřbeˇh dosp'va'n' se d'va'me ze trˇ' perspektiv: Vy'vojoveˇ psychologicke', sociologicke' a kulturneˇ-antropologicke'. Popis jednotlivy'ch obdob' spojeny'ch s prěchodem do dospeľosti je rozsˇ'rěn o kontext rodiny, ve ktere' je mlady' cľoveˇk vychova'va'n a kultury, ve ktere' vyruřsta'. Prědstaven'm tečhto trˇ' perspektiv v prvn' cˇa'sti vytva'rˇ'me teoreticky' ra'mec pro empirickou cˇa'st. V empiricke' cˇa'sti prezentujeme vlastn' kvalitativn' studii. Vy'zkum prob'hal formou polostrukturovane 'ho hloubkove'ho rozhovoru s mlady'miCˇ echy aCˇ esˇkami a jejich matkami. Nasˇ'm c'lem bylo porozumeť tomu, jak vn'maj' mlad' lide' ve veˇku od 18 do 30 let pojem dospeľost a jak by popsali vlastn' proces dosp'va'n'. Chteľi jsme zjistit, zda mlad'Cˇ esˇi vykazuj' znaky obdob' "emerging adulthood". Zaj'malo na's, jaky' vliv ma' na dosp'va'n' vztah s matkou, zpuřsob vy'chovy a kulturn' kontext. Matek jsme se ta'zali, co pro neˇ znamena' pojem dospeľost, jak posuzuj' dospe ľost u svy'ch deť', ktere' okamzˇiky byly podle jejich na'zoru pro deťi...
Životní situace vysokoškolských studentů z hlediska dospělosti
Musilová, Barbora ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce: Životní situace vysokoškolských studentů z hlediska dospělosti Zpracovala: Barbora Musilová Abstrakt Diplomová práce má za cíl ukázat, jak vnímají v současné době mladí lidé studující vysoké školy svou životní situaci a jak se cítí být dospělí. Odpověď na tyto otázky hledá za pomoci kvalitativní analýzy provedené mezi studenty pražských vysokých škol. Teoretické pozadí empirické části tvoří vybrané teorie analytiků současné doby, které poukazují na proměnlivost a nestabilitu společenských poměrů. Tato nestálost doby má za následek, že dochází k posunům časování životních událostí v životních cyklech a zpochybnění klasické definice dospělosti vymezené například nezávislým žitím či manželstvím. Trendy životního období mladých studujících jako jsou prodlužování studia či oddalování odchodu z domácnosti rodičů poukazují na novou etapu, která se nevyskytovala v životních drahách předchozích generací. Životní situace mladých vysokoškolských studentů není jen prodlužováním přechodu do dospělosti, ale samostatnou etapou, která zároveň vyvolává potřebu redefinovat dříve platné vymezení dospělosti.
Psychologické aspekty pozdní diagnostiky u klientů s Aspergerovým syndromem
Adámková, Jana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Rendl, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zmapovat psychologické aspekty pozdní diagnostiky (v pubertě a později) Aspergerova syndromu. K tomuto účelu jsou určena teoretická východiska, v jejichž rámci jsou řešeny dopady identifikace diagnózy na psychiku člověka s důrazem na specifika tohoto procesu u diagnostiky Aspergerova syndromu. Z nich pak autorka vychází při kvalitativní analýze výpovědí lidí, kterým byl Aspergerův syndrom diagnostikován po třicátém roce věku. Dotazovaní hovoří o svém životě před tím, než se o Aspergerově syndromu dozvěděli, jaký vliv na ně měly nové informace, jak se rozhodovali pro podstoupení diagnostiky, čeho se obávali, v co doufali. V závěru jsou shrnuty oblasti, do kterých zasahuje identifikace diagnózy Aspergerova syndromu. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom diagnostika dospělý věk psychologické aspekty
Volnočasové aktivity dospělých lidí s mentálním postižením v Praze - možnosti podpory při plánování a realizaci
Kordíková, Hana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
Diplomová práce "Volnočasové aktivity dospělých lidí s mentálním postižením v Praze - možnosti podpory při plánování a realizaci" byla psána s obecným cílem poukázat na tuto problematiku v českém prostředí. Teoretická část je zaměřena na uvedení do oblastí, které s problematikou úzce souvisí. Zabývá se volným časem obecně, charakteristikami mentální retardace a obdobím dospělosti člověka s mentálním postižením. Poslední kapitola, která pojednává konkrétně o volném čase lidí s mentálním postižením, vychází především ze zahraničních studií a zkušeností. Praktická část spočívá ve dvou šetřeních. První bylo zaměřeno na vyhledání organizací poskytující podporu lidem s mentálním postižením ve volném čase a na základě rozhovorů zjištění jejich přesné činnosti. Byl vytvořen adresář těchto organizací s přehledem nabízené individuální podpory i skupinových aktivit. Ve druhém šetření bylo provedeno 18 rozhovorů s dospělými lidmi s mentálním postižením žijících v běženém prostředí s cílem zjistit, jak nahlížejí na svůj volný čas. Společně charakteristiky volného času většiny dotazovaných byly: oblíbenost skupinových aktivit určených pro dospělé lidi s mentálním postižením a zároveň zájem o běžné aktivity s využitím veřejných míst a služeb; kamarádské vztahy mají výhradně mezi lidmi s mentálním postižením a mimo...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.