Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Normotvorná pravomoc Evropské komise
Lenfeld, Jiří ; Král, Richard (vedoucí práce) ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Svobodová, Magdaléna (oponent)
Normotvorná pravomoc Evropské komise, disertační práce Mgr. Mgr. Jiří Lenfeld, M.A.; školitel: doc. JUDr. Richard Král, Ph.D., LL.M. Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra evropského práva Praha, březen 2013 Cílem této disertační práce je analyzovat roli Evropské komise v legislativním procesu EU, a to se zaměřením na postupy pro přijímání závazných právních aktů Unie. Evropská komise je jedním z hlavních orgánů Evropské unie. Zastupuje a hájí zájmy Unie jako celku a odpovídá za provádění politik EU. Omezit však roli Evropské komise pouze na úlohu exekutivního orgánu by bylo zavádějící. Její role v institucionálním systému EU je mnohem širší. Evropská komise je nejdůležitějším zákonodárcem mezi unijními orgány a je současně nadána takřka výlučnou pravomocí normotvorné iniciativy. Normotvorná pravomoc může být nahlížena ze dvou hledisek. V užším smyslu může být vnímána jako Evropské komisi Smlouvami svěřená pravomoc předkládat návrhy závazných právních aktů a přijímat prováděcí opatření k provedení závazných právních aktů Unie. Výkon normotvorné pravomoci nicméně nemusí vždy vést k vydání závazného právního aktu. Postupy pro přijímání právních aktů stanovené právem EU zahrnují několik fází: zjištění potřeby právní úpravy, vznik legislativního záměru a jeho následná realizace v procesu...
Legislativní proces v Evropské unii: Evropská občanská iniciativa
Houda, Ondřej ; Knutelská, Viera (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Tato práce je teoreticky ukotvena v přístupu víceúrovňového vládnutí a předpokladu racionality aktérů. S použitím metody rozboru procesu se snaží odhalit legislativní proces v Evropské unii. Jedná se o jednopřípadovou studii a jako případ bylo zvoleno vyjednávání o nařízení o evropské občanské iniciativě. Do vyjednávání se zapojila celá řada aktérů, přičemž práce se věnuje těm nejvýznamnějším z nich - Evropské komisi, Radě, Evropskému parlamentu, zájmovým organizacím a národním parlamentům. Práce předpokládala, že všichni aktéři budou v procesu prosazovat svoje zájmy, které budou založeny na racionalitě aktéra. Tento předpoklad se podařilo prokázat, i když úspěšnost aktérů byla rozdílná. Jako nejúspěšnější můžeme považovat Evropský parlament, který obhajoval zájmy jednotlivců, a Radu, která zcela zjevně prosazovala zájmy vlád členských států (zejména v otázkách snížení administrativní zátěže). Zájmové organizace sice vymezily své postoje jasně, nicméně Komise jejich názory při tvorbě nařízení příliš v potaz nevzala. Naopak v rozporu s předpokladem byl postoj národních parlamentů. Ačkoli tato práce očekávala jejich přímé zapojení do procesu, nic takového se neprokázalo. Pouze malá část z nich se zapojila do konzultační procedury a výměna materiálů v databázi IPEX mezi parlamenty byla minimální.
Evaluation of Macroeconomic forecasting accuracy
Polák, Zdeněk ; Skuhrovec, Jiří (vedoucí práce) ; Martišková, Monika (oponent)
Tato práce se zabývá predikcemi růstu reálného HDP. Práce obsahuje analýzu predikcí publikovaných OECD, IMF, Evropskou komisí a Ministerstvem financí České republiky mezi lety 2000 a 2010. Hlavním přínosem práce je srovnání přesnosti predikcí pro země střední Evropy se zeměmi, které jsou členy G7. K porovnání přesnosti predikcí jsou použity popisné statistiky, srovnání s naivními prognózami a správnost předpovědi změny ve směru vývoje a správnost předpovědi znaménka. Podle výsledků jsou predikce v období konjunktury přesnější než predikce v období recese. Hypotéza, že predikce pro země G7 jsou přesnejší než predikce pro země střední Evropy, se nepotvrdila. To je zvlášť pozoruhodné v případě Ministerstva financí České republiky, jehož predikce nepředčily predikce ostatních organizací, a které tak nemá výhodu v predikcích ekonomického vývoje České republiky.
Vliv Evropské komise na přijetí služebního zákona v České republice
Havelka, Vít ; Šlosarčík, Ivo (vedoucí práce) ; Weiss, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem Evropské komise na přijímání služebního zákona (zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě) v České republice. Cílem je identifikovat nástroje vlivu Evropské komise a jejich konkrétní použití v analyzovaném případě. V centru pozornosti jsou nejenom tvrdé způsoby donucování, jakými jsou například předběžné podmínky, ale i takové, které se dají považovat za měkké metody - sociální učení, přesvědčování apod. Pro rozřazení jednotlivých metod vlivu je použita typologie Franka Schimmelfenninga a Ulricha Sedelmeiera: 1) External-Incentive-Model; 2) Social-Learning-Model a 3) Lesson-Drawing-Model. Metodologicky kombinuje práce process tracing a diskurzivní analýzu národních aktérů, pro což byla data sesbírána pomocí polo-strukturovaných rozhovorů a rozboru veřejně dostupných dokumentů.
Komparace přístupu EU a US k fúzím a akvizicím
Bartošová, Monika ; Kříž, Radim (vedoucí práce) ; Hásová, Jiřina (oponent)
Cílem této práce je porovnat přístup Evropské unie a USA k fúzím a akvizicím, a to jak z teoretického hlediska (historický vývoj a právní úprava), tak toho praktického (komparací určitých případů), identifikovat jejich shody i rozdíly, vysvětlit je a zhodnotit. K tomu byla použita metoda komparace na stanovených ukazatelích obou právních systémů (zejména srovnání procedury kontroly a posuzování relevantních trhů). K dosažení cíle byly také nápomocny případové studie (konkrétní rozhodnutí soutěžních orgánů), a to fúze GE/Honeywell a akvizice Oracle/Sun Microsystems. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole přistupuje k ochraně hospodářské soutěže a spojování podniků z hlediska jejich vývoje a právní úpravy. V dalších dvou kapitolách je představen systém obou celků. Poslední kapitola se zabývá spoluprací soutěžních orgánů EU a USA. Kapitola zároveň porovnává konkrétní případy, o nichž oba celky rozhodly rozdílně.
Regionální a strukturální politika EU - ekonomické a právní aspekty
Chytka, Miroslav ; Hromádka,, Vít (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce na téma „Regionální a strukturální politika EU – ekonomické a právní aspekty“ je popis všech důležitých aspektů regionální politiky EU a představení této politiky v rámci zcela konkrétního dotačního projektu.
Critical Analysis of EU Policy and Its Impact on Business of E.ON SE
Starostová, Andrea ; Kamenický, Oldřich (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
The main aim of master’s thesis is to critically analyse European Union policy and its impact on business of transnational firm E.ON. Taking into account the aims of the EU policy which are defined as streamlining the way business is being conducted within the Union as well as guaranteeing accountability of both consumers and suppliers on the market, the objective of the thesis is specified as the analysis of political influence of EU decision-making and its effect on subsequent strategic decisions within the company. The analytical part of the thesis is therefore focused on the analyses of European energy policy putting emphasis on E.ON’s company profile, EU energy strategy, Renewable energy, Nuclear energy, Security of energy supply and the EU Emissions Trading System.
Zhodnocení prvního roku fungování Evropské komise
Nováková, Tereza
Text juniorní analytičky Terezy Novákové Komisi chválí za pokrok v souvislosti s vytvořením energetické unie a unie kapitálových trhů, pozitivně je hodnocena také reforma struktury Komise a portfolií. Naopak nejhůře hodnotí pokrok v dosažení dohody TTIP a v sociální oblasti a zdraví a nedostatek pokroku v oblasti ochrany životního prostředí a klimatu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Evropský zatýkací rozkaz v teorii a praxi
Sikorská, Eliška ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá evropským zatýkacím rozkazem v teorii a praxi. V rámci teoretického vymezení se práce zaměřuje především na právní zakotvení mezinárodní justiční spolupráce v trestních věcech v rámci Evropské unie, jejímu vývoji z historického hlediska a současnému stavu. Ve druhé části se práce zabývá praktickým vykonáváním evropského zatýkacího rozkazu a s tím spojenými problémy. Důvodem je skutečnost, že od počátku uplatňování evropského zatýkacího rozkazu uběhlo již 10 let a během této doby vyvstala řada pochybností nad jeho vykonáváním a následných dopadech na základní práva občanů.
Mimosoudní řešení sporů na vnitřním trhu EU pomocí sítě SOLVIT
Zemenová, Tereza ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Valenta, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá alternativním řešením sporů na vnitřním trhu EU pomocí sítě SOLVIT. Cílem práce je poskytnout ucelený pohled na fungování systému SOLVIT a objasnit, jakým způsobem může být nápomocen občanům a podnikům v situacích, kdy čelí problémům vznikajícím chybnou aplikací právních předpisů EU ze strany vnitrostátních správních orgánů. Pozornost je věnována struktuře sítě SOLVIT, její činnosti, spolupráci s Evropskou komisí a jejímu vztahu k ostatním alternativním mechanismům pro řešení sporů. Poslední část práce se zabývá analýzou efektivity činnosti SOLVIT center.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.