Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,411 záznamů.  začátekpředchozí34402 - 34411  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.85 vteřin. 

Problematika domácího násilí
Pelčáková, Hana ; Arnoldová, Anna (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce "Problematika domácího násilí" pojednává o závažném celospolečenském problému současnosti. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teorie po vymezení pojmu domácího násilí, jeho specifik, druhů a výskytu rekapituluje teoretické modely příčin. Dále se zabývá partnerským násilím a jeho mýty, odhaluje charakteristiku pachatele a oběti a všímá si dětí jako svědků partnerského násilí. Následuje popis v legislativním kontextu a přináší informace o pomoci ze strany laiků a prevenci. Praktická část analyzuje dotazníkové šetření o postoji k domácímu násilí a shrnuje výsledky v hodnocení.

Pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu, její reflexe a vliv na veřejnou sféru
Klimeš, David ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Předmětem práce je popis pronikání zábavy především do zpravodajství a popis reflexe jevu. V první kapitole teoreticky popisuji jev pronikání zábavy do zpravodajského paradigmatu a uvádím základní literaturu k tématu. V podkapitole ukazuji, v jaké souvztažnosti chápu infozábavu k jiným mediálním konceptům a řadím je od nejobecnějších po konkrétní projevy, jako je právě infozábava. Dále popisuji českou normativní reflexi tématu, a to ve třech odlišných rovinách: v teoretické odborné debatě, v politickém diskurzu, kam řadím i výstupy regulatorních orgánů, a v debatě v publicistickém diskurzu. Ve druhé kapitole ukazuji a do kontextu zařazuji jednotlivé metodologické pokusy se s pronikáním zábavy vyrovnat. Dále navrhuji po vyhodnocení metodologických přístupů svůj postup výzkumu. Ve třetí kapitole historicky vykládám nástup zpravodajského paradigmatu v české mediální krajině, pronikání zábavních prvků do něj, nárůst interpretační moci novinářů a ve výsledku v podmínkách komercionalizace uplatnění infozábavních postupů ve zpravodajství. Na základě rozebrání české normativní reflexe jevu a výzkumu pak v závěru navrhuji nový přístup k posuzování průniku zábavy do zpravodajského paradigmatu.

Zákon o vlastnictví bytů se zaměřením na společenství vlastníků jednotek
Krátková, Lenka ; Dvořák, Jan (oponent) ; Salač, Josef (vedoucí práce)
Problematika vlastnictví bytů a společenství vlastníků jednotek je v současné době velmi aktuální a živá a bude čím dál tím víc potřebnější a používanější. Její aktuálnost spočívá nejen v tom, že se jedná o institut poměrně nový, ale také v tom, že z důvodu soužití v domě s byty ve vlastnictví různých osob a nutnosti rozhodovat o společných částech domu a o provozu vznikají mezi lidmi zásadní názorové rozdíly, které mnohdy vyvolávají zbytečné spory. Právní úprava této problematiky, obsažená v zákoně o vlastnictví bytů, je dosti složitá a zkušenosti vycházející z aplikace zákona potvrzují existenci řady nedostatků. Tyto nedostatky byly řešeny výše již zmiňovanými novelizacemi zákona, které přinesly určitá zlepšení a iniciovaly přípravu nového zákona o vlastnictví bytů, jehož osud je zatím nejistý. Cílem mé práce bylo tedy osvětlit a přiblížit platnou právní úpravu, její význam se zřetelem na. Pokusila jsem se rovněž upozornit na to, co nového můžeme do budoucna v této oblasti očekávat. Zvláštní pozornost, jak z názvu diplomové práce vyplývá, je zaměřena na společenství vlastníků jednotek, konkrétně na pravidla existence a činnosti společenství vlastníků jednotek, postavení a působnost jednotlivých orgánů společenství a také principy jeho hospodaření. I přesto, že zákon prošel několika novelizacemi, zůstává...

Analýza kupní smlouvy a konkrétní obchodní případ
Stepanenko, Karol ; Malý, Josef (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Na počátku 21.století se mezinárodní obchod rozmáhá více než kdy jindy. Roste objem obchodovaného zboží. Narůstá i počet malých a středně velkých subjektů, kteří se zapojují do zahraničního obchodu. Tito noví hráči mají často jen omezené zkušenosti, což s sebou přináší značné riziko. Je proto vhodné do kupní smlouvy zahrnout i vhodnou dodací paritu. Nejčastěji se používají dodací parity INCOTERMS vydávané Mezinárodní obchodní komorou v Paříži. Tyto podmínky nemají formu závazného právního předpisu. Smluvní strany se na ně tedy musí jasně odvolat v kupní smlouvě. Těchto 13 různých parit jasně vymezuje povinnosti a práva smluvních stran. Cílem této bakalářské práce je všeobecná analýza nejnovější verze dodacích parit INCOTERMS 2000 a aplikace těchto poznatků na všeobecné obchodní podmínky firmy 1CSC PRECISION TUBES, a.s.

Vývoj ekonomiky ČR v průběhu transformace
Špičková, Hana ; Breňová, Lubomíra (vedoucí práce) ; Nečadová, Marta (oponent)
Ve své práci porovnávám vývoj ekonomiky ČR v průběhu transformace s fungováním centrálně plánované ekonomiky. Pokusila jsem se přiblížit fungování obou systémů, zhodnotit jejich pozitivní a negativní stránky a zamyslet se nad tím, zda byl celý transformační proces opravdu nezbytný. Charakteristiku obou systémů jsem se pokusila přiblížit na vývoji základních makroekonomických ukazatelů - HDP, inflaci a nezaměstnanosti.

A lesson of higher education funding : England - place to learn?
Zichová, Markéta ; Schneider, Ondřej (vedoucí práce) ; Kameníček, Jiří (oponent)
Tato rigorózní práce si klade za cíl odpovědět na otázku, zda by bylo dobrým nápadem implementovat Anglický systém financování vysokých škol v České republice. Anglický systém je časově nejmladším systémem financování vysokých škol. Jeho hlavní charakteristikou je tzv. odložené školné. Odpověď na tuto základní otázku je hledána prostřednictvím kritérií, která jsou identifikována v kapitolách 2 a 3. První sadou takových kritérií je, nakolik Anglický systém odpovídá současným požadavkům na kvalitu a množství lidského kapitálu, který se stal klíčovým faktorem pro ekonomický růst. Druhou sadu tvoří kritéria vyplývající z požadavku na ekonomickou efektivnost systému financování. Konfrontací českého systému s nastavenými kritérii dochází autorka k závěru, že český systém neodpovídá téměř žádnému z nich a je tedy třeba přemýšlet o reformě. Konfrontací Anglického systému s těmito kritérii je pak zjišťováno, zda Anglický systém splňuje daná kritéria a mohl by tedy představovat alternativu pro Českou republiku. Poslední kapitola poskytuje specifické vlastnosti mezinárodních systémů založených na odloženém školném s cílem získat inspiraci pro českou reformu v místech, kde Anglický systém selhává v plnění stanovených kritérií. Ukazuje se totiž, že tento nový systém skrývá slabosti v oblastech, jakými jsou adaptabilita...

Punctum caecum
Ondráček, Radim ; Král, Oldřich (oponent) ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce má za úkol načrtnout i s pomocí několika renomovaných autorů hranice reflexivrubo myšlení a ukázat principielně neukazatelné a neviditelné. Tím se částečně ocitá v oblasti jisté nelogičnosti a aporičnosti. Zabývá se především jedním z význačných fenoménů, který nás přivádí na samou hranici (ne)myslitelného a (ne)viditelného. Je jím fenomén slepého bodu, na jehož uchopení se "demonstruje" hranice fenomenality i reflexivity v jedné z jejích nejčistších podob. Klade tedy podstatnou otázku: Jak fenomenalizovat a reflektovat náš slepý bod? Úkol to není snadný. Výsledkem je analýza jisté nezastupitelné zkušenosti, která nemůže být žádnou tezí, žádným důkazem, ale otevřeností pro vnitřní spornost a nepojmenovatelnost. Závěrem je, že to, co tato práce přinesla, tj. slepý bod jako zkušenost i metaforu, musí nahlédnout čtenář sám, neboť se nedá žádnou tezí shrnout či pojmenovat. Tato práce k němu snad otevřela dveře a také je otevřela pro nám ne příliš vlastní zenový typ myšlení.

Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační aktivity.
Karnová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Didaktické inovace ve školní tělesné výchově - kreativně kooperační pohybové aktivity Cíle práce: Cílem této práce je přinést nové poznatky o dopadu netradičních přístupů ve výuce tělesné výchovy na vztah žáků k pohybovým aktivitám, na míru spokojenosti s realizovanou náplní i na rozvoj individuálních schopností, dovedností, vědomostí i některých osobnostních rysů, tedy klíčových kompetencí ve smyslu reformy českého školství. Metoda: Výzkum porovnává dvě skupiny žáků, skupinu experimentální, ve které byly aplikovány kreativně kooperační pohybové aktivity a skupinu kontrolní, s tradiční výukou tělesné výchovy. K získání dat bylo využito pozorování, rozhovoru formou reflexe se žáky a dotazníkové metody. V dotazníku hodnotili žáci tradiční a inovované pojetí školní tělesné výchovy. Výsledky: Z vyhodnocení výsledků tohoto výzkumného šetření je patrné, že kreativně kooperační aktivity zvýšily zájem žákyň experimentální skupiny o školní i mimoškolní pohybové aktivity. Současně také podpořily rozvoj klíčových kompetencí žákyň - schopnosti přistupovat tvůrčím způsobem k řešení problémů. Uplatnění kooperace ve výuce pozitivně ovlivnilo školní klima a zlepšilo vztahy uvnitř kooperující skupiny. Klíčová slova: Tělesná výchova, žák, učitel, tvořivost, samostatnost, spolupráce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza spojování jízdních pruhů a návrh možných opatření
Mikolášek, Igor ; Ščerba, Marek (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá spojováním jízdních pruhů. V úvodu je představena teorie dopravního proudu a je aplikována k popisu dějů při spojování dopravních proudů. Je vysvětlena tvorba kolon v místě spojování pruhů, pokles kapacity způsobený kongescí a chování dopravního proudu v místě spojení pruhů. Dále je představen přehled aktuálně běžně využívaných dopravních opatření v místech pracovních míst a jiných míst poklesem počtu jízdních pruhů. Bylo provedeno měření dopravního proudu na třech lokalitách se znížením počtu jízdních pruhů. Jsou popsány jednotlivé lokality, průběh měření a metodika analýzy dat a jsou představeny a diskutovány výsledky měření. Ta potvrzují pokles kapacity v době trvání kolony a poskytují podporu navrhovanému konceptu regulace dopravního proudu. Také se ukázalo, že chování řidičů v oblasi spojování pruhů má významný vliv na kapacitu. V neposední řadě je představeno současné využití svetelné signalizace k účelu regulace dopravního proudu, zejména ramp metering, a také zatím nepraktikovaný návrh využití u poklesu počtu jízdních pruhů. Je navržen zcela nový systém regulace dopravního porudu před zůžením komunikace s pomocí světelné signalizace a to včetně několika možných modifikací a rozšíření. Tento systeém je na závěr otestován v simulačním software Aimsun. Tyto simulace dávají příslib využitelnosti podobných systémů v praxi. Měly by přinést významné zvýšení kapacit a v důsledku toho ještě výraznější zlepšení časových ztrát a cestovního času v návaznosti na snížení délky kolon.

Mystická cesta sjednocení podle svatého Jana od Kříže ve světle novozákonní janovské tradice
Hlaváčová, Marie ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Sládek, Karel (oponent)
Mystická cesta sjednocení podle svatého Jana od Kříže ve světle janovské novozákonní tradice Práce se zabývá pohledem na rozvoj mystického života, předloženém v nauce svatého Jana od Kříže, španělského karmelitána ze 16. století. Ten popisuje mystickou cestu sjednocení jako proces budování důvěrného vztahu mezi Bohem a člověkem, v němž se proměňujícím působením Boží lásky (Ducha svatého) člověk postupně vzdává lpění na sobě samém, čímž v sobě vytváří prostor pro Boha, kterému se s láskou a důvěrou zcela odevzdává. Hybnými silami celého procesu jsou teologální ctnosti víry, lásky a naděje, které společně vytvářejí v člověku postoj otevřenosti vůči Bohu, jenž je nutnou podmínkou pokroku na duchovní cestě. Uvedený pohled na mystikovo putování ke sjednocení s Bohem uvádí práce do souvislosti s teologickou výpovědí Janova evangelia a částečně též prvního Janova listu, které líčí vztah učedníka s Kristem z velmi podobné perspektivy. Těžiště práce spočívá v poukazu na skutečnost, že průběh vztahu s Bohem je v janovském i sanjuanistickém podání líčen způsobem, který umožňuje rozpoznat podobnost vztahové dynamiky odpovídající teologálním ctnostem s tou, s níž se lze setkat v běžných (zejména důvěrných) mezilidských vztazích. Tato paralelnost je vyložena ve třech krocích, které se vztahují k jednotlivým...