Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice
Čerňanská, Božena ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Vašutová, Jaroslava (oponent)
Název: Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice Abstrakt: Disertační práce s názvem Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice charakterizuje a analyzuje současný systém jak pregraduálního studia budoucích učitelů chemie na vysokých školách a fakultách přírodovědného a pedagogického zaměření, tak systém dalšího vzdělávání učitelů chemie v ČR. V práci není opomenut poválečný vývoj vzdělávání v ČR od roku 1945 až do současnosti a přehled všech vysokých škol a fakult, které v současné době vzdělávají učitele chemie. Nejvíce exponovanou částí práce je zjištění a analýza současného stavu přípravy a dalšího vzdělávání učitelů chemie a návrh koncepce dalšího vzdělávání učitelů chemie v České republice. Klíčová slova: profese učitele, pregraduální příprava učitelů, další vzdělávání učitelů, vzdělávací instituce, kurikulární reforma, celoživotní vzdělávání
Vzdělávání geografií v období kurikulární reformy českého školství: reflexe změn na vybraných pražských gymnáziích
Jáchym, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá geografickým vzděláváním a analýzou výuky geografie na pražských gymnáziích. Cílem práce je zhodnotit dopady prováděných kurikulárních změn na výuku zeměpisu, respektive analyzovat prováděné kurikulární změny v českém školství a jejich reflexi vyučujícími pražských gymnázií, personální a obsahové zajištění výuky geografie a formy vzdělávání na pražských gymnáziích. Konkrétně zde pak hledáme odpovědi i na otázky, jak se liší názory pedagogů na novou podobu maturitní zkoušky, a zda lze se zmíněnou maturitní zkouškou očekávat i změny ve způsobu výuky. Práce je založena zprvu na kritickém zhodnocení odborných materiálů k reformě školství a vlastní empirická část pak na výsledcích dotazníkového šetření a vyhodnocení řízených rozhovorů s jedenácti respondenty z řad učitelů geografie devíti pražských gymnázií.
Postoj učitelů k nové kurikulární reformě
Zelená, Lucie ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce je pojata jako kvantitativní výzkumná studie. Její snahou je zachytit názor a postoj učitelů české základní školy na novou kurikulární reformu, která oficiálně vstoupila do praxe v roce 2005 v podobě Rámcových vzdělávacích programů. Nový systém kurikulárních dokumentů nahrazuje původní vzdělávací programy s centrálně danými osnovami a rozšiřuje tak do značné míry autonomii škol a pedagogických pracovníků, jejichž úkolem bylo vytvořit si vlastní školní vzdělávací program. Vedle proměny cílů případně obsahové stránky základního vzdělávání se zároveň mění i role a očekávání spojená s profesí učitele. Cílem šetření je zjistit a popsat, obecný názor učitelů na tuto změnu pojetí vzdělávání a její přínos na úrovni povinné školní docházky. Dalším úkolem je ukázat, jak učitelé hodnotí bariéry a své vnitřní motivace spojené s realizací reformních kroků na školách a jak se tyto bariéry promítají do jejich celkového postoje k reformě. Výzkum bude dále zjišťovat, jak učitelé vnímají změny, jež na školách proběhly od zavedení reformy do praxe a které prvky považují v souvislosti s její realizací za problematické. Cílem výzkumu je též zjistit, jak učitelé hodnotí svou vlastní snahu o implementaci změn do vlastní pedagogické praxe.
Postoje učitelů ke kurikulární reformě
Tůmová, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů ke změnám ve školství a ke kurikulární reformě regionálního školství v České republice. Kurikulární reforma je významnou změnou pro celou vzdělávací politiku a postoje učitelů jsou zásadní zejména ve fázi implementace reformy. Metodologie práce je postavena na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Teoretická východiska práce jsou teorie zabývající se přesvědčeními a postoji učitelů a systém přesvědčení podle Paula A. Sabatiera. Přístup učitelů k reformě je v práci chápán jako míra jejich souhlasu s reformou a míra jejich aktivity v reformě. Souhlas učitelů s reformou je formulován ve dvou dimenzích, první z nich představuje souhlas učitelů s cíli reformy, druhou dimenzí je souhlas učitelů s nově definovanou rolí učitele jako spolutvůrce kurikula. Postoje učitelů se ukázaly jako problematické zejména v druhé kategorii, důsledkem toho je značný formalismus reformy. Jako hlavní důvody nesouhlasu učitelů s reformou byly identifikovány problémy ve fázi implementace reformy, ideový nesouhlas učitelů s reformou, nedostatečné vysvětlení smyslu reformy centrálními orgány, čehož důsledkem je nepochopení cílů reformy ze strany učitelů, a způsob zavádění reformy jako změny "shora". Proměnné, které se ukázaly jako významné v přístupu učitelů k reformě, jsou...
Vzdělávání geografií v období kurikulární reformy českého školství: reflexe změn na pražských gymnáziích
Jáchym, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce, jak název napovídá, se zabývá geografickým vzděláváním. Konkrétně pak analýzou výuky geografie na pražských gymnáziích. Cílem práce je zhodnotit dopady prováděných kurikulárních změn na samotnou výuku zeměpisu a zhodnotit, analyzovat, posoudit: a) rozdíly v přístupu jednotlivých pražských gymnázií ve vzdělávání geografií. b) představy samotných učitelů geografie, jaký prostor věnovat jednotlivým geografickým tématům nebo tématům jinak se geografie týkajících. Dále v tomto směru posoudit "homogenitu" těchto názorů a konkrétních tematických plánů geografie na jednotlivých školách i se zaměřením na plánovanou změnu maturitní zkoušky. Práce je založena na kritickém zhodnocení odborných materiálů k reformě školství, vlastní empirická část se pak opírá o výsledky dotazníkového šetření a vyhodnocení řízených rozhovorů s 11 respondenty z řad učitelů geografie 9 pražských gymnázií.
Dopady kurikulární reformy na oblast výchovy ve volném čase
ČERMÁK, Jaromír
Práce se zabývá kurikulární reformou a jejím přesahem do výchovy ve volném čase. Po ujednocení pojmového aparátu, který je v dané sekci mimořádně nejednotný, se snaží vyhledat cíle vzdělávání typické pro společnostní model kurikula. Při nalezení klíčových kompetencí jakožto primárně chápaného prostředku naplňujícího cíle reformy se pokouší tyto kompetence mapovat. V praktické části se práce zaměřuje na dokumenty obsahující cíle volnočasových zařízení na území okresu České Budějovice a hledá v nich, nakolik se jejich cíle shodují s cíly po kurikulární reformě a zda se k naplnění cílů plánuje použití klíčových kompetencí.
Význam průřezových témat ve výuce na 1. stupni ZŠ
BARTLOVÁ, Iveta
Diplomová práce se zabývá průřezovými tématy ve výuce na 1. stupni ZŠ, zejména průřezovým tématem Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. V teoretické části vysvětluji proměny kurikula, Národní program rozvoje vzdělávání a Rámcový vzdělávací program a stručně charakterizuji jednotlivá průřezová témata. Do hloubky se zaměřuji na PT Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, jak teoretickým podkladem, tak vztahem ke vzdělávacím oblastem. V rámci praktické části provádím dotazníkový průzkum na základních školách, zkoumám postoje učitelů 1.stupně k  PT, integraci PT VMEGS do výuky a porovnávám vztahy k jednotlivým průřezovým tématům. Dále navrhuji blokovou výuku směřující k vytvoření postojů a názorů dle obsahu PT VMEGS.
Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA
Berková, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá didaktickou analýzou soustavy učiva účetnictví pro obchodní akademie. První výzkumný problém analyzuje školní vzdělávací program dvou výzkumných obchodních akademií s ohledem na požadavky reformy. Z druhého výzkumného problému plynou dvě hlavní hypotézy, které ověřují odlišnosti v klíčových a odborných kompetencí žáků při využití problémového a tradičního vyučování. Disertační práce zahrnuje výukový materiál s problematikou IFRS, který byl vytvořen pro obchodní akademie. Z výsledků, metodických postupů a didaktických materiálů, které plynou z druhého výzkumného problému, je vytvořen Projektový den odborných ekonomických předmětů.
Možnosti volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
HEJCMANOVÁ, Radka
Diplomová práce se zabývá možnostmi volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů při začleňování průřezových témat a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem rámcový vzdělávací program a průřezová témata a charakterizuje volnočasové aktivity. Nastiňuje postupy, kterými jsou průřezová témata začleňována do školních vzdělávacích programů. Naznačuje vazby mezi průřezovými tématy a volnočasovými aktivitami, především s důrazem na možnosti, které volnočasové aktivity nabízejí při naplňování obsahu jednotlivých průřezových témat ve výuce. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zmapována situace se začleňováním průřezových témat na základních školách. Těžištěm diplomové práce je příprava pětidenního programu volnočasových aktivit se zaměřením na Multikulturní výchovu.
Průřezová témata ve výuce na 2. stupni ZŠ
MACHARTOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá průřezovými tématy ve výuce na 2. stupni základních škol. V teoretické části práce jsou charakterizována průřezová témata, jak jsou obsažena v RVP ZV. Hlavní pozornost je pak věnována průřezovému tématu {\clqq}Multikulturní výchova``. V praktické části jsou zhodnoceny výpovědi pedagogů základních škol ohledně práce na ŠVP a rovněž při práci se samotnými PT. Diplomová práce obsahuje i návrh hodin s prvky projektové výuky při plnění průřezového tématu {\clqq}Multikulturní výchova``.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.