Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam a analýza učebnice pro výuku účetnictví na středních odborných školách
Fialová, Jana ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Vomáčková, Hana (oponent) ; Kovanicová, Dana (oponent)
Práce se zabývá analýzou středoškolských učebnic účetnictví. Autorka považuje učebnici za klíčový didaktický prostředek při výuce nejen pro žáky, ale také pro učitele. Cílem práce je na základě zvolených hodnotících kritérií provést analýzu tří českých učebnic, tří slovenských učebnic a pěti rakouských učebnic. Předmětem zkoumání byla analýza didaktické vybavenosti učebnic, analýza obtížnosti textu a obsahová analýza textu. Všechny posuzované učebnice účetnictví se v masovém měřítku používají v současné době při výuce účetnictví na srovnatelném typu střední odborné školy zakončeném maturitou. V České republice i Slovenské republice jde o obor obchodní akademie, v Rakousku se jedná o obor Handelsakademie. Součástí výzkumu je také komparace zjištěných výsledků. Vedlejším cílem práce je z výzkumu vyplývající doporučení pro stávající autory učebnic účetnictví.
Moderní vyučovací metody ve výuce ekonomických předmětů
Maxa, Radek ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Paseková, Marie (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je komplexní zhodnocení praktické využitelnosti a míry účinnosti moderních zejména aktivizujících metod výuky ekonomických předmětů při naplňování RVP Ekonomika a podnikání a RVP Obchodní akademie v porovnání s tradičními metodami. K dosažení tohoto cíle vedlo systematické objasnění a zhodnocení klíčových prvků volby adekvátních metod výuky, prezentování a vzájemné srovnání dílčích klasických, aktivizujících a komplexních výukových metod. Vybrané moderní aktivizující metody jsou detailně popsány včetně postupu a příkladů jejich aplikace ve výuce okruhu Managementu na středních odborných školách. Současný stav ve využívání metod výuky učiteli ekonomických předmětů na vybraných středních odborných školách byl zmapován a zhodnocen prostřednictvím kvantitativních (strukturované dotazování žáků a učitelů) i kvalitativních (řízený rozhovor s učiteli ekonomických předmětů na vybraných školách, testování žáků -- pretest a posttest) metod empirického pedagogického výzkumu a realizací experimentální výuky. Výsledky analýzy využitelnosti a efektivity moderních aktivizujících metod v naplňování vzdělávacích cílů ekonomického vzdělávání na středních odborných školách byly shrnuty do podoby SWOT analýzy. Práce mimo jiné rozebírá a hodnotí bariéry v aplikaci moderních metod výuky, do jaké míry tyto metody přispívají k budování žádoucích kompetencí žáků a zejména pak tzv. měkkých dovedností žáků, ověřuje účinnost učebnice Managementu opírající se o moderní aktivizující metody při naplňování vzdělávacích cílů. Disertační práce poskytuje výstupy pro vedení středních škol realizujících zejména RVP obchodní akademie a RVP Ekonomika a podnikání, které se mohou stát vodítkem, stimulem pro změnu metod a forem výuky, nutného posunu zájmu škol od tradičních metod k moderním aktivizujícím. Může se stát pomůckou a inspirací pro každého učitele ekonomických předmětů při osvojení a následném zavádění moderních aktivizujících metod výuky. Oprávněnost a potřebnost jejich zařazení do výuky ekonomických předmětů v mnohem širším měřítku než jak je tomu v současnosti potvrzují závěry této disertační práce ve shodě s diskutovanými obdobnými výzkumy a experimenty. Nabízí praktická doporučení a postřehy, jak by měl učitel ekonomických předmětů na středních odborných školách postupovat při zavádění moderních aktivizujících metod. Zvolené výzkumné postupy a metody poskytly poměrně velké množství dat, jejichž zpracování umožnilo získat hlubší náhled na roli, účinnost a aplikovatelnost moderních aktivizujících metod výuky v prostředí současného středního ekonomického vzdělávání.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování dlouhodobého majetku
Peterková, Vendula ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor učiva o dlouhodobém majetku v předmětu účetnictví na obchodních akademiích, především v 1. koncentrickém okruhu. Je rozdělena do dvou částí: praktické a teoretické. V praktické části jsou aplikovány poznatky z pedagogiky a oborové didaktiky. Jedná se například o metody výuky či zásady používané při vyučování. Praktická část obsahuje vlastní návrh výuky dlouhodobého majetku v předmětu účetnictví na obchodní akademii. Hlavním cílem práce bylo obohatit výuku o dopady nákladů (konkrétně odpisů) do účetních výkazů. Součástí je výzkumné šetření na základě testu a dotazníku na obchodní akademii a výsledky byly víc než překvapivé.
Finanční gramotnost v sekundárním vzdělávání
Šuleřová, Nikol ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit stav finanční gramotnosti na Masarykově obchodní akademii v Rakovníku a následně navrhnout možné zlepšení výuky finanční gramotnosti na této škole. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, kdy první teoretická část vysvětluje pojmy finanční gramotnosti a zhodnocuje stav finanční gramotnosti v České republice na základě podkladů, které jsou uvedeny v seznamu použité literatury této práce. Druhá část je zaměřena na Masarykovu obchodní akademii v Rakovníku, kdy nejdříve je čtenář obeznámen s obecnými informacemi, následně s výukou finanční gramotnosti a stavem finanční gramotnosti žáků na této škole a návrhem na zlepšení výuky ekonomických předmětu na Masarykově obchodní akademii v Rakovníku.
Pojetí výuky makroekonomie na vysokých školách s ekonomicky zaměřenými studijními programy
Marková, Lucie ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Pavelková, Jaroslava (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je navržení vhodných výukových metod pro předmět makroekonomie na základě poznání typologie osobnosti studentů studujících v ekonomicky zaměřených oborech vysokých škol. Nejprve analyzuji současný stav vysokoškolského vzdělávání, nárůst počtu vysokoškolských studentů, vysokých škol a fakult. U vysokoškolských institucí poskytujících vzdělání v ekonomických oborech se zaměřuji na zařazení předmětu makroekonomie do studijních plánů a na důležitost zařazení tohoto předmětu do výuky. Realizací kvantitativního výzkumu, v rámci něhož používám dotazník MBTI pro zjištění typologie osobnosti, zkoumám složení studijních skupin z hlediska této typologie na vybraných vysokých školách s ekonomicky zaměřenými obory. Následuje analýza v současné době aplikované formy a metody výuky makroekonomie na Soukromé vysoké škole ekonomických studií s rozborem dopadu na výsledky klasifikace, dosažené v tomto předmětu u jednotlivých typů osobnosti. Na základě vyhodnocení výsledků navrhuji výukové metody vhodné pro konkrétní osobnostní typy a poté i celou studijní skupinu, skládající se z různých osobnostních typů. Disertační práce zahrnuje úvodní část, sedm kapitol a závěr. Úvod obsahuje cíl disertační práce, analýzu současného stavu poznání dané oblasti, stanovení hypotéz a metodologii výzkumu. První kapitola analyzuje současný stav vysokoškolského vzdělávání, který je ovlivněn především prudkým nárůstem studentů, vysokoškolských institucí i jejich fakult. Druhá kapitola se zaměřuje na makroekonomii nejprve jako na vědní disciplínu, poté jako na vyučovací předmět a zařazení tohoto předmětu do studijních plánů vybraných vysokých škol. Třetí kapitola se soustřeďuje na vysokoškolskou výuku. Zabývá se koncepcemi, formami a metodami vysokoškolské výuky. Čtvrtá kapitola nás uvádí do problematiky typologií osobnosti. Nejprve se zaměřuje na vývoj některých typologií osobnosti s důrazem na ty, které měly na společnost významný vliv. Poté se věnuje typologii osobnosti MBTI, základním dimenzím osobnosti podle této typologie, temperamentům a studijní úspěšnosti z pohledu této typologie. Pátá kapitola popisuje výsledky výzkumu struktury studentů podle typologie MBTI na pěti vybraných vysokých školách a obsahuje souhrnné výsledky z testovaných škol. V šesté kapitole jsou uvedeny studijní výsledky u zkoušky z makroekonomie studentů Soukromé vysoké školy ekonomických studií, tyto výsledky jsou vztaženy k jednotlivým typům podle výše uvedené typologie osobnosti. V sedmé kapitole jsou navrženy vhodné metody a postupy výuky, které pro jednotlivé osobnostní typy vytvářejí optimální studijní podmínky, a dále metody a postupy výuky, které respektují různorodé složení studijních skupin.
Problematika školného na veřejných vysokých školách
Brabcová, Hana ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou školného na veřejných vysokých školách. První část práce obsahuje historický vývoj českého vysokého školství, strukturu školského systému v ČR a popis dopadů zavedení školného ve Velké Británii. Druhá část práce analyzuje připravovanou reformu terciárního vzdělávání a definuje možné dopady reformních změn na fungování samotných veřejných vysokých škol a sociální dopady na studenta. Výsledkem práce je zjištění, že reformou pravděpodobně dojde k omezení spravedlivého přístupu k terciárnímu vzdělání.
Mzdová problematika a její promítnutí do učiva základů účetnictví na obchodních akademiích
Navrátilová, Marta ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce poskytuje přehled o právní úpravě mzdové problematiky jak v České republice, tak podle IAS/ IFRS a US GAAP. Zabývá se systémem středního odborného vzdělávání se zaměřením na výuku účetnictví. Na základě analýzy dvou používaných souborů učebnic i probíhající reformy školství je navrženo alternativní uspořádání učiva základů účetnictví i učební text zaměřený na mzdovou problematiku.
Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA
Berková, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá didaktickou analýzou soustavy učiva účetnictví pro obchodní akademie. První výzkumný problém analyzuje školní vzdělávací program dvou výzkumných obchodních akademií s ohledem na požadavky reformy. Z druhého výzkumného problému plynou dvě hlavní hypotézy, které ověřují odlišnosti v klíčových a odborných kompetencí žáků při využití problémového a tradičního vyučování. Disertační práce zahrnuje výukový materiál s problematikou IFRS, který byl vytvořen pro obchodní akademie. Z výsledků, metodických postupů a didaktických materiálů, které plynou z druhého výzkumného problému, je vytvořen Projektový den odborných ekonomických předmětů.
Věcný a didaktický rozbor učiva o jednoduché daňové evidenci
Drajsajtl, Tomáš ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá věcným a didaktickým rozborem učiva o daňové evidenci. Tento tematický celek se na středních školách v České republice vyučuje od roku 2004, kdy ve výuce nahradil jednoduché účetnictví. Teoretická část se zabývá didaktickým problémem, týkajícím se zařazení daňové evidence do výuky na středních školách ekonomického zaměření. Dále je rozebrán obsah učiva a výukové metody a postupy, včetně didaktických zásad a zařazení příkladů do výuky. Praktická část zahrnuje didaktický rozbor učiva, doplněný o ukázky nejčastěji používaných knih daňové evidence, dále schématy a řadou praktických příkladů včetně řešení. Práce je zakončena menším výzkumem, zaměřeným na otázky, týkající se výuky daňové evidence, a to zejména na zařazení tohoto tematického celku do výuky, délku a způsob výuky a používanou didaktickou techniku.
PROBLEMATIKA DLOUHODOBÉHO MAJETKU A JEJÍ PROMÍTNUTÍ DO UČIVA ÚČETNICTVÍ NA OBCHODNÍCH AKADEMIÍCH
Pintová, Lucie ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Židlická, Renata (oponent)
Práce se zabývá problematikou dlouhodobého majetku a promítnutím problematiky dlouhodobého majetku do učiva účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena na 2 hlavní části. První část je věnována evidenci dlouhodobého majetku v podniku podle právních předpisů v České republice a dále evidenci dlouhodobého hmotného majetku z pohledu IFRS. Druhou část tvoří vlastní návrh zpracování problematiky dlouhodobého majetku pro výuku na obchodních akademiích. Tato výuka je rozdělena do dvou koncentrických okruhů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.