Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,283 záznamů.  začátekpředchozí32274 - 32283  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.96 vteřin. 

Plánování cest - mashup
Přichystal, Štěpán ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Kajan, Rudolf (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření mashup aplikace pro plánování cest, která kombinuje data z více zdrojů. Práce obsahuje teoretické informace o problematice týkající se tématu. Je tedy zaměřená na vysvětlení pojmu Web 2.0, na seznámení s mashup aplikacemi a jejich typy a na popis charakteristik RIA aplikací a jejich technologií. Není opomenuto ani seznámení s implementační technologií Silverlight, které je věnován poměrně velký prostor. Další část bakalářské práce obsahuje jednotlivé fáze vývoje aplikace. Kapitoly popisují rozbor zadání, návrh, stručný popis implementace a testování. Závěr je věnován zhodnocení dosažených výsledků a zamyšlení nad případným rozšířením aplikace v budoucnu.

Aplikace svítivých diod v osvětlovací technice
Kolář, Pavel ; Bátora, Branislav (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o základních principech LED zdrojů a jejich napájení, charakteristice těchto zdrojů ve vztahu k aplikaci ve svítidlech, dále pak o možnostech aplikace\break v praxi a ekonomickému přínosu LED technologie. K tomuto tématu je čerpáno z převážně internetových zdrojů a to proto, že výrobci a distributoři osvětlovací techniky na bázi LED jako jsou například firmy Osram, Siteco, Philips, Bergquist, Cree, LEDfield a další poskytují na svých internetových stránkách dostatečné množství katalogů s technickými parametry, ale i příklady aplikací jejich svítidel.

Kontextová reklama Google AdWords
Procházková, Anna ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Koubalíková, Jitka (oponent)
Práce se věnuje tématu kontextové reklamy se zaměřením na Google AdWords. Cílem práce je založení účtu kontextové reklamy pro neziskovou organizaci TJ Sokol a zhodnocení úspěšnosti a potenciálu zavedení této formy reklamy u malých neziskových organizací. V teoretické části je definována kontextová reklama včetně její stručné historie a principu, na kterém funguje, srovnávány systémy kontextové reklamy v České republice a zmíněny výhody a nevýhody tohoto druhu reklamy. Práce se podrobněji zaměřuje na popis systému Google AdWords od založení účtu po jeho jednotlivé součásti, kterými jsou kampaně, reklamní sestavy, klíčová slova, inzeráty a konverze. Pojednává také o propojení s analytickou službou Google Analytics. V praktické části práce je charakterizován proces tvorby účtu Google AdWords u neziskové organizace TJ Sokol. Jsou zde popsány přípravy, které bylo nutné před vytvořením účtu realizovat, průběh budování účtu i jeho optimalizace. Závěrečné hodnocení výsledků realizace kontextové reklamy je dále zobecněno na malé neziskové organizace a vycházejí z něho také obecná doporučení pro úspěšnou realizaci reklamních kampaní prostřednictvím služby AdWords.

Analýza nástrojů pro ověření přístupnosti internetových stránek dle amerického zákona Sekce 508
Novák, Jiří ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Tvrdíková, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je detailně porovnat nástroje ověřující přístupnost internetových stránek, přesněji ověřit jejich schopnost odhalit porušení přístupnosti dle pravidel amerického zákona Sekce 508 paragrafu § 1194.22 upravující způsob uveřejňování informací veřejnou správou na internetových stránkách. K analýze schopností nástrojů je využita připravená internetová stránka porušující všechna pravidla zkoumaného paragrafu. Na základě analýzy a jejích výsledků jsou testované nástroje ohodnoceny a určeno pořadí z pohledu úspěšnosti. Výsledky jednotlivých nástrojů a výsledné pořadí je hlavním výstupem této práce. Pro snazší proniknutí do předkládaného tématu je v teoretické části práce podrobně popsána přístupnost a vymezeny základní skupiny hendikepů ovlivňujících práci s počítačem. Teoretická část dále obsahuje detailní popis jednotlivých bodů zákona Sekce 508 sestávající z překladu originálního znění, výkladu významu pravidla a doporučení, jak pravidlo splnit. V praktické části je detailně popsána testovací stránka použitá pro ověření validačních nástrojů, popis a postup samotné analýzy spolu s komentovanými výsledky.

Role žen v současném českém neonacistickém hnutí
Kratochvíl, Jan ; Kandert, Josef (vedoucí práce) ; Čada, Karel (oponent)
Práce se zabývá rolí žen v českém neonacistickém hnutí. Zkoumá přístup žen a jejich organizací k genderové roli ženy v hnutí a pozici v neonacistickém hnutí, kterou ženy zastávají. Z genderové pohledu analyzuje přístup žen do hnutí, aktivismus jednotlivých organizací a texty neonacistické organizace Resistance women unity. Práce je založena na syntéze dostupné literatury k tématu s poznatky autora a vlastním výzkumem. V teoretické části práce je představena role žen v nacionálně socialistické ideologii a v společnosti Třetí říše, protože nacionální socialismus ve své původní formě představuje stále referenční rámec pro neonacistické hnutí. Dále pokračuje s kompletním popisem vývoje a vzniku ženských neonacistických organizací v České republice po roce 1989 včetně posledních výrazně aktivních Women side - National resistance supporters a Resistance women unity. V závěru teoretické části práce porovnává již proběhlé výzkumy o ženách v neonacistickém hnutí a diskutuje s jejich závěry, především v otázce toho, jak ženy do hnutí vstupují. Analytickou část práce tvoří obsahová analýza webových stránek Resistance women unity. Obsahová analýza ukazuje přístup neonacistek k otázkám, které tématizují na svých webových stránkách a popisuje to jakým způsobem mluví o aktivismu, soudobé společnosti, ženských...

Hodnocení relevance vybraných indikátorů udržitelnosti
Vilhelmová, Zuzana ; Hák, Tomáš (vedoucí práce) ; Třebický, Viktor (oponent)
Za účelem monitorování trvale udržitelného rozvoje měst je používáno mnoho indikátorů a indikátorových sad. Poměrně málo pozornosti je ale věnováno porovnání indikátorů a výzkumu jejich kvality a kritérií jejich hodnocení z hlediska využitelnosti. Tato práce zkoumá jedno z kritérií kvality na sadě Společných evropských indikátorů ECI (European Common Indicators). Tato sada byla navržena Evropskou komisí v součinnosti s evropskými městy a obsahuje deset indikátorů. Zkoumaným kritériem kvality je relevance, která je hodnocena na základě vyhledávání klíčových slov. Klíčová slova jsou stanovena pomocí analýzy významu textů, vztahujících se k indikátorům sady ECI. Pro vyhledávání bylo vybráno několik sad klíčových slov pro témata jednotlivých indikátorů a jedna sada klíčových slov pro samotný indikátor. Určovány byly tři typy relevance: veřejná, vědecká a politická. Veřejná relevance je vyhledávána na World Wide Webu pomocí vyhledávače Google, vědecká v databázi Google Scholar a politická ve vybraných dokumentech, souvisejících s trvale udržitelným rozvojem. Pro vyhledávání politické relevance byla použita dodatečná obsahová analýza kvůli malému rozsahu dat. Veřejná a vědecká relevance byla stanovena jako podíl počtu výskytů klíčových slov tématu a indikátoru současně počtem výskytů klíčových slov...

Fyzikální procházky iQparkem
Zajacová, Blanka ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Název práce: Fyzikální procházky iQparkem Autor: Blanka Zajacová Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Martina Kekule, PhD., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá tvorbou fyzikálně zaměřených pracovních a metodických listů pro žáky a učitele základních i středních škol, kteří navštíví science centrum iQpark. V teoretické části jsou popsány některé výukové metody a formy a jejich rozdělení. Dále jsou zde shrnuty výsledky rešerše materiálů pro žáky a učitele zveřejněných na webových stránkách deseti science center v Evropě a USA. Součástí vlastní práce bylo vytvoření návrhů šesti fyzikálních procházek iQparkem pro žáky SŠ a čtyř fyzikálních procházek pro žáky ZŠ. Ke každému tématu procházky byl vytvořen pracovní list pro žáky a metodický list pro doprovázející učitele. Ve spolupráci s lektory iQparku byla provedena pilotáž pracovních listů. Celkem se do pilotáže zapojilo 284 žáků z 20 ZŠ a 407 žáků z 22 SŠ. Po prvním testování pracovních listů byla provedena analýza jednotlivých úloh a na základě této analýzy byly některé úlohy upraveny nebo zcela vynechány. Byla provedena také pilotáž metodických listů. K metodickým listům se vyplněním dotazníku vyjádřilo celkem 18 pedagogických pracovníků. Na základě shromážděných komentářů a připomínek byly...

Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu - elektrostatika
Matějíčková, Lenka ; Koupilová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ošťádal, Ivan (oponent)
Práce volně navazuje na bakalářskou práci Elektronická sbírka řešených úloh z elektřiny a magnetismu II, obhájenou na konci akademického roku 2007. Jedním z cílů této diplomové práce bylo zmapovat téma elektrostatika z hlediska výuky na střední škole a poté vytvořit soubor úloh z tohoto tématu, které budou vhodně pokrývat celé téma. Úlohy budou součástí elektronické sbírky úloh z elektřiny a magnetismu dostupné na webovém serveru KDF. Celkem bylo v rámci této práce vytvořeno 30 řešených úloh včetně strukturovaných nápověd, komentovaného řešení a vhodných obrázků. Dále byla práce zaměřena na porovnání stávajících tištěných sbírek úloh z fyziky na základě zvolených kritérií. Úkolem bylo zaměřit se na téma elektrostatika a na základě této analýzy formulovat vhodná doporučení ohledně používání sbírek ve výuce fyziky.

Rovnice a nerovnice ve středoškolské matematice s využitím internetu
Gloc, Jaromír ; Halas, Zdeněk (oponent) ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce hodnotí české a anglické webové stránky zaměřené na výuku rovnic a nerovnic na středních školách. Srovnává jejich přístup k tématu, pokrytí středoškolské výuky a různé interaktivní prvky, kterými je výklad obohacen. Na základě shromážděných poznatků pak autor vytvořil vlastní výukové webové stránky zaměřené na výuku středoškolských rovnic a nerovnic. Ty by měly sloužit jako doplňkový studijní materiál pro studenty českých středních škol.

Prognóza vývoje on-line marketingu
Dvorská, Monika ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Procházka, Jan (oponent)
Práce je věnována nejnovějším trendům v online marketingu a prognóze jeho dalšího vývoje. Je rozdělena na tři části, přičemž první část práce popisuje jednotlivé typy tradičních reklamních médií a hodnotí jejich klady a zápory. Zaměřuje se však také na metody, se kterými se dnes obvykle setkáváme ve světě online technologií. Druhá část práce již analyzuje nové směry v oblasti online marketingu, nastiňuje možnosti, které poskytují nejnovější technologie, poukazuje na potenciál ukrytý v komunitních webech a poodhaluje způsoby, jakými lze využít soutěžní prvky. Dotýká se také tématu internetové televize a jejího přínosu z pohledu marketingu. Třetí část práce si klade za cíl nastínit budoucí vývoj online marketingu, a to jak ve vztahu k tradičním médiím, tak i v rámci sebe sama. Při prognóze vývoje je čerpáno z vlastních zkušeností, z názorů zkušených marketingových pracovníků a z odborných konferencí, které se tímto tématem zabývají. Na konci práce jsou zmíněny i možné bariéry rozvoje online marketingu včetně bariér legislativních.