Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,581 záznamů.  začátekpředchozí32572 - 32581  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.01 vteřin. 

Škola jako nástroj moci a sociální kontroly
Šmakal, Jakub ; Raisová, Tereza (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Práce pojednává o vzájemném vztahu mezi společností a školou. Mapuje autory, kteří se k tomuto tématu vyjadřují a snaží se je uvádět do souvislostí. Rozhlíží se napříč spektrem názorů v otázce, zda reprodukuje sociální nerovnosti nebo naopak umožňuje jedinci emancipaci a posun v rámci společenských tříd. Nahlíží výhody i nevýhody sociálních institucí a pokouší se upozornit na některé zvláštní jevy, které souvisejí s institucí školy - v rovině obecné i v rovině konkrétní. Zde se věnuje situaci v Česku. V závěru se věnuje multikulturní výchově jako specifickému oboru, který vztah vzdělání, výchovy a společnosti reflektuje.

Podnikatelský záměr - internetový obchod
Písařík, Marek ; Žamberský, Martin (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
V bakalářské práci se budu věnovat tvorbě podnikatelského plánu. Samotný podnikatelský záměr bude zaměřen na internetový obchod s potravinami. Principem služby je provedení nákupu skrze webovou aplikaci, s následným dovozem zákazníkovi až ke dveřím bytu. Cílem práce bude jednak teoretický základ vysvětlující principy tvorby podnikatelského plánu v oboru podnikání na internetu, možnosti pořízení a provozování aplikace. V praktické části pak sestavení business plánu v takové podobě, ve které by bylo možné jej zanést potenciálnímu investorovi, s reálnou šancí na získání investice.

Jindřich Fairaizl
Kokeš, Lukáš ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Jindřich Fairaizl je průkopníkem české televizní dokumentární tvorby. Narodil se 14. 6. 1934 v Praze a od svých osmnácti let pracoval ve sdělovacích prostředcích. Nejprve působil v Československém rozhlase a poté v Československé televizi, kde se stal tvůrcem mnoha pořadů. Jeho hlavní přínos spočívá v publicistické tvorbě, kterou svými díly pomáhal zakládat a definovat. Těžištěm jsou pak jeho práce z konce šedesátých let, zejména cyklus Inzerát a Starci. Po roce 1970 nesměl nadále pokračovat ve svém oboru a byl odsouzen k profesnímu živoření, kdy natáčel například instruktážní filmy o bezpečnosti práce. Po roce 1989 se stal prvním polistopadovým ředitelem Československé televize. V nepříznivé situaci, po psychickém vyčerpání a nucené hospitalizaci, musel z funkce po týdnu odstoupit. Zemřel 16. 10. 1993 za nevyjasněných okolností při automobilové nehodě v Měchenicích poté, co dům, v němž měl svůj osobní archiv, shořel.

Návrh marketingové strategie Altus Software
Ostrý, Marek ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Návrh marketingové strategie Altus Software je práce, která se zabývá marketingovou strategií IT společnosti dodávající ERP řešení na trhu malých a středních firem. V práci se využívá teoretických poznatků z oblasti strategického marketingového řízení a praktických znalostí autora z oboru informačních systémů ERP. Cílem práce je vypracovat marketingovou strategickou analýzu a v návaznosti na ni vytvořit návrh marketingové strategie. Začátek praktické části popisuje společnost Altus Software a umožňuje i neznalému čtenáři pochopit smysl podnikání společnosti. V průběhu analýzy autor dochází k závěru, že potencionál trhu není využitý a je možné podnikání společnosti dále rozvíjet. Většina obav, které se v praxi objevují, je postavena na nesprávných hypotézách a autor je vyvrací.

Možnosti prezentace geologických databází ve výuce regionální geologie
Trubač, Jakub ; Kachlík, Václav (vedoucí práce) ; Drahota, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá možnostmi prezentace geologických informací v regionální geologii. Cílem práce je vytvořit návrh Internetové učebnice regionální geologie jako výukový materiál pro vysoké školy, odbornou i širokou veřejnost v kontextu regionálně geologických aspektů našeho území. V posledních letech nebyla oboru geologie na základních a středních školách věnována dostatečná pozornost a učivo geologie bylo zařazeno výhradně do osnov jiných předmětů. Tento trend vyústil ve snahu vytvořit větší prostor pro tento obor. V současné době lze tuto snahu realizovat v systému rámcově vzdělávacího programu pro gymnázia. Ve výuce regionální geologie je možné využít několika zdrojů informací, a to jak tradičních učebnic a odborných kompendií, tak i moderních aplikací v podobě internetových projektů, které jsou dnes k dispozici. Dostupné webové aplikace jsou však ve většině případů neaktuální a neodrážejí tak současný stav poznání. Stěžejní část diplomové práce představuje samotný návrh Internetové učebnice, který vzniká za podpory České geologické služby (ČGS) ve spolupráci s Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy. V návrhu je poukázáno na informační portál ČGS, který je hlavním komunikačním rozhraním s uživatelem. Portál disponuje velkým množstvím geodatabází nejrůznějšího charakteru...

Hmotnostně-spektrometrické zobrazování metforminu v řezech vybraných tkání
Strnad, Štěpán ; Sýkora, D. ; Vrkoslav, Vladimír ; Cvačka, Josef ; Maletínská, Lenka ; Pirník, Zdenko
Cílem této práce byla optimalizace postupu přípravy vzorku a následné hmotnostně spektrometrické zobrazení metforminu v tkáňových řezech ledvin. Byla nalezena vhodná matrice DHB, která poskytovala dostatečnou mez detekce, a zároveň nedocházelo k interferenci iontů analytu s matričními ionty. Tato matrice byla na řezy nanášena sublimací. Při MALDI MSI analýzách na reálných vzorcích myší, kterým byl perorálně podán metformin, bylo zjištěno, že v ledvinách byla nejvyšší relativní koncentrace metforminu ve vnitřní zóně dřeně 30 min po podání léčiva. Jednu hodinu po podání se již koncentrace metforminu začala snižovat. Pro potvrzení těchto výsledků bude tato studie dále rozšířena o kvantifikaci metforminu v ledvinách, která bude provedena analýzou homogenátů tkání ledvin pomocí LC-MS.

Autoevaluace učitelů odborné výchovy
Tesárková, Vladislava ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
V současnosti prochází odborné vzdělávání transformací, dochází ke změnám kritérií hodnocení jeho kvality v souvislosti se změnami charakteru práce profesních oborů. Evaluační systémy se vyvíjejí v procesu zkvalitnění odborného vzdělávání. Autoevaluace a autodiagnostika učitele odborných předmětů jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Autoevaluace učitele odborných předmětů zahrnuje systematické sebehodnocení vlastní práce podle předem určených kritérií. Zjištěné výsledky autoevaluace se stávají východiskem pro další učitelovu práci, neboť umožňují učiteli zpětnou vazbu a následnou korekci vlastních činností. Cílem diplomové práce bylo získat poznatky o tom, které nástroje autoevaluace učitelé odborných předmětů využívají, jak často a které problémy nejčastěji řeší v souvislosti s autoevaluací. Při realizaci výzkumné sondy bylo použito metody dotazníku. Výpovědi učitelů jsou zachyceny speciálními dotazníky, které byly později vyhodnoceny statisticky. U žáků byl prostřednictvím dotazníků zjišťován postoj k odborným předmětům z hlediska jejich obliby, obtížnosti a významnosti. Původní Hrabalův dotazník byl rozšířen o odbornou část zjišťující míru flexibility uplatnění absolventů na trhu práce. Výsledky šetření ukazují, že učitelé jeví zájem o vypracování didaktické podpory autoevaluace, která...

Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice
Krumpová, Denisa ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce "Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice" pojednává o využití zpětnovazebních technik v zážitkové pedagogice, které jsou aplikovány ve školním i mimoškolním prostředí. Práce je rozdělena na tři části: Zážitková pedagogika, Zpětná vazba a Techniky zpětné vazby. Pojetí této práce vychází z oblasti zážitkové pedagogiky, která je součástí oboru pedagogiky a je charakterizována aktivním a živým přístupem. Koncepce zážitkové pedagogiky je realizována metodou učení se zážitkem. Nedílnou součástí zážitkové pedagogiky je proces zpětné vazby, jejímž prostřednictvím se vlastní zážitek přeměňuje do osobní zkušenosti. Práce se zpětnou vazbou je součástí výchovně vzdělávacího procesu, který přispívá k naplnění pedagogických cílů. Tato diplomová práce umožňuje aplikovat příklady technik zpětné vazby ve skupinách dětských, dospívajících ale i dospělých.

Rozdílné přístupy v chápání informační vědy
Burachovičová, Eva ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Smetáček, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problému definice pojmu informace a s tím spojeným vědním oborem informační vědy. Tato práce se snaží ukázat pohled na informační vědu ze čtyř základních hledisek - filosofického, kybernetického, počítačového a biologického. To umožňuje čtenáři udělat si obrázek o možné šíři tohoto oboru a zároveň o jeho nutné bližší specifikaci.

Teorie a praxe v kompetencích vysokoškolsky vzdělané sestry pracující na chirurgické ambulanci
Černá, Jana ; Dvořáčková, Ivana (vedoucí práce) ; Dostálková, Šárka (oponent) ; Drašner, Ivan (oponent)
Teorie a praxe v kompetencích vysokoškolsky vzdělané sestry pracující na chirurgické ambulanci Závěrečná bakalářská práce pojednává o zmapování současného stavu a nových trendů ve zdravotnictví, v oboru ošetřovatelství. Teoreticky vyhodnocuje předpoklady dalšího vývoje role vysokoškolsky vzdělané sestry v nových podmínkách. Empirická část si klade za úkol zjistit, zda jsou vytvořeny podmínky pro práci vyso-koškolsky vzdělané sestry a jestli sestry mohou dle zákona, v praxi pracovat samostatně, konkrétně na chirurgické ambulanci. Z celé práce vyplývá, že by sestra-vysokoškolačka, dle legislativy mohla samostatně pracovat, pojišťovny i pacienti by měli o samostatnou práci sestry zájem. Proto zde vyvstává otázka: Proč to v praxi nejde? Máme o sestry vysokoškolsky vzdělané opravdu zájem?