Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Značková realita
Kokeš, Lukáš ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; MÍČOVÁ, Pavlína (oponent)
Práce se zabývá fenoménem pronikání marketingových vlivů na pole kreativního dokumentárního filmu. Pojem "značkový obsah" neboli "branded content" je strategie, jak do autorského díla nebo kulturního výstupu propašovat reklamní sdělení tak, aby toto reklamní sdělení nebylo na první pohled okamžitě rozpoznatelné. Ve svém textu hledám souvislosti "značkování / brandování" významných dokumentárních filmů jak v historii kinematografie, tak v současné filmové a televizní produkci. Skrze historický vývoj reklamních strategií, příklady z jiných médií, dalších oblastí kultury (hudba, výtvarné umění) a z mezinárodního dokumentárního kontextu se zacílení textu postupně obrací k několika variantám brandovaného obsahu v současné české kulturní produkci
Jindřich Fairaizl
Kokeš, Lukáš ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Jindřich Fairaizl je průkopníkem české televizní dokumentární tvorby. Narodil se 14. 6. 1934 v Praze a od svých osmnácti let pracoval ve sdělovacích prostředcích. Nejprve působil v Československém rozhlase a poté v Československé televizi, kde se stal tvůrcem mnoha pořadů. Jeho hlavní přínos spočívá v publicistické tvorbě, kterou svými díly pomáhal zakládat a definovat. Těžištěm jsou pak jeho práce z konce šedesátých let, zejména cyklus Inzerát a Starci. Po roce 1970 nesměl nadále pokračovat ve svém oboru a byl odsouzen k profesnímu živoření, kdy natáčel například instruktážní filmy o bezpečnosti práce. Po roce 1989 se stal prvním polistopadovým ředitelem Československé televize. V nepříznivé situaci, po psychickém vyčerpání a nucené hospitalizaci, musel z funkce po týdnu odstoupit. Zemřel 16. 10. 1993 za nevyjasněných okolností při automobilové nehodě v Měchenicích poté, co dům, v němž měl svůj osobní archiv, shořel.

Viz též: podobná jména autorů
1 KOKEŠ, Libor
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.