Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,260 záznamů.  začátekpředchozí32251 - 32260  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.37 vteřin. 

Výchova ke zdravému životnímu stylu se zaměřením na prevenci rakoviny tlustého střeva a konečníku.
BARTONĚK, Jaroslav
Práce se zabývá problematikou rakoviny tlustého střeva a konečníku, jelikož úmrtnost osob s touto diagnózou je v ČR vyšší než v ostatních státech Evropské unie. Těžištěm práce je prevence a diagnostika tohoto onemocnění, protože správné životní návyky a včasné zachycení značně snižují riziko úmrtí. Součástí práce je projekt ,,Prevence rakoviny tlustého střeva a konečníku, kapka krve zachraňuje život.``určený pro žáky druhého stupně základních škol. Cíl této práce je shodný s prvním úkolem Národního onkologického programu České republiky, jímž je odborná podpora výuky prevence nádorů na školách, popularizace primární prevence nádorů na veřejnosti, snížení výskytu kouření zejména u mládeže a žen a napomáhání kladným změnám ve výživě a životním stylu.Tento cíl byl splněn, avšak na výsledky projektu, pokud by se jeho výuka na ZŠ ujala, si budeme muset několik let počkat.

Průběh chilské penzijní reformy v roce 1981 a její důsledky
Brabec, Petr ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Tato práce se zabývá přípravou a provedením penzijní reformy v Chile v roce 1981, která vedla k přechodu ze systému průběžného financování na systém kapitálový. Zaměřuji se na proces zavádění kapitálového systému v Chile v podmínkách autoritativního režimu, jeho detailní fungování a ekonomické dopady. Analyzuji financování přechodu, politickoekonomická rizika, vývoj nového penzijního systému v osmdesátých a na počátku devadesátých let a dopady na dnešní Chile. Hlavním přínosem mé práce je ucelení dostupných poznatků o penzijní reformě v Chile v češtině a jejich následná analýza.

Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula
Voda, Jan ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Uhlířová, Jana (oponent)
RESUMÉ Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula V centru pozornosti disertační práce stojí učitel v trojjediné roli. Každá z těchto rolí nabízí inspirace k promýšlení tématu vnitřní proměny školy, a to jak v teoretické, tak empirické rovině. V první řadě jde o roli učitele jako pokusníka. Naše zkoumání bilancuje možnosti a meze pokusnického přístupu s ohledem na podmínku vysokého osobního nasazení učitele a společenský kontext. Z druhé perspektivy jsme nahlédli učitele jako nositele kvality školy. Ta je podmíněna přijetím role tvůrčího aktéra transformačního úsilí, v němž mají učitelé prokázat vůli a schopnosti změnit současnou školu s ohledem na nově koncipované paradigma ve vzdělávání. Konečně z třetího úhlu pohledu sledujeme učitele jako tvůrce kurikula a školy. Ten se, v podmínkách českého vzdělávání, musí vyrovnávat se složitostí nové profesní situace, jež vyplývá z inovační, experimentální povahy procesu tvorby ŠVP, v rámci něhož učitelé činí kvalifikovaná rozhodnutí podle toho, jaké hodnoty a cíle ve své pedagogické práci akcentují. Výzkumná část disertační práce těží z jedinečné zkušenosti autora, jenž z pozice ředitele soukromé základní školy, kterou zakládal a od samého počátku s vysokým osobním zaujetím budoval, usiluje dosáhnout v reálných podmínkách českého...

Kultivace révy vinné v in vitro podmínkách: certifikovaná metodika
Faltus, Miloš ; Skala, Ondřej ; Bilavčík, Alois ; Zámečník, Jiří
Réva vinná je stará, významná plodina, jejíž pěstování má u nás, především na jižní Moravě, dlouhou tradici. Je to vegetativně množená rostlina a její uchování v polních podmínkách je ovlivněno působením řady abiotických i biotických stresů. V závislosti na ročníku a lokalitě hrozí riziko vymrzání révy a rostliny bývají napadány celou řadou škodlivých patogenů. Kultivace explantátů révy vinné v aseptických podmínkách in vitro tato rizika eliminuje. Širší uplatnění tohoto postupu je však limitováno problémy s růstem explantátů révy vinné v in vitro podmínkách a častá genotypová závislost růstu explantátů. Tato metodika popisuje postup převodu materiálu do in vitro podmínek, postup multiplikace materiálu v in vitro podmínkách a podmínky pomalého růstu in vitro kultur révy vinné. Uživatelem metodiky je MZe, které ji uplatní v rámci „Národního programu konzervace a využívání genetických zdrojů rostlin, zvířat a mikroorganismů významných pro výživu a zemědělství“ kde metodika nahradí stávající metodiku.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Individualizace a diferenciace ve výuce nadaných dětí
Smolíková, Tereza ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výukou nadaných dětí na prvním stupni základní školy. Teoretická část zpracovává informace z odborné literatury. Informace se týkají nadání, nadaných dětí, vzdělávání nadaných dětí, modelům a formám výuky, zejména forem segregace a integrace, dále se zabývá vnitřní, vnější diferenciací a individualizací a modifikace vyučovacího procesu ve vzdělávání. Praktická část má za úkol provázat teoretické informace s praktickými znalostmi z praxe a popisuje konkrétní výuku nadaných dětí. Dalším cílem je zpracovat kazuistiku vybrané žákyně s důrazem na sociální roli ve třídě v segregovaných a integrovaných podmínkách a přiblížit možná rizika a pozitiva kombinovaného modelu výuky.

Možnosti a meze zabezpečování zpětnovazebních procedur v podmínkách praktické složky přípravy učitelů chemie
Hladíková, Dana ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Současná doba se vyznačuje rychlým rozvojem techniky a jejím využíváním v různých oblastech vědy, výzkumu, výroby apod. Tato práce se zabývá možnostmi využívání videotechniky při zabezpečování zpětnovazebních procedur při pedagogické praxi studentů učitelství chemie. Pojmy reflexe a sebereflexe učitelových dovedností, diagnostika a autodiagnostika pedagogických činností, monitorování pedagogických dovedností apod., zastupují ve své podstatě procesy spojené a uplatňováním zpětnovazebních principů při pedagogické praxi v širším slova smyslu. Jedná se o procesy, které lze uvažovat jako podstatné ve smyslu zvyšování efektivity prakticky orientovaných složek učitelské přípravy. Významnou pozici v pohospitačních procedurách by měly mít i názory žáků. Klíčová slova: videotechnika, zpětnovazební procedury, reflexe, sebereflexe, diagnostika, autodiagnostika, monitorování pedagogických dovedností, hospitace, pedagogická praxe.

Způsoby ověření kvality aplikací a systémů (metodika, nástroje)
Borůvka, Zdeněk ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Beran, Jiří (oponent)
Nedílnou součástí systematicky řízených projektů vývoje a údržby software je důraz na kvalitu při všech projektových činnostech. Protože kvalita výsledného produktu (nová aplikace, novější verze aplikace nebo například nasazení balíkového řešení typu SAP) zásadně ovlivňuje úspěch projektu a tím i dlouhodobý vztah mezi zadavatelem a dodavatelem (dodavateli), soustředí se tato diplomová práce na způsoby, kterými lze proaktivně chybám předcházet (v průběhu celého životního cyklu projektu) a na techniky, jak výslednou kvalitu produktů efektivně kontrolovat prostřednictvím systematického přístupu, kvalitních nástrojů i vhodných metrik. Tato práce postupně ukazuje typické oblasti projektů, ve kterých je třeba dbát zvýšený důraz na kvalitu práce členů týmů, nabízí pohled na testování v projektových souvislostech, poskytuje čtenáři praktická doporučení na poli metodiky testování, testovacích nástrojů i nejčastěji testovaných technologií a vysvětluje trendy a rizika v oblasti testování. Cílem této práce není jen poskytnout co nejširší přehled možností, které často používané testovací přístupy či nástroje přináší, ale současně nabídnout i praktický návod, jak disciplínu testování uvést do praxe. Autor při psaní práce porovnal své profesní zkušenosti v oblasti řízení kvality software s informacemi uvedenými v uvedených zdrojích. Na základě tohoto porovnání vyvodil závěry v práci uvedené.

Proces hypotečního úvěrování v podmínkách českého bankovnictví
Beranová, Petra ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Práce je členěna do několika částí. V první kapitole je vymezen obsah hypotečního úvěru, jeho stručná charakteristika, legislativní rámec, důraz je kladen na hypoteční zástavní listy. Další kapitola se zabývá novodobou historií českého hypotečního trhu, jsou zde uvedeny zákony, které byly stěžejní pro rozvoj hypotečního úvěrování v České republice. Část textu je věnovaná aktuální situaci na hypotečním trhu, tedy důsledkům hypoteční krize ve Spojených státech amerických. Práce dále obsahuje popis řízení úvěrových rizik bankou, zajištění úvěru nemovitostí a dalšími druhotnými instrumenty, popis procesu poskytování hypotečního úvěru od sjednání po obsluhu hypotečního úvěru. Cílem práce je poskytnout komplexní přehled o hypotečním úvěrování v České republice.

Risk management v podniku
Tomešová, Světlana ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Scholleová, Hana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je definovat riziko, typy rizik, určit vliv rizika na činnost podniku, stanovit způsoby hodnocení rizika a popsat možnosti eliminace rizik. Dále ve své práci bych se chtěla zaměřit na přístup ke řízení rizik, které jsou představeny modelem COSO ERM a o nových přístupech k riziku, které se aktivně prosazují v podmínkách evropského tržního prostředí, však mají původ z Nového Zélandu a Austrálii.

Semi-infinitní programování: teorie a aplikace na eficienci portfolia
Klouda, Lukáš ; Kopa, Miloš (vedoucí práce) ; Lachout, Petr (oponent)
Název práce: Semi-infinitní programování: teorie a aplikace na eficienci portfolia Autor: Bc. Lukáš Klouda Katedra: Katedra pravděpodobnosti a matematické statistiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Ing. Miloš Kopa, PhD. E-mail vedoucího: kopa@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá aplikací semi-infinitního programování na eficienci portfolia. Nejdříve jsou v práci prezentovány poznatky o semi-infinitním programování, především o podmínkách optimality prvního a druhého řádu a o dualitě v lineárním semi-infinitním programování. Dále je formulována optimalizační úloha pro nalezení eficientního portfolia ve smyslu stochastické dominance druhého řádu za předpokladu diskrétního, normálního, studentova a obecného eliptického rozdělení. Za míru rizika užíváme podmíněnou hodnotu v riziku (CVaR), neboť se jedná o konzistentní míru rizika se stochastickou dominancí druhého řádu. Tato úloha je dále využita k testování eficience indexu PX vzhledem ke stochastické dominanci druhého řádu. Úlohy testování eficience jsou naprogramovány v programu GAMS.