Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika lektorů v zájmovém vzdělávání dospělých - průvodců po památkových objektech
Bednaříková, Karolína ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato práce pohlíží na průvodce po památkových objektech jako na lektory zájmového vzdělávání dospělých. Začíná ukotvením zájmového vzdělávání v kontextu andragogiky a v životě dospělého jedince a posléze se přesouvá k problematice lektorů v oblasti zájmového vzdělávání. Uvádí role lektorů a požadavky, které jsou na ně kladené, nastiňuje možnosti rozvoje a profesionalizace lektorů a také shrnuje základní kompetence a charakteristiky lektorů jak v zájmovém vzdělávání, tak ve vzdělávání dospělých obecně. Pro bakalářskou práci je stěžejní průvodcovská činnost na památkových objektech pojímaná jako činnost lektorů zájmového vzdělávání dospělých. Prostřednictvím výsledků dotazníkového šetření práce předkládá tři pohledy na charakteristiky průvodců, objasňuje současný stav jejich vzdělávání a mapuje čí postoje průvodců a jejich nadřízených k případnému dalšímu vzdělávání v rámci průvodcovské práce. Klíčová slova zájmové vzdělávání dospělých, lektor, nároky na práci lektora, vzdělávání lektorů v zájmovém vzdělávání dospělých, průvodce po historických památkách
Faktory ovlivňující efektivní vyučování dospělých
Pařízková, Lenka ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozličnými faktory, které z pohledu lektora ovlivňují efektivní vyučování dospělých. Cílem této práce je určit diskrepance v přístupu k této problematice na základě poznatků z odborné literatury a praxe dotázaných profesionálních lektorů. Práce nejprve vymezuje pojem (efektivní) vyučování dospělých a následně představuje jeho klíčové aspekty. V tomto kontextu identifikuje podstatu cílů vyučování, (andro)didaktických principů a zásad a vymezuje charakteristiky a kompetence efektivního lektora. Dále je v práci popsáno působení učebního prostředí na efektivní vyučování a podrobně je charakterizován (studijní) stres u účastníků stejně jako jeho vliv na efektivní vyučování dospělých. Klíčová slova: vyučování dospělých, cíle vyučování, (andro)didaktické principy, (andro)didaktické zásady, lektor, učební prostředí, (studijní) stres
Jazyk lektorů ve vybraných volnočasových aktivitách
Štěpánková, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářská práce je jazyk lektorů ve volnočasových aktivitách se zaměřením na aktivity sportovní. V centru pozornosti se objeví žáci 1. stupně základních škol (dále jen ZŠ) a lektoři kickboxu a tanečních kurzů. První část práce má obecný charakter. Vychází z dosavadních publikací o komunikaci a upozorňuje na důležitost pedagogické komunikace pro rozvoj vzdělání dítěte a spolupráci žáka a učitele. Druhá část práce je zaměřena na užití verbální a neverbální komunikace ve volnočasových aktivitách.
Kompetence lektora
Svatošová, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetencemi lektora ve vzdělávání dospělých. Reflektuje současnou situaci ve vzdělávání dospělých s důrazem na stav ověřování kvality lektorských kompetencí. Pojednává o specifikách vzdělávání dospělých, která jsou předpokladem pro cílenou formulaci lektorských kompetencí. Zaměřuje se na koncepce rolí lektora a představuje nový souhrnný model respektující specifika vzdělávání dospělých, jenž se zakládá zejména na činnostech lektora v průběhu vzdělávací akce. Následně jsou zpracována dosavadní pojetí lektorských kompetencí. V návaznosti na předložené teorie a v souladu s novým modelem rolí je vytvořena klasifikace lektorských kompetencí se zřetelem na účastníka a jeho požadavky. Průzkum lektorských kompetencí zaměřený na tři skupiny respondentů (účastníky, lektory a zadavatele vzdělávacích akcí) zjišťuje pořadí jednotlivých kompetencí představených v klasifikaci. Klíčová slova Lektorské kompetence, role lektora, specifika vzdělávání dospělých, model rolí lektora vzdělávání dospělých, klasifikace kompetencí.
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.
Webová aplikace pro e-learning
Harajka, Viliam ; Pavelka, Ondřej (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je vypracována na základě zadání firmy Honeywell, která se rozhodla pro rozšíření možnosti výuky cizích jazyků ve své firmě pomocí e-learningu. Zaměstnanci budou mít možnost, kromě klasické účasti na hodinách výuky cizího jazyka, také využívat e-learningový systém, který jim pomůže prohloubit si své vědomosti. E-learning obsahuje různé typy cvičení, ale také domácí úlohy, které jsou odesílány příslušnému lektorovi ke kontrole. E-learning je webová aplikace umístěná na Internetu a přístupná všude tam, kde je přístup k Internetu. Obsahuje administrační rozhraní pro lektory a pro zaměstnance, které je přístupné pouze pomocí přihlašovacího jména a hesla. Systém je vytvořen pomocí technologie HTML, PHP, CSS, JavaScript, databáze MySQL a samozřejmostí v této době je také technologie Ajax.
Návrh na zlepšení vzdělávacího systému operátorů mobilních společností
Kučera, Jiří ; Karhanová, Lucie (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oblasti vzdělávání zaměstnanců mobilních operátorů a faktory, které s tímto tématem souvisejí. Na základě analýzy dané firmy obsahuje návrh na zlepšení aktuální situace a následnou eliminaci rizik, které mohou nastat při zavedení.
Animace jako součást primární prevence při základních školách
TEPLÁ, Michaela
Tato práce představuje možnosti uplatnění animačního přístupu v rámci programu primární prevence aplikovaných na základních školách. Po vymezení obsahu, cílů a zaměření primární prevence postupně seznamuje se specifickými programy primární prevence, s jejich charakteristikou a základními metodami, z nichž stěžejními jsou sociometrie, reflexe a práce se skupinou. Dále se práce věnuje roli lektora, jeho osobnosti a srovnává jeho možné působení v animačním procesu. Následné zamyšlení nad různými animačními procesy a jejich přístupy s cíli a možném vedení primární prevence, je stěžejní částí této práce. Dalším tématem je samotná efektivita primárních programů a faktory, které jejich průběh mohou ovlivnit. v závěru je naznačena důležitost propojení animačního přístupu v tomto pedagogickém procesu.
Problematika dalšího vzdělávání a jeho realizace v podmínkách konkrétní společnosti
REITINGEROVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání. Teoretická část popisuje zmapování pohledů na koncepční a systémové řešení dalšího vzdělávání zaměstnanců v ČR. Dále sledování role státu v podpoře dalšího vzdělávání, jaké jsou typické rysy charakterizující firemní vzdělávání v ČR a jaké obecné přístupy a motivy lze spatřovat u dospělých účastníků dalšího vzdělávání. Praktická část je zaměřena na deskripci stavu dalšího vzdělávání v podmínkách konkrétní společnosti vhodnými metodami, dále je zaměřena na analýzu problémů, který tento stav doprovází. Vyústěním praktické části práce je doporučení pro realizaci dalšího vzdělávání v podmínkách společnosti, kde byl výzkum realizován.
Specifika kompetencí lektora vzdělávání dospělých
DUCHKOVÁ, Eva
Cílem závěrečné diplomové práce je zmapovat kompetence vzdělavatelů dospělých - lektorů -na příkladu vzdělávacího programu konkrétní vybrané organizace. V práci nejprve definuji, co je firemní vzdělávání, dále se zaměřuji na osobnost lektora a účastníky vzdělávání a metody používané v interních či externích kurzech. V praktické části analyzuji vzdělávací systém vybrané organizace. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, jehož výsledkem je odkrytí kompetencí, kterými disponují lektoři a hlavně to, jak na ně reagují účastníci firemního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.