Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující efektivní vyučování dospělých
Pařízková, Lenka ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozličnými faktory, které z pohledu lektora ovlivňují efektivní vyučování dospělých. Cílem této práce je určit diskrepance v přístupu k této problematice na základě poznatků z odborné literatury a praxe dotázaných profesionálních lektorů. Práce nejprve vymezuje pojem (efektivní) vyučování dospělých a následně představuje jeho klíčové aspekty. V tomto kontextu identifikuje podstatu cílů vyučování, (andro)didaktických principů a zásad a vymezuje charakteristiky a kompetence efektivního lektora. Dále je v práci popsáno působení učebního prostředí na efektivní vyučování a podrobně je charakterizován (studijní) stres u účastníků stejně jako jeho vliv na efektivní vyučování dospělých. Klíčová slova: vyučování dospělých, cíle vyučování, (andro)didaktické principy, (andro)didaktické zásady, lektor, učební prostředí, (studijní) stres
Faktory ovlivňující efektivní vyučování dospělých
Pařízková, Lenka ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozličnými faktory, které z pohledu lektora ovlivňují efektivní vyučování dospělých. Cílem této práce je určit diskrepance v přístupu k této problematice na základě poznatků z odborné literatury a praxe dotázaných profesionálních lektorů. Práce nejprve vymezuje pojem (efektivní) vyučování dospělých a následně představuje jeho klíčové aspekty. V tomto kontextu identifikuje podstatu cílů vyučování, (andro)didaktických principů a zásad a vymezuje charakteristiky a kompetence efektivního lektora. Dále je v práci popsáno působení učebního prostředí na efektivní vyučování a podrobně je charakterizován (studijní) stres u účastníků stejně jako jeho vliv na efektivní vyučování dospělých. Klíčová slova: vyučování dospělých, cíle vyučování, (andro)didaktické principy, (andro)didaktické zásady, lektor, učební prostředí, (studijní) stres
Syndrom vyhoření
Pařízková, Lenka ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření a vztahem, který k němu zaujímá sociální opora. Cílem této práce je na základě poznatků z odborné literatury a praxe klinických psychiatrů posoudit význam sociální opory pro jedince trpící syndromem vyhoření. V práci jsou nejprve vymezeny pojmy syndrom vyhoření a sociální opora. Následně jsou představeny nejdůležitější poznatky o sociální opoře, jejích složkách, funkcích a vlivu na jedince. Poté práce identifikuje hlavní příčinu syndromu vyhoření - stres. Vymezuje jeho hlavní roviny stejně jako podněty, které ho způsobují, rozebírá příznaky stresu, sleduje jeho postupný vývoj i s důsledky a analyzuje způsoby jeho zvládání. Dále je v práci popsán vývoj syndromu vyhoření, podrobně jsou charakterizovány jeho symptomy a osobnostní dispozice, které napomáhají jeho vzniku a rozvoji. Práce se zaměřuje na profese, které jsou náchylné na vznik a rozvoj syndromu vyhoření a obsahuje kazuistiku jedince postiženého syndromem vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, sociální opora, příčiny syndromu vyhoření, stres, stresory, symptomy syndromu vyhoření, vývoj syndromu vyhoření.

Viz též: podobná jména autorů
1 Pařízková, Lada
3 Pařízková, Linda
5 Pařízková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.