Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 171 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Speaker dolní komory britského parlamentu
Ježek, Jiří ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Bakalářská práce "Předseda dolní komory britského parlamentu" je koncipována jako jednopřípadová studie významného aktéra politického systému Spojeného království a zároveň nejvyšší autority britského parlamentu - speakera House of Commons. V rovině deskriptivní se práce zaměřuje na speakerovy pravomoci a povinnosti, stejně jako na objasnění některých specifických aspektů, mezi které patří zejména speakerova nadstranickost a neutralita. V rovině analytické jsou pak mimo jiné zkoumány dopady reforem a historických precedentů na současnou podobu úřadu. Obsáhle se práce věnuje i procesu volby speakera, která je v mnoha ohledech silně spjata s tradičním a zvykovým právem. Práce průběžně odkazuje na konkrétní příklady z praxe, díky kterým je možné posoudit, jak jsou často velmi obecná pravidla ve skutečnosti aplikována. V neposlední řadě je zkoumáno, jak je v praxi řešena kolize mezi výkonem mandátu poslance a nadstranického speakera. Práce se rovněž zabývá problematikou odvolatelnosti speakera a jeho politické aktivity po ukončení mandátu. Vzhledem ke skutečnosti, že kromě několika málo britských publikací (o české literatuře nemluvě) nebylo toto téma doposud komplexněji zpracováno, je základním cílem této práce odpovědět na to, kdo je to speaker.
Očekávání od manželství z hlediska mužské a ženské role u vysokoškolských studentů
Sedláčková, Eliška ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá postoji k partnerskému chování a genderovému rozdělení rolí v rodině. První část se zaměřuje na zmapování současných forem partnerského soužití a jeho vývoj. Cílem práce bylo srovnání zkoumaného vzorku studentů Univerzity Karlovy v Praze Pedagogické fakulty na základě výsledků získaných pomocí elektronického dotazníku s výzkumy, které již byly v této oblasti uskutečněny. Porovnání získaných dat potvrdilo, že vybraní studenti se významně neliší od zjištění ostatních výzkumů.
Návrh systému dalšího vzdělávání sociálních pracovníků v přímém kontaktu se seniory v domovech pro seniory
Kratochvílová Křemenová, Renata ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání sociálních pracovníků, kteří pracují v domovech pro seniory v přímé péči s touto cílovou skupinou. Cílem práce je na základě výsledků vyplývajících z rozhovorů a dotazníků vytvořit návrh obsahu dalšího vzdělávání pro tuto specifickou skupinu sociálních pracovníků tak, aby byly akceptovány jejich skutečné potřeby. Práce má část teoretickou a část praktickou. Obsahem teoretické části je seznámení s nejčastěji využívanými teoriemi při sociální práci se seniory v zařízeních sociálních služeb, okrajově popisuje systém sociálních služeb pro seniory v ČR včetně role sociálních pracovníků v něm a význam vzdělávání sociálních pracovníků. Praktická část prezentuje metody a výsledky analýzy dat výzkumu a návrh obsahu dalšího vzdělávání sociálních pracovníků.
Multi-Agent systems and organizations
Kúdela, Lukáš ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent)
Multiagentové systémy (MAS) sa ukazujú ak sľubná paradigma pre konceptualizáciu, návrh a implementáciu rozsiahlych heterogénnych softvérových systémov. Hlavná výhoda nazerania na komponenty v takých systémoch ako na autonómne agenty spočíva v tom, že ako agenty sú schopné flexibilnej samoorganizácie, namiesto toho, aby boli rigidne zorganizované systémovým architektom. Avšak, samoorganizácia je ako evolúcia-vyžaduje veľa času a výsledky nie sú zaručené. Systémový architekt má často predstavu o tom, ako by sa mali agenti organizovať-aké typy organizácií by mali vytvárať. V našej práci sme sa pokúsili vyriešiť problém modelovania organizácií a ich rolí v MAS, nezávisle na konkrétnej agentovej platforme, na ktorej MAS napokon pobeží. V prvom rade sme navrhli metamodel na popis platformovo nezávislých organizačných modelov. Ďalej sme navrhnutý model implementovali pre agentovú platformu Jade ako modul rozširujúci tento framework. Napokon sme predviedli použitie nášho modulu namodelovaním troch konkrétnych organizácií: vzdialené volanie funkcie, vyhodnotenie aritemetického výrazu a aukcia obálkovou metódou. Naša práca ukazuje ako oddeliť rolou nadobudnuté chovanie od chovania, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou agenta. Táto separácia umožňuje, aby boli organizácie vyvýjané nezávisle od agentov, ktoré v nich budú...
Osobnost trenéra
Kubec, Jiří ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Osobnost trenéra Cíle: Cílem této práce je shromáždit informace o typech a rolích trenéra. Dále zjistit vlastnosti a chování ideálního trenéra jak při tréninku, tak v utkání. Metody: Použil jsem metodu dotazování a obsahové analýzy. Metoda obsahové analýzy byla využita především v teoretické části a metoda dotazování ve výzkumné části. Výsledky: Byly zjištěny hlavní vlatnosti a způsoby chování trenéra, kterým dávají respondeti přednost a preferují je. Klíčová slova: trenér, tým, role, trénink, chování
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
Standard ředitele školy jako prostředek celoživotního vzdělávání a hodnocení ředitelů škol zřizovatelem
Návratová, Lenka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: STANDARD ŘEDITELE ŠKOLY JAKO PROSTŘEDEK CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ A HODNOCENÍ ŘEDITELŮ ŠKOL ZŘIZOVATELEM AUTOR: Ing. et Bc. Lenka Návratová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na současné postavení ředitele školy, jeho role, funkce a kompetence. Cílem diplomové práce je zjištění názorové hladiny respondentů na potřeb u zavedení standardu ředitelské profese a jeho vlivu na kvalitu řízení školy s možným dopadem na celkovou úroveň vzdělávání v ČR. Diplomová práce zároveň předkládá analýzu úrovně znalostí ve vybraných oblastech manažerských kompetencí a posoudit jejich důležitost pro řídící práci ředitele jako východisko k nastavení standardu a kariéry ředitele školy. První část diplomové práce obsahuje teoretické poznatky školského managementu. Seznamuje nás s přípravou a obsazováním manažerských pracovníků ve školství a s tvorbou kompetenčního modelu jako nástroje k výběru, rozvoji, hodnocení a k dalšímu vzdělávání ředitelů škol. Ve výzkumné části je proveden empirický výzkum realizovaný dotazníkovou metodou zaměřený na zmapování manažerských schopností a znalostí ředitelů škol a na potřebu nastavení standardu ředitele školy. Současně je provedena komparace vývoje úrovně vybraných manažerských znalostí ředitelů...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 171 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.